نحوه فهمیدن رنک سایت در الکسا

نحوه فهمیدن رنک سایت در الکسا: امروزه معیارهای سنجش متفاوتی برای درک و بررسی میزان محبوبیت یک وب سایت وجود دارد که رتبه بندی الکسا از مشهورترین این معیارها می باشد. به نوعی هر بازاریاب و یا دیجیتال مارکتر ابزارهای مخصوص به خود را دارد که بدون استفاده از آن ها نمی تواند کار خود را پیش ببرد که معمولا الکسا عضوی جداناپذیر از این مجموعه ابزارهای بازاریابان می باشد.

نحوه فهمیدن رنک سایت در الکسا

الکسا چیست ؟

الکسا alexa در سال 1996 میلادی ایجاد شد و از سال پیدایش خود تا به امروز توانسته است که به بازاریابان سراسر جهان کمک بسیاری کند. الکسا با ارائه ابزارهای مختلف تحلیلی ، می تواند اطلاعات کامل و جامعی در مورد وب سایت های مختلف در اختیار افراد و بازاریابان قرار دهد. به طور کلی افراد و بازاریابان ، رتبه بندی الکسا را معیاری برای سنجش میزان محبوبیت وب سایت ها می دانند و طبیعتا هر چقدر که رتبه وب سایت شما در این رتبه بندی ها بهتر و در واقع پایین تر باشد ، می توان نتیجه گفت که وب سایت محبوب تری در اختیار دارید.

الکسا هر روزه میلیون ها وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد و متناسب با معیارهای مختلفی آن ها را در رتبه بندی های مختلف قرار می دهد. این رتبه بندی ها معمولا به صورت بررسی عملکرد سه ماهه وب سایت ها می باشد ، بنابراین می توان انتظار داشت که به طور معمول رتبه الکسای وب سایت ها در حال تغییر باشد. نتیجه بررسی های الکسا نشان می دهد که هر وب سایت تا چه اندازه نسبت به سایر وب سایت ها محبوبیت دارد و در واقع هر چقدر که این رتبه به سمت یک باشد ، محبوب تر خواهد بود ، بنابراین وب سایتی که در رتبه اول الکسا قرار داشته باشد بیشترین میزان محبوبیت و ترافیک ورودی را خواهد داشت.

الکسا چیست ؟

چگونگی بررسی رنک الکسای سایت

معمولا الکسا از دو عامل برای بررسی میزان محبوبیت وب سایت ها متناسب با دیگر وب سایت ها استفاده می کند. این دو عامل شامل ، تعداد بازدید کننده های جدید و تعداد بازدید های صفحات وب سایت می باشد. الگوریتم های الکسا با استفاده از دیتاها و یا داده های کاربران الکسا به صورت سه ماهه وب سایت های سطح اینترنت را مورد بررسی قرار می دهند.

البته ناگفته نماند که تعدادی از این داده های ارسالی به الگوریتم های الکسا از ترافیک های جهانی ارسال می شود و در ادامه این داده ها با دقت بررسی می شوند و به الگوریتم های الکسا داده می شوند. با این وجود بسیاری از کاربران باورهای نادرستی در مورد رتبه بندی الکسا دارند که باعث می شود اعتما کمتری به رتبه بندی الکسا داشته باشند اما رتبه بندی الکسا در حال حاضر مشهور ترین و البته محبوب ترین معیار برای سنجش میزان محبوبیت وب سایت هاست.

چگونگی بررسی رنک الکسای سایت

الکسای سایت من چیست ؟

نحوه فهمیدن رنک سایت در الکسا می توانید با مراجعه به وب سایت الکسا و جست و جوی وب سایت خود ، اطلاعات کاملی در مورد آن کسب کنید ، برای مثال می توانید میزان محبوبیت وب سایت خود در میان وب سایت های دیگر را مورد مقایسه قرار دهید و با بررسی آمار عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشته باشید. اگر بعد از جست و جوی وب سایت خود نتوانستید اطلاعات آن را مشاهده کنید ، احتمالا وب سایت نوپایی دارید و یا تعداد بازدیدهای روزانه وب سایت شما به تعداد مشخص مورد نظر الکسا نرسیده است که با افزایش بازدیدهای روزانه وب سایت خود می توانید اطلاعات کامل وب سایت خود را در الکسا مشاهده کنید.

الکسای سایت من چیست ؟

الکسا به عنوان ابزاری برای بررسی ارزش وب سایت ها

رتبه بندی الکسا یک ابزار قدرتمند برای سنجش وب سایت ها می باشد که بر اساس محبوبیت وب سایت ها ان ها را با یکدیگر مقایسه می کند. اگر بازاریاب و یا متخصص سئو باشید ، رتبه بندی های الکسا می تواند کمک بسیاری به روند کار شما کند. برای مثال اگر مشتری شما وب سایتی با ربته الکسای 200 داشته باشد می توانید با مقایسه وب سایت مورد نظر خود با سایر وب سایت های هم رده ، با استفاده از اطلاعات بدست آمده وب سایت مشتری خود را به بازدیدهای بیشتری و در نتیجه کاهش رتبه الکسا را در بر دارد.

علاوه بر نحوه فهمیدن رنک سایت در الکسا می توان از الکسا برای بررسی میزان محبوبیت یک صنعت هم استفاده کرد . برای مثال اگر در صنعت پوشاک فعالیت داشته باشید ، اگر مشاهده کنید که وب سایت شما ترافیک های ورودی ثابتی ندارد ، می توانید با مقایسه وب سایت خود با سایر وب سایت ها به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید. اگر وب سایت های دیگر هم مانند وب سایت شما ترافیک های ورودی خود را تا حد مشخصی از دست داده اند ، می توانید به این نتیجه برسید که بازدید از صنعت شما کمتر شده است اما اگر سایر وب سایت ها توانسته اند ترافیک ورودی خود را حفظ و یا بیشتر کنند ، احتمالا تنها وب سایت شما بوده است که ترافیک ورودی خود را از دست داده است .

استفاده از الکسا برای رتبه های بهتر گوگل

استفاده از الکسا برای رتبه های بهتر گوگل

با استفاده از ابزار الکسا می توانید وضعیت وب سایت های مختلف را بررسی کنید. این بررسی می تواند بسیار کاربردی باشد چرا که یکی از روش های افزایش رتبه در گوگل ، انتشار پست های مهمان در سایر وب سایت های با ارزش می باشد. با استفاده از ابزار الکسا می توانید وب سایت هایی را که برای موتورهای جست و جو مانند گوگل با ارزش هستند را شناسایی کنید و با انتشار پست های مهمان در این وب سایت ها ، در نتایج جست و جوهای کاربران گوگل وب سایت خود را در رتبه های بهتری مشاهده کنید .

قرارگیری وب سایت شما در رتبه های بهتر گوگل می تواند منجر به رتبه های بهتر الکسا هم شود چرا که با استفاده از گوگل می توان ترافیک ورودی بیشتری دریافت کرد و این ترافیک بیشتر باعث قرارگیری در رتبه های بهتر الکسا خواهد شد که به دنبال آن می توان شاهد پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه کاری آنلاین بود .

مطالب دیگر در مورد الکسا:

  • ساخت اکانت الکسا