ساخت بک لینک

ساخت بک لینک

ساخت بک لینک یکی از اقداماتی است که می تواند سئو سایت را بسیار بهبود یافته تر نشان دهد ، در واقع تعداد بک لینک های یک وب سایت می تواند میزان اعتبار و یا حتی ارزش یک وب سایت را برای موتورهای جست و جو مشخص کند. طبیعتا اگر دو وب سایت با شرایط یکسان را در نظر بگیریم ، وب سایتی که بک لینک های بیشتری داشته باشد می تواند در رتبه های بهتری از نتایج جست و جوهای کاربران قرار بگیرد.

بک لینک چیست و چگونه بک لینک بسازیم ؟

بک لینک ها که به آن ها لینک های ورودی ، لینک های یک طرفه هم گفته می شود ، لینک هایی هستند صفحات یک وب سایت را به صفحات یک وب سایت دیگر مرتبط می کند. موتورهای جست و جو معمولا تعداد بک لینک ها را به عنوان تعداد رای برای هر صفحه وب سایت ها در نظر می گیرند ، بنابراین وب سایت هایی که تعداد بک لینک هایی بیشتری دارند می توانند انتظار ترافیک ارگانیک ورودی بیشتری به وب سابت خود را داشته باشند.به طور کلی اگر یک وب سایت به سایت دیگری لینکی می دهد به آن بک لینک گفته می شود.

اما چرا بک لینک ها اهمیت زیادی دارند ؟

همانطور که اشاره کردیم ، بک لینک ها نقش رای برای وب سایت ها دارند و می تواند مشخص کند که یک وب سایت تا چه میزان از اعتبار برخوردار است ، چرا که هر چقدر که وب سایت های بیشتری به یک وب سایت خاص لینک دهند ، آن وب سایت احتمالا معتبرتر خواهد بود. با این اوصاف اگر تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید ، مطالب و وب سایت شما می توانند در رتبه های بهتری در نتایج جست و جوی کاربران قرار بگیرند.

استفاده از تعداد بک لینک ها برای رتبه بندی های وب سایت ها مسئله جدیدی نیست و تقریبا با پیدایش موتور جست و جوی گوگل موضوع تعداد بک لینک ها هم معرفی شد. اما قطعا با گذشت زمان عوامل دیگری هم به رتبه بندی های گوگل اضافه شد و در حال حاضر تعداد بک لینک ها تنها عامل برای موفقیت در افزایش ترافیک ارگانیک نیست ، اما بک لینک ها تاثیر زیاد و مستقیمی در افزایش ترافیک ارگانیک دارد.

طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در مورد ارتباط تعداد لینک ها و رتبه های نتایج جست و جو های کاربران ، وب سایتی که در رتبه اول گوگل قرار می گیرد معمولا متناسب با تعداد بک لینک های سایر وب سایت ها می تواند تفاوت بک لینک های زیادی با سایر رتبه های گوگل داشته باشد ، بنابراین با گذشت حدود بیست سال از اولین جست و جو ها در گوگل ، هنوز هم تعداد بک لینک ها یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که باید صاحبان کسب و کارهای آنلاین به ان توجه داشته باشند. طبق گفته های شرکت گوگل ، تعداد بک لینک ها یکی از برترین عامل های رتبه بندی های نتایج می باشد ، بنابراین ساخت بک لینک برای سایت به یکی از مهمترین موضوعات وب مسترها و صاحبان کسب و کارها تبدیل می شود.  

اهمیت بک لینک

چه بک لینک هایی می توانند در سئوی یک وب سایت تاثیر داشته باشند ؟

طبیعتا همه ی بک لینک ها کیفیت یکسانی ندارند و به همین دلیل هم نمی توان انتظار داشت که همه نوعی از بک لینک می تواند در سئوی یک وب سایت تاثیر داشته باشد. با این اوصاف ایجاد بک لینک های با کیفیت می تواند ، شانس وب سایت شما را برای قرار گرفتن در نتایج برتر گوگل افزایش دهد. بک لینک های با کیفیت می توانند تاثیر بسیار زیادی در قرارگیری و رتبه بندی گوگل داشته باشد.

آموزش ساخت بک لینک

آموزش ساخت بک لینک

برای ساخت بک لینک معمولا چندین روش وجود دارد که هر کدام مزیت و فواید خود را دارد و می توان حتی از ترکیبی از این روش ها برای ساخت بک لینک های با کیفیت استفاده کرد. علاوه بر روش هایی که به طور دستی باعث ایجاد بک لینک می شوند ، می توان اقدام به خرید بک لینک هم کرد که می تواند مزایا و معایب خود را به دنبال داشته باشد. بک لینک رایگان هم می توان در سطح اینترنت پیدا کرد اما معمولا به دلیل پایین بودن کیفیت لینک ها ، این نوع بک لینک ها پیشنهاد نمی شوند.  

