لینک سازی

لینک سازی

امروزه وب سایت ها می توانند نقش بسیار مهمی در فروش یک کسب و کار داشته باشند ، به همین دلیل تعداد زیادی از کسب و کارها به دنبال افزایش ترافیک ورودی به وب سایت خود هستند. عوامل تقریبا زیادی می تواند بر افزایش ترافیک ورودی تاثیر داشته باشد ، یکی از مهمترین این عوامل ، لینک سازی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.   

استراتژی لینک سازی

لینک سازی

شاید پیش خود فکر کنید که لینک سازی می تواند به راحتی هرچه تمام تر انجام شود ، اما قطعا لینک سازی به این سادگی ها نیست و البته که هر نوع لینکی نمی تواند به نفع وب سایت شما باشد و یا در واقع باعث افزایش ورودی به وب سایت شما شود. برای داشتن لینک های با کیفیت و البته مفید باید استراتژی لینک سازی هدفمندی داشته باشید. البته این نکته نباید ناگفته بماند که روند و در واقع فرآیند لینک سازی ، می تواند زمان بر باشد و معمولا یک شبه نمی توان به هدف نهایی که افزایش ترافیک ورودی باشد رسید.

انواع تکنیک های لینک سازی

برای لینک سازی موفقیت آمیز که به همراه افزایش ترافیک ورودی به وب سایت و افزایش آگاهی از کسب و کار شما خواهد بود نیاز دارید تا با انواع تکنیک های ساخت بک لینک آشنا شوید و از هر کدام نهایت استفاده را داشته باشید.

انواع تکنیک های لینک سازی

لینک سازی وبلاگ

تکنیک لینک سازی با وبلاگ در حال حاضر یکی از محبوب ترین راه های لینک سازی محسوب می شود که کسب و کارها و وب سایت های مختلفی از آن استفاده می کنند . شاید یکی از دلایل آن هم فواید بسیار عالی آن برای وب سایت باشد. طبق آمارها و تحقیقات انجام شده ، وبلاگ ها می توانند حدود 90 درصد لینک ها و بیش از 50 درصد ترافیک وب سایت ها را تشکیل دهند ، بنابراین باید این انتظار را داشت تا محبوبیت لینک سازی وبلاگ روز به روز افزایش داشته باشد.

متاسفانه و یا خوشبختانه تعداد زیادی از کسب و کارها و وب سایت ها از مزیت های لینک سازی وبلاگ استفاده نمی کنند و به این صورت تعداد زیادی از لینک های معتبر و با کیفیت را به راحتی از دست می دهند و یا اگر به لینک سازی وبلاگ توجه داشته باشند ، به صورت استراتتژیک عمل نمی کنند که می تواند نتیجه و کیفیت کار را پایین آورد.

استراتژیک بودن در لینک سازی به چه معناست ؟

استراتژیک به زبانی ساده به معنای مشخص کردن هدف کار می باشد که باید در همان ابتدای کار این موضوع مشخص شده باشد. طبیعتا اگر وبلاگ شما بازدیدهای زیادی داشته باشد ، این بازدیدها به وب سایت شما ارجاع داده خواهند شد و می توانید شاهد افزایش ورودی به وب سایت خود باشید.

لینک سازی با شبکه وبلاگ

اگر قصد شما از ساخت لینک ، افزایش لینک باشد باید سعی کنید که به دنبال وبلاگ هایی باشید که علاوه بر انتشار پست شما در وبلاگ خود آن را در شبکه های اجتماعی هم منتشر می کنند که این موضوع می تواند ترافیک ورودی به وب سایت شما را چندین برابر کند چرا که معمولا افراد زیادی در شبکه های اجتماعی حظور دارند و احتمال اینکه از شبکه های اجتماعی هم بتوانید کاربر و یا ورودی داشته باشید ، بیشتر خواهد بود.

برای ایجاد لینک های با کیفیت و معتبر و یا لینک سازی تضمینی که می تواند وب سایت شما را به رتبه های بهتری از نتایج گوگل برساند ، باید سعی کنید که وبلاگ های معتبر و با کیفیت را انتخاب کنید چرا که این وضوع می تواند تاثیر مستقیمی بر افزایش رتبه گوگل داشته باشد. بنابراین اگر بخواهید به رتبه های برتر گوگل برسید باید پست های خود را وبلاگ هایی با میزان اعتبار بالا قرار دهید. برای یافتن این گونه از وبلاگ ها می توانید ، کلیدواژه های مورد نظر خود را در گوگل جست و جو کنید و وبلاگ های برتر در گوگل را مشاهده کنید ، بعد از در نظر گرفتن چندین وبلاگ ، باید اطلاعات لازم در مورد هر یک را بدانید ، برای مثال باید بدانید که هر وبلاگ چند بازدید روزانه دارد و یا پست های محبوب هر وبلاگ چه میزان بازدید و بازخورد دارند.

بعد از بررسی معیارهای لازم در مورد هر وبلاگ می توانید چندین پست و نوشته های خود را در وبلاگ های مورد نظر منتشر کنید و بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه ، می توانید شاهد افزایش ترافیک به وب سایت خود باشید .

فعالیت بیشتر و مستمر در شبکه های اجتماعی

فعالیت بیشتر و مستمر در شبکه های اجتماعی

همانطور که می دانید ، امروزه شبکه های اجتماعی جایگاه بسیار مهمی در زندگی افراد دارند. بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی به دنبال افزایش روابط خود هستند ، بسیاری از افراد به دنبال سرگرمی بیشتر و همچنین افراد زیادی هم به دنبال خرید از کسب و کارهای مختلف در شبکه های اجتماعی هستند. بنابراین شبکه های اجتماعی هم می توانند یکی از تکنیک های لینک سازی برای وب سایت شما محسوب شود. علاوه بر این ها ، بسیاری از کسب و کارها از چندین شبکه اجتماعی استفاده می کنند چرا که قطعا می توانند به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشند .

یکی از شبکه های اجتماعی که می تواند برای کسب و کارهای ایرانی از اهمیت ویژه ایی برخوردار باشد ، اینستاگرام می باشد. اینستاگرام با داشتن میلیون ها کاربر ایرانی یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای ایرانیان محسوب می شود. در این شبکه اجتماعی می توان برای فالوورها پست گذاشت و یا استوری های مختلف و خلاقانه ایجاد کرد. یکی از مهمترین مزیت هایی که اینستاگرام می تواند برای کسب و کارها به دنبال داشته باشد ، افزایش درگیری با کاربران می باشد. میزان درگیری با کاربران می تواند تاثیر زیادی در افزایش فروش محصولات و یا خدمات یک کسب و کار داشته باشد .

استراتژی لینک سازی ویدیو اینفوگرافیک

یکی از سنتی ترین روش های لینک سازی ، تولید و یا ایجاد اینفوگرافیک می باشد که هنوز هم کارایی سابق خود را دارد و می تواند به وب سایت های مختلف کمک بسیاری در زمینه افزایش ترافیک ورودی کند. یکی از مزیت های بسیار عالی اینفوگرافیک ها ، ایجاد لینک های مستمر برای وب سایت شما می باشد ،  بنابراین بدون اینکه کار خاص دیگری (بعد از منتشر کردن اینفوگرافیک) انجام دهید می توانید به صورت ارگانیک انتظار لینک به وب سایت خود را داشته باشید .

باید به این نکته جالب اشاره کنیم که اینفوگرافیک ها می توانند حدود 40 درصد از پست های معمولی در زمینه لینک سازی موثرتر باشند ، بنابراین تولید و ایجاد اینفوگرافیک ها در دنیای امروزه باید جزئی از تکنیک های مورد استفاده شما برای لینک سازی باشد . 

استراتژی لینک های شکسته

استراتژی لینک های شکسته هم یکی از روش های بسیار کارآمد برای ساختن لینک بهتر می باشد که می تواند به افزایش ترافیک ورودی به وب سایت شما کمک کند. استراتژی لینک های شکسته می تواند برای صاحبان وب سایت هایی که زمان و وقت نوشتن محتوا را ندارند بسیار کارآمد و مفید باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از بازاریابانی هستید که وقت کافی برای نوشتن محتوا را ندارید ، می توانید با استفاده از استراتژی لینک های شکسته ، برای وب سایت مورد نظر خود لینک های با کیفیت بسازید .

استراتژی لینک های شکسته بسیار ساده می باشد و تنها کاری که شما باید برای آن انجام دهید ، یافتن لینک های شکسته می باشد. لینک های شکسته در واقع همان لینک هایی هستند که کار نمی کنند و یا صفحه مورد نظر دیگر وجود ندارد. بعد از یافتن لینک ها باید به صاحب وب سایت پیام دهید و از او بخواهید که لینک های شکسته وب سایت را با لینک ها ی وب سایت شما جایگزین کند .

استراتژی لینک های شکسته

جایگزینی لینک های شکسته می تواند برای هر دو طرف مزیت های عالی داشته باشد. صاحب وب سایتی که لینک های شکسته دارد ، از لینک های شکسته آگاهی ندارد و همین موضوع می تواند سئو سایت مورد نظر را کاهش دهد که با یادآوری شما این موضوع بر طرف می شود و برای صاحب لینک هم مزیت های خودش را دارد که باعث می شود یک لینک معتبر و با کیفیت به جمع لینک های وب سایت شما اضافه شود .

برای یافتن لینک های شکسته ابزارهای مختلفی در سطح اینترنت وجود دارد که به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید این لینک ها شناسایی کنید .

بررسی لینک های رقیبان

طبق بررسی های انجام شده در مورد میزان ترافیک ورودی وب سایت ها ، بیش از 40 درصد از ترافیک های ورودی وب سایت های مختلف وابسته به تعداد لینک های وب سایت ها می باشد و طبیعتا هر تعداد که لینک های با کیفیت برای وب سایت شما بیشتر باشد می توان انتظار افزایش ترافیک ورودی به وب سایت را داشت. موتورهای جست و جو نظیر گوگل ، اهمیت زیادی برای لینک سازی قائل هستند بنابراین باید سعی کنید که تعداد لینک ها به وب سایت خود را افزایش دهید .

بررسی لینک های رقیبان می تواند به روند لینک سازی برای وب سایت شما کمک کند. باید چند رقیب برتر خود را شناسایی کنید و تعداد لینک های با کیفیت و حتی بی کیفیت ان ها را مورد ارزیابی قرار دهید. این موضوع می تواند به روند لینک سازی شما کمک زیاد کند چرا که رقیبان شما با استفاده از لینک های خاصی به موفقیت رسیده اند که شما می توانید با استفاده از همان لینک ها تا حدودی به رقیبان خود نزدیک تر شوید .

در وهله اول باید سعی کنید که لینک های با کیفیت رقیبان را تحلیل و انالیز کنید و یا حتی در ادامه کار لینک سازی همان لینک ها را برای وب سایت خود ایجاد کنید. بعد از آن می توانید لینک های با کیفیت بیشتری را به مجموعه لینک های خود اضافه کنید ، بنابراین کیفیت لینک های وب سایت شما ار رقیبتان بیشتر خواهد شد که می تواند به پیروزی وب سایت شما در برابر رقیبان کمک کند . 

لینک سازی داخلی چیست ؟

به طورخلاصه ، لینک سازی داخلی به معنای ایجاد لینک به صفحات داخلی وب سایت می باشد. لینک سازی داخلی می تواند تاثیر زیادی در سئوی محتوا و همچنین وب سایت داشته باشد. معمولا پیشنهاد می شود که حداقل پنج لینک داخلی برای هر مطلب ایجاد شود تا سئوی مطلب بالاتر رفته و باعث افزایش ترافیک به وب سایت شود. مطالب و محتوایی که لینک داخلی نداشته باشد ، می تواند باعث کاهش سئوی کلی وب سایت هم شود بنابراین در هنگام تولید محتوا ، حتما لینک های داخلی را در نظر داشته باشید تا بتوانید ترافیک های ورودی بیشتری از گوگل و سایر موتورهای جست و جو دریافت کنید .

لینک سازی خارجی

محتوهای تولید شده ، علاوه بر لینک سازی های داخلی به لینک سازی های خارجی هم نیاز دارند. لینک سازی خارجی به معنای ایجاد ارتباط بین محتوای مورد نظر و صفحات خارجی می باشد که مانند لینک سازی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. لینک سازی خارجی می تواند به عنوان رفرنس و یا مرجع برای مطالب محسوب شود به همین دلیل برای موتورهای جست و جو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و موتورهای جست و جو اهمیت ویژه ایی به آن می دهند .

لینک سازی خارجی باعث می شود که صاحبان وب سایت هایی که شما به آن ها لینک می دهید ، این موضوع را متوجه شوند و اگر خوش شانس باشید آن ها هم به وب سایت شما لینک کنند و به این ترتیب می توانید با استفاده از لینک سازی خارجی ، برای وب سایت و مطالب خود لینک بسازید .

آموزش لینک سازی

برای لینک سازی با کیفیت و موثر ، باید از تکنیک هایی که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم ، استفاده کنید و علاوه بر آن لینک سازی داخلی و خارجی مناسبی داشته باشید. معمولا اگر نکات گفته شده را رعایت کنید می توانید در مدت زمان کوتاهی شاهد افزایش رتبه مطالب خود در نتایج جست و جو های مختلف باشید. علاوه بر لینک سازی باید به مطالب سئو هم اهمیت قائل شوید تا زمان کمتری برای دیدن پست های خود در نتایج گوگل صرف کنید .