طراحی وب اپلیکیشن

با مدرن شدن و در واقع آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها در دنیای امروزی ، طراحی وب اپلیکیشن امری ضروری برای تقریبا همگی کسب و کارها محسوب می شود. طراحی حرفه ایی وب اپلیکیشن به مشتری های شما این اجازه را می دهد تا بتوانند در هر زمان و مکانی که بخواهند ، محصولات شما را ببینند و در همان لحظه اقدام به خرید کنند. بنابراین اگر اپلیکیشن اختصاصی کسب و کار خود را ندارید ، موقعیت های فروش بسیاری را از دست داده و همچنین از دست خواهید داد !

چرا طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

چرا طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل

همانطور که می دانید ، در حال حاضر بسیاری از شرکت ها و کسب و کارهای مختلف در زمینه های کاری مختلف به انلاین شدن و در واقع مدرن شدن رو آورده اند ، از این جهت لازمه های مدرن کردن کسب و کار ، طراحی وب سایت و اپلیکیشن موبایل می باشد. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه لزومی دارد کسب و کارم را انلاین کنم ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از آنجایی که تعداد بسیار زیادی از افراد وقت و زمان خود را در دنیای مجازی و اینترنت می گذارند ، حضور نداشتن کسب و کار شما می تواند بسیار غیر معقولانه باشد !

امروزه بسیاری از کسب و کارها (چه نوپا و چه با تجربه) وارد دنیای آنلاین شده اند و با طراحی وب سایت های کاربر پسند قدم بزرگی برای جذب مخاطب برداشته اند. یکی از مزیت های بسیار عالی که این آنلاین کردن کسب و کار می تواند برای شما به دنبال داشته باشد ، قطعا جذب بیشتر مشتری و افزایش اگاهی از برند و کسب و کار شماست. اینترنت باعث می شود که دیگر حضور فیزیکی معنای خاصی نداشته باشد و این امکان را برای کسب و کارها فراهم می کند تا بتوانند محصولات و یا خدمات خود را بدون دغدغه به مشتری ها و مخاطبان خود بفروشند .

چگونه کسب وکار خود را آنلاین کنیم ؟

چگونه کسب وکار خود را آنلاین کنیم ؟

اولین قدم برای آنلاین کردن کسب و کار ، طراحی وب سایت حرفه ایی برای کسب و کار شماست. در واقع طراحی و داشتن وب سایت تخصصی در دنیای وب ، شناسه ایی از کسب و کار شماست و معمولا افراد می توانند با ارزیابی وب سایت شما ، به کسب و کار شما اعتماد کنند. در نگاه اول ظاهر وب سایت از نظر مخاطب مورد ارزیابی قرار می گیرد و اگر ظاهر وب سایت شما نامناسب باشد ، احتمالا کاربر در همان ثانیه های ابتدایی ورود به وب سایت شما از آن خارج خواهد شد و شانس فروش محصولات شما از بین خواهد رفت و این روند می تواند همچنان هم ادامه داشته باشد ! اما اگر وب سایت شما به صورت حرفه ایی طراحی شده باشد ، می تواند باعث افزایش فروش و مشتری های شما شود چرا که یک خرید می تواند در ادامه با چندین خرید دیگر همراه باشد.

بعد از اینکه کاربر توانست با ظاهر وب سایت شما ارتباط برقرار کند ، در دومین قدم عملکردهای وب سایت شما مورد قضاوت کاربر قرار می گیرد که در صورتی که مشکلی در روند خرید کاربر پیش نیاید می توان این مرحله را گذرانده شده فرض کرد. بسیاری از وب سایت های فروش محصولات و یا خدمات وجود دارند که در مرحله خرید محصولات و یا در سایر قسمت های وب سایت برای کاربران مشکلاتی ایجاد می کنند که بازهم باعث نارضایتی کاربر می شود و می تواند بازخوردهای منفی به دنبال داشته باشد . 

ساخت اپلیکیشن اندروید تحت وب

ساخت اپلیکیشن اندروید تحت وب

بعد از راه اندازی وب سایت کسب و کار شما نوبت به ساخت اپلیکیشن اندروید تحت وب می رسد. طراحی وب اپلیکیشن به کاربران شما این اجازه را می دهد که بتوانند در هر زمان و مکانی با استفاده از تلفن هوشمند خود ، اقدام به خرید محصولات و یا خدمات شما کنند. از آنجایی که اپلیکیشن ها صرفا برای گوش های هوشمند ساخته می شوند ، بنابراین می توانند تجربه کاربری بهتری را نسبت به وب سایت های رسپانسیو به کاربران منتقل کنند ، به همین دلیل می توان انتظار فروش بیشتری را با داشتن اپلیکیشن اختصاصی داشت. امروزه بخش بزرگی از کاربران گوشی های هوشمند را کاربران اندرویدی تشکیل می دهند که تقریبا بزرگترین جامعه کاربران سیستم عامل های گوشی های همراه محسوب می شوند ، بنابراین ساخت اپلیکیشن اندروید تحت وب باید یکی از اولین اقدامات شما برای داشتن کسب و کاری پر رونق تر باشد .