بک لینک در وبلاگ

همانطور که اشاره کردیم برای ایجاد و ساخت بک لینک راه های متفاوتی وجود دارد اما باید تمرکز بیشتر لینک سازی بر روی ساخت بک لینک های با کیفیت و لینک سازی داخلی باشد ، چرا که بک لینک های بی کیفیت نمی توانند تاثیر مثبتی بر افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما داشته باشند. برای لینک دادن به وب سایت خود باید مطالب و یا در واقع محتوای با کیفیتی داشته باشید. این محتوای با کیفیت می تواند شامل پست ، اینفوگرافیک ، ویدیو ، کتاب و یا سایر انواع رسانه باشد و به طور کلی هر چیزی که کاربران آن را ارزشمند و کاربردی بدانند.

معمولا محتوای با کیفیتی که برای لینک دادن باید در نظر بگیرید ، محتوای کاربردی است که با استفاده از موارد سئو و دیجیتال مارکتینگ با ارزش تر از قبل شده است.

محتواهایی که برای کاربران خود تولید می کنید و قصد دارید که آن ها را با بک لینک همراهی کنید ، باید علاوه بر کاربردی بودن و همچنین خسته کننده نبودن برای کاربران ، از لحاظ سئو هم بهینه شده باشد. ترکیب این دو مورد می تواند محتوای تولید شده شما را آماده پذیرفتن بک لینک های با کیفیت کند. مطالب و محتوای تولیدی هر چقدر که کامل تر و جامع تر باشند می توانند از نظر گوگل و کاربران با ارزش تر دیده شوند و به دنبال آن قطعا می توانید انتظار افزایش رتبه گوگل را داشته باشید.

گرفتن بک لینک با استفاده از لینک های شکسته

در این متد و در واقع روش باید به دنبال لینک هایی باشید که ارور 404 به کاربران یک وب سایت نمایش خواهند داد. با استفاده از جست و جوی گوگل می توانید به دنبال لینک هایی مرتبط با کلیدواژه های مرتبط با وب سایت خود باشید ، برای مثال می توانید با ترکیب کردن کلیدواژه مورد نظر خود با “لینک ها” و یا “links” به بررسی لینک های وب سایت های مختلف بپردازید.

تشخیص بک لینک های سایت

علاوه بر این ها ، می توانید با استفاده از افزونه های مرورگری هایی مانند کروم ، لینک های شکست را به سادگی پیدا کنید و مدیر وب سایت مورد نظر را در جریان بگذارید. این افزونه ها معمولا لینک های شکسته را به صورت قرمز رنگ مشخص می کنند که می توان به راحتی لینک های شکسته هر وب سایت را مورد بررسی قرار داد. 

ساخت بک لینک رایگان با استفاده از اینفوگرافیک ها

ساخت بک لینک رایگان

اینفوگرافیک ها یکی از روش های معمول ساخت بک لینک رایگان محسوب می شوند. اینفوگرافیک ها می توانند شامل هر گونه رسانه تصویری و یا ویدیویی باشند که اطلاعات خاص و کاربردی در اختیار کاربران قرار می دهند. معمولا اینفوگرافیک ها به صورت تصویری هستند و می توان از آن ها اطلاعات مفیدی استخراج کرد.

ساخت اینفوگرافیک ها معمولا زمان زیادی از شما نخواهد گرفت اما می تواند تا حدود بسیار خوبی برای وب سایت شما بک لینک ایجاد کند. از آنجایی که این نوع از بک لینک ها به صورت بصری هستند ، می توانند تاثیر بیشتری داشته باشند. علاوه بر آن می توانید اینفوگرافیک های خود را به صورت پیشنهاد به سایر وب سایت ها ارائه کنید تا مثلا به جای عکسی معمولی در مورد یک موضوع خاص ، از اینفوگرافیک شما استفاده کنند.

استفاده از بک لینک های نمونه کارها

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین علاقه خاصی به نمایش نمونه کارهای خود دارند که البته می تواند باعث جذب بیشتر مشتری و کاربران هم شود. می توانید برای تعدادی از مقاله های خود لینک نمونه کارهای خود را قرار دهید تا کاربران بتوانند علاوه بر دیدن نمونه کارهای کسب و کار شما ، بک لینک هایی هم برای وب سایت شما ایجاد شود.

بررسی بک لینک های رقبای وب سایت شما

یکی از بهترین روش هایی که می توانید اطلاعات بسیار مناسبی در مورد بک لینک های با کیفیت بدست آورید ، بررسی بک لینک های رقبای وب سایت شما می باشد. با استفاده از روش مهندسی معکوس می توانید بفهمید که رقبای شما از چه وب سایت هایی بک لینک دریافت می کنند و شما هم می توانید از همان وب سایت ها بک لینک های با کیفیتی دریافت کنید. بنابراین می توانید با صرف مدت زمان کمی ، اطلاعات مفیدی در مورد وب سایت هایی که می توانند بک لینک های با کیفیت ارائه کنند بدست آورید و از این وب سایت ها بک لینک دریافت کنید.

فروش بک لینک دائمی

امروزه وب سایت های بسیاری را می توان در اینترنت یافت که خدمات فروش بک لینک دائمی به وب مسترها ارائه می کنند. خرید بک لینک می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد ، اما معمولا خرید بک لینک می تواند نوعی ریسک محسوب شود چرا که با پیشرفت های بسیاری که الگوریتم ها و ربات های گوگل داشته اند می توانند به راحتی درک کنند که برای مثال بک لینک های یک وب سایت در عرض یک روز چند هزار اضافه شده است ! این موضوع می تواند برای گوگل مشکوک باشد و می تواند حتی باعث کاهش رتبه گوگل شود.

بک لینک های فالو در مقابل نو فالو

بک لینک فالو و بک لینک نو فالو

اگر قصد خرید بک لینک دائمی دارید باید به دو نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. اولین موضوع ، کیفیت بک لینک ها می باشد. بک لینک ها معمولا به دو دسته فالو و نو فالو تقسیم می شوند. بک لینک های فالو از ارزش بسیار زیادی برخوردار هستند و می توانند تاثیر مستقیمی بر رتبه گوگل وب سایت شما داشته باشند. در واقع بک لینک های فالو هستند که به یک مقاله و یا وب سایت ارزش می دهند. برای تشخیص فالو و یا نو فالو بودن لینک ها باید اطلاعات مناسبی از صفحات وب داشته باشید و می توانید با ابزارهایی که مرورگرهای مختلف در اختیار شما قرار می دهند فالو یا نو فالو بودن یک لینک را بررسی کنید.

بک لینک های نو فالو ، بک لینک هایی هستند که از نظر ارزش برای موتورهای جست و جو از لینک های فالو ، ارزش پایین تری دارند ، اما این بدان معنی نیست که نباید این نوع از لینک ها را از دست دهیم. وب سایت هایی که معمولا از ارزش بالایی برخوردار هستند و یا در رتبه های برتر موتورهای جست و جو قرار می گیرند ، معمولا حتی به عنوان تبلیغات هم لینک فالو به وب مسترهای دیگر ارائه نمی کنند ، چرا که می تواند باعث کاهش رتبه وب سایت در گوگل شود. اگر بتوانید بک لینک های دائمی با کیفیت از نوع فالو بدست آورید می توانید انتظار افزایش رتبه گوگل داشته باشید.

نکته دومی که باید در مورد خرید بک لینک به آن توجه داشته باشید ، رنک و یا رتبه وب سایت و یا وبلاگ مورد نظر می باشد. اگر رتبه وبلاگ و یا وب سایتی که از آن بک لینک های خود را دریافت می کنید ، پایین تر از رتبه وب سایت شما باشد ، نمی تواند ارزش چندانی داشته باشد ! همواره باید سعی کنید که بک لینک هایی که از سایر وب سایت ها دریافت می کنید ، وب سایت مورد نظر رتبه بالاتری نسبت به وب سایت شما داشته باشد.

سایت من چند بک لینک دارد ؟

برای بررسی تعداد بک لینک های یک وب سایت ابزارهای آنلاین متعددی وجود دارند که می توان از آن ها برای بررسی تعداد بک لینک ها و همچنین فالو و یا نو فالو بودن آن ها استفاده کرد. معمولا این ابزارها به صورت پولی هستند و برای ارائه خدمات خود مبلغی را دریافت می کنند و اگر هم رایگان باشند تنها بخشی از بک لینک های یک وب سایت را نمایش می دهند اما می توانند مفید باشند.

یکی از این ابزار ها، ابزار بررسی سئو سایت سپنته است

فرآیند بک لینک سازی نیازمند استراتژی و برنامه ریزی می باشد ، بنابراین با استفاده از متخصص سئو و بک لینک به صورت هدفمند تعداد بک لینک های وب سایت خود را افزایش دهید و در ادامه آن وب سایت خود را در رتبه بهتری از گوگل ببینید.