کاهش رتبه الکسا

کاهش رتبه الکسا

امروزه به دلیل بوجود آمدن تعداد بسیار زیادی از وب سایت های مختلف ، عرصه رقابت هم نسبت به گذشته تنگ تر شده است. یکی از معیارهایی که با آن میزان محبوبیت و حتی موفقیت یک وب سایت سنجیده می شود ، رتبه الکسا می باشد که در واقع اکثر صاحبان وب سایت ها به دنبال کاهش رتبه الکسای خود هستند.

رتبه الکسا چیست ؟

الکسا در واقع یکی از اختراعات و یا شاید اکتشافات شرکت آمازون به حساب می آید که مسئولیت مهمی را بر عهده دارد. الکسا با جمع آوری داده های مختلف از وب سایت هایی که کاربران روزانه از آن ها بازدید می کنند ، آن ها را در اولویت های مختلفی قرار می دهد تا کاربران و بازاریابان بتوانند رتبه ها و در واقع میزان محبوبیت وب سایت های مختلف را مشاهده کنند.

رتبه الکسا چیست؟

الکسا چه تعداد وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد ؟

الکسا برای اینکه بتواند به صورت دقیق تر و موشکافانه تر رتبه بندی خود را در معرض دید کابران قرار دهد ، به طور معمول میلیون ها وب سایت را مورد بررسی قرار می دهد و طبیعتا هر چقدر که کاهش رتبه الکسای بیشتری داشته باشید ، جایگاه وب سایت شما محکم تر و محبوب تر خواهد بود. رتبه بندی الکسا معیار مناسبی برای مقایسه دو وب سایت می باشد و می توانید اطلاعات مختلفی را در مورد دو وب سایت داشته باشید و آن ها را مورد تحلیل و آنالیز قرار دهید.

آموزش افزایش رتبه الکسا

برای اینکه بتوانید شاهد کاهش رتبه الکسا وب سایت خود باشید ، باید ابتدا بدانید که الکسا به چه صورت کار می کند و چگونه وب سایت های مختلف را رتبه بندی می کند. الکسا معمولا تاریخچه ایی سه ماهه از عملکرد وب سایت شما را دارد به این صورت که تعداد ورودی ها و در واقع ترافیک و میزان درگیری مخاطبان با وب سایت شما را در این بازه سه ماهه ذخیره می کند و با برآیند گیری عامل های مختلف به سایت شما رتبه ایی اختصاص می دهد. بنابراین طبق این توضیحات یکی از اقداماتی که می توانید برای بهبود رتبه الکسای خود انجام دهید ، بهبود رابط کاربری و تجربه کاربر در وب سایت شما می باشد به این صورت که هر چقدر بیشتر کاربران در وب سایت شما حضور داشته باشند ، وب سایت شما شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر الکسا را دارد.

آموزش افزایش رتبه الکسا

رتبه الکسا سایت به چه عواملی بستگی دارد ؟

به این موضوع اشاره کردیم ، اما برای کاهش رتبه الکسای وب سایت نیاز داریم که به صورت مفهمومی تر به بررسی عوامل تاثیرگذار در رتبه بندی الکسا بپردازیم. طبق وب سایت رسمی الکسا ، رتبه های وب سایت های مختلف بر اساس ترکیبی از تعداد مخاطبان جدید و تعداد بازدید های صفحات وب سایت بدست می آید. این داده ها برای استفاده الکسا از افزونه هایی بدست می آیند که کاربران مختلف به هنگام جست و جو در اینترنت از آن ها استفاده می کنند. این افزونه ها برای مرورگرهای مختلف از جمله فایرفاکس ، گوگل کروم و سایر مرورگرهای وب موجود می باشد. البته شاید به این موضوع فکر کنید که می توان چندین بازدید مختلف از یک کاربر داشت اما باید به این نکته اشاره کنیم که الکوریتم های الکسا می توانند این موضوع را درک کرده و اگر کاربری در یک روز چندین بار به یک وب سایت سر بزند ،  الکسا تعداد بازدید را  یک بازدید برای کاربر مورد نظر در نظر می گیرد.

کاهش رتبه بندی الکسا سایت  

یکی از راه هایی که تعداد قابل توجهی از صاحبان وب سایت ها برای کاهش رتبه الکسا خود انجام می دهند ، استفاده از کد جاوا اسکریپت برای باز کردن چندین پنجره برای دسترسی کاربر به یک مطلب می باشد. شاید هنگام جست و جوی اینترنت تابحال با این گونه وب سایت ها برخورد داشته اید و حتما می دانید که این وب سایت ها تا چقدر می توانند برای کاربران آزاردهنده باشند و در واقع تجربه کاربری را پایین آوردند. پس اگر به دنبال بهبود رتبه الکسا با داشتن مخاطبان وفادار هستید ، استفاده از این روش را به شما پیشنهاد نمی کنیم !

کاهش رتبه بندی الکسا سایت

چگونه رتبه الکسا را افزایش دهیم ؟

همانطور که اشاره کردیم می توانید با به نوعی خرابکاری ، الگوریتم الکسا را  فریب دهید و شاهد کاهش رتبه الکسای خود باشید اما این روش نمی تواند به اندازه روش های اصولی بهبود رتبه الکسا مفید و موثر واقع شود. بنابراین پیشنهاد می کنیم که به جای فکر کردن به راه هایی که نمی توانند سود زیادی داشته باشند بر روی کاهش رتبه الکسای اصولی تمرکز و سرمایه گذاری داشته باشید. در ادامه به راه کارهایی برای بهبود رتبه الکسا می پردازیم که می تواند کمک بسیاری به پیشرفت کلی وب سایت و رتبه الکسای وب سایت شما کند.

تولید محتوای با کیفیت برای کاهش رتبه الکسا !

یکی از مهمترین عناصری که می تواند تقریبا نقش بسیار حیاتی در بهبود رتبه الکسای وب سایت شما داشته باشد ، تولید محتوای یونیک و اختصاصی و همچنین کاربرپسند می باشد. امروزه بسیاری از وب سایت ها از قدرت تولید محتوا استفاده نمی کنند و همین موضوع باعث می شود که از سایر رقبا عقب بمانند و شاهد افزایش رتبه ی الکسای خود باشند. بنابراین قدرت تولید محتوا را دست کم نگیرید چرا که ممکن است در کوتاه مدت ، به نتیجه دلخواه نرسید ، اما در صورتی که محتوای سئو شده و با کیفیت داشته باشید قطعا شاهد نتایج مفیدی از محتوای تولیدی خود در بلند مدت خواهید بود. با تولید محتوای با کیفیت می توانید از موتورهای جست و جو ترافیک و ورودی های بسیاری دریافت کنید که همین موضوع می تواند باعث کاهش رتبه الکسا شما وب سایت شما شود.

کاهش رتبه الکسا

بهبود متای وب سایت

علاوه بر تولید محتوا ، سئو هم می تواند نقش مهمی در زمینه کاهش رتبه الکسا داشته باشد. اگر دو وب سایت در شرایط یکسانی مقایسه شوند قطعا وب سایتی که سئوی بهتری داشته باشد ، می تواند شانس بیشتری برای داشتن رتبه های بالاتر در الکسا داشته باشد. یکی از مسائلی که در زمینه سئو به آن توجه ویژه ایی می شود ، متاهای وب سایت ها می باشد. اگر با متا آشنایی ندارید باید بگوییم که متاها در ابتدای کدنویسی صفحات وب استفاده می شوند و می توانند اطلاعات بسیاری مفیدی در اختیار موتورهای جست و جو و همچنین الگوریتم های الکسا قرار دهند ، در این صورت الگوریتم های مختلفی که صفحات وب را آنالیز و تحلیل می کنند می توانند بهتر مطالب شما را درک کنند که این درک بهتر طبیعتا در کاهش رتبه الکسا وب سایت شما تاثیر مستقیم خواهد داشت. متای عنوان و متای توضیحات از مهمترین انواع متا هستند که در هنگام کدنویسی صفحات وب باید به آن ها