ساخت وب اپلیکیشن ios

 

ساخت وب اپلیکیشن ios

همانطور که اشاره کردیم ، کاربران اندرویدی گوشی های هوشمند بخش بزرگی از جامعه کاربران را تشکیل می دهند اما این به ان معنی نیست که باید از جامعه بزرگ دیگری از کاربران گوشی های هوشمند غافل شد ! امروزه تعداد کاربران ios روز به روز در حال بیشتر شدن می باشد و به همین دلیل نباید این تعداد از کاربران را نادیده گرفت. برای فروش محصولات و یا خدمات خود به این دسته از کاربران باید اقدام به ساخت وب اپلیکیشن ios کنید تا بتوانید علاوه بر جذب مخاطبان اندرویدی ، مخاطبان ios را هم به حمع مشتری ها و مخاطبان خود اضافه کنید .

آموزش طراحی وب اپلیکیشن

آموزش طراحی وب اپلیکیشن

برای طراحی وب اپلیکیشن ، راه های مختلفی وجود دارد که هر کدام می توانند مزیت های خود را داشته باشند .

ابزارهای طراحی اپلیکیشن

 یکی از روش های بسیار ساده برای طراحی وب اپلیکیشن ، استفاده از ابزارهای طراحی اپلیکیشن می باشد که در حال حاضر می توان تعداد زیادی از این ابزارها را یافت. این ابزارها می توانند به صورت مستقل باشند و یا حتی به صورت پلاگین و یا افزونه باشند. این ابزارها به شما کمک می کنند تا تنها با چند کلیک ، اپلیکیشن مورد نظر خود را ایجاد کنید و امکان شخصی سازی مناسبی هم دارند ، اما از مشکلاتی که این ابزارها می توانند به دنبال داشته باشند می توان به عدم ایجاد و یا دسترسی به سورس کد نام برد که در صورتی که نیاز داشته باشید تا قسمتی از عملکرد اپلیکیشن را تغییر دهید ، این امکان وجود نخواهد داشت. علاوه بر این ها معمولا سرعت این اپلیکیشن ها نسبت به اپلیکیشن های اختصاصی نیتیو تا حد محسوسی پایین تر می باشد که می تواند برای بعضی از کسب و کارها مشکل ساز باشد !

طراحی نیتیو اپلیکیشن

طراحی نیتیو اپلیکیشن معمولا می تواند هزینه بیشتری برای صاحبان کسب و کارها به دنبال داشته باشد اما چندین مزیت بسیار خوب دارد که می تواند ارزش طراحی نیتیو اپلیکیشن را بسیار بالاتر ببرد. طراحی نیتیو اپلیکیشن به معنای ساخت اپلیکیشن از راه معمول و بهینه آن می باشد که می تواند باعث افزایش سرعت برنامه و حتی امنیت آن شود. معمولا برای طراحی نیتیو اپلیکیشن از ابزارهایی نظیر Android Studio و یا اکیلیپس استفاده می شود که با منسوخ شدن اکیلیپس ، جایگزین آن یعنی اندروید استدیو توسط اکثر برنامه نویسان اندروید مورد استفاده قرار می گیرد. زبان معمول برنامه نویسی نیتیو اپلیکیشن ، جاوا و یا کاتلین می باشد و برنامه نویسی اپلیکیشن ios هم زبان برنامه نویسی سوییفت می باشد .

طراحی نیتیو اپلیکیشن می تواند نسبت به طراحی اپلیکیشن با ابزارهای موجود هزینه و زمان بیشتری نیاز داشته باشد اما می تواند سرعت ، کارایی ، امنیت و سورس کد اپلیکیشن و حتی پشتیبانی به دنبال داشته باشد که قطعا ارزش هزینه و زمان استفاده شده را خواهد داشت .

قیمت طراحی وب اپلیکیشن

قیمت طراحی وب اپلیکیشن

قیمت طراحی وب اپلیکیشن می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. برای مثال تخصص و میزان تجربه برنامه نویس می تواند در مقدار هزینه و زمان تاثیر مستقیمی داشته باشد و قطعا برنامه نویسی که تجربه و تخصص بیشتری داشته باشد می تواند با هزینه و زمان کمتری طراحی وب اپلیکیشن را انجام دهد. به طور متوسط قیمت طراحی وب اپلیکیشن می تواند از حدود 5 میلیون تومان آغاز شده و به رقم های بالاتر برسد .

علاوه بر این ها ، موضوع می تواند کمی پیچیده تر هم شود. معمولا برای طراحی اپلیکیشن به دو متخصص طراحی و برنامه نویسی نیاز می باشد. متخصص طراحی ،  کار طراحی اپلیکیشن را به عهده خواهد داشت که با طراحی های زیاد و همچنین تغییرات زیاد ،  طرح نهایی آماده می شود. بعد از آماده شدن طرح و یا در واقع ظاهر اپلیکیشن ، نوبت به کدنویسی اپلیکیشن می رسد که طرح نهایی تحویل برنامه نویس خواهد شد و فرآیند اصلی ساخت اپلیکیشن شروع خواهد شد. البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که امروزه متخصص هایی وجود دارند که هم می توانند طراحی اپلیکیشن را انجام دهند و هم می توانند کد نویسی آن را به شیوه ایی نوین انجام دهند ،  به چنین متخصصانی معمولا متخصصان Full Stack گفته می شود که در مورد  تمام جنبه های طراحی و ساخت اپلیکیشن آگاهی لازم را دارند .

متخصصانی که می توانند هر دو جنبه طراحی و ساخت اپلیکیشن را انجام دهند ، معمولا زمان و هزینه کمتری را نسبت به دو متخصص مستقل دریافت می کنند که می توانید متناسب با بودجه و زمان خود یکی از روش های گفته شده در این مقاله را انتخاب کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید .