ساخت اکانت الکسا

امروزه صاحبان کسب و کارها به دنبال ساخت اکانت الکسا و افزایش مخاطبان خود و به دنبال آن افزایش درآمد خود از اینترنت و ودر واقع وب سایت خود هستند ، اما اگر تنها تعداد مخاطبان را در نظر داشته باشیم ، می توانیم محبوبیت یک وب سایت را هم با آن بسنجیم ؟ alexa یکی از مهمترین وب سایت های مقایسه محبوبیت وب سایت های اینترنتی می باشد و با ساخت اکانت الکسا می توانید میزان و در واقع روند محبوبیت وب سایت خود را بررسی و آنالیز کنید.

الکسا چیست ؟

الکسا چیست ؟

یکی از معیارهای سنجش میزان محبوبیت وب سایت های مختلف را می توان ترافیک ورودی یک وب سایت در نظر گرفت ، البته همانطور که اشاره کردیم ، ترافیک ورودی به تنهایی نمی تواند معیار مناسبی برای سنجش محبوبیت یک وب سایت باشد. الکسا با استفاده از مجموعه ایی از معیارهای مختلف ، اقدام به مقایسه وب سایت های مختلف می کند و در واقع با در نظر گرفتن یک دوره سه ماهه وضعیت وب سایت ها را بررسی می کند. برای آموزش ساخت اکانت الکسا خواندن مقاله را ادامه دهید.

الکسا در سال 1996 میلادی توسط موسس شرکت آمازون پایه گذاری شد. الکسا با استفاده از ابزارهای خاصی که کاربران از آن استفاده می کنند ، داده های لازم برای رتبه بندی وب سایت ها را جمع آوری می کند و بعد از جمع آوری داده این داده ها توسط الگوریتم های الکسا مورد بررسی و آنالیز قرار می گیرند. به طور معمول وب سایت هایی که ترافیک ورودی مناسبی دارند و همچنین محتوای وب سایت خود را به صورت مستمر به روزرسانی می کنند ، می توانند شانس بیشتری برای قرارگیری در رتبه های بهتر الکسا داشته باشند. البته نا گفته نماند که علاوه بر این ها عوامل مختلف دیگری هم می توانند در رتبه بندی الکسا نقش داشته باشند ، مانند کلیدواژه های استفاده شده و یا صنعت کاری .

اهمیت رتبه بندی الکسا

به صورت خلاصه می توانیم بگوییم که الکسا یک رتبه بندی مقایسه ایی است و در واقع الکسا با جمع آوری اطلاعات مختلف از وب سایت شما ، وب سایت شما را با میلیون ها وب سایت دیگر که در سطح جهانی و یا کشوری در حال فعالیت هستند مقایسه می کند. اگر تا به حال به دنبال افزایش رنک الکسای وب سایت خود نبوده اید ، در حال حاضر می توانید با افزایش رنک الکسای وب سایت خود ، آگاهی از برند و کسب و کار خود را افزایش دهید و در واقع به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید . برای نحوه فهمیدن رنک سایت در الکسا اینجا کلیک کنید.

بازاریابی و رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا وب سایت می تواند بسیار حائز اهمیت و با ارزش باشد. ساخت اکانت الکسا و قرار گرفتن در لیست برترین های الکسا می تواند فرصت بسیار مناسبی را برای کسب و کار آنلاین و اینترنتی شما رقم بزنذ چرا که روزانه تعداد زیادی از بازاریاب ها و دیجیتال مارکترها در وب سایت الکسا به دنبال وب سایت مورد نظر خود برای ارائه تبلیغات و اسپانسرینگ هستند که وب سایت شما می تواند با قرار گرفتن در لیست رتبه بندی الکسا شانس بیشتری برای دریافت اسپانسرینگ داشته باشد. بنابراین قرارگیری در رتبه های بهتر الکسا می تواند منجر به برند سازی برای کسب و کار شما شود .

بازاریابی و رتبه الکسا

داده های مورد نیاز الکسا به چه صورت جمع آوری می شود ؟

الکسا در واقع از میلیون ها کاربر خود در سراسر جهان اطلاعات کسب می کند. برای اینکه بتوان در رنود جمع اوری اطلاعات الکسا همکاری داشت باید ابزار ویژه الکسا را بدون نیاز به ساخت اکانت الکسا برای مرورگرهای خود نصب کرد. متناسب با کاربرانی که این ابزار را نصب کرده اند ، الکسا این اطلاعات را برای هر کاربر جمع آوری می کند و برای مثال تعداد وب سایت هایی که یک شخص در طول روز به آن ها مراجعه کرده است ، به عنوان بازدیدهای شخص به سرور های الکسا فرستاده می شود .

فرآیند تحلیل و بررسی این اطلاعات پیچیده می باشد ، چرا که الکسا باید در مورد اطلاعات کاربران مطمئن باشد. کاربرانی هم وجود دارند که به دنبال ایجاد بازدیدهای اسپم هستند و در واقع سعی می کنند که تعداد بازدید از وب سایت خود را بالاتر از تعداد واقعی آن نشان دهند ، بنابراین الکسا نمی تواند هر داده ایی را از سمت کاربران خود قبول کند و برای تایید این اطلاعات باید بررسی های گسترده ایی توسط الکسا صورت گیرد. بنابراین تمامی فعالیت هایی که توسط ربات ها و یا هر نوع الگوریتم و نرم افزاری ایجاد شده باشند ، توسط الگوریتم های الکسا شناسایی می شوند و این داده ها از داده های اصلی جدا خواهند شد تا رتبه بندی الکسا دقیق و واقعی باشد .

آموزش ساخت اکانت الکسا

آموزش ساخت اکانت الکسا

برای ساخت اکانت الکسا تنها کافی است که به صفحه ثبت نام اکانت الکسا مراجعه کنید. در این صفحه می توانید با وارد کردن نام ، ایمیل و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود اکانت الکسای خود را ایجاد کنید. ساخت اکانت الکسا می تواند اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر این ها الکسا اکانت های تخصصی برای ارائه اطلاعات کامل تر و جامع تر ارائه می کند که این فرصت را به متخصص سئو و همچنین بازاریابی می دهد تا بتوانند از این اکانت ها به مدت سی روز به صورت رایگان استفاده کنند و در واقع آن را تست کنند .

این اکانت های ویژه معمولا برای آژانس های بازاریابی و تبلیغاتی می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد و در واقع می تواند اطلاعات بسیار کاملی را به آن ها ارائه کند. البته بعد از اتمام دوره سی روزه تست ، باید مبلغی برای ادامه فعالیت و استفاده از این اکانت ها پرداخت شود که می تواند برای کسب  و کارهای مختلف کاربردی باشد. در واقع این اکانت ها طبق توضیحات خود الکسا ، می توانند چندین نوع از اطلاعات در مورد ترافیک ورودی وب سایت ها به کاربران ارائه کنند.

با ساخت اکانت الکسا علاوه بر اینکه می توانید اطلاعات کامل و مفیدی از ترافیک های ورودی به وب سایت خود داشته باشید ، می توانید از ابزارهای مختلف دیگر الکسا هم استفاده کنید که برای سئو سایت مفید است. ابزارهای مختلفی که اجازه دریافت اطلاعات در مورد سئوی وب سایت های مختلف را می دهد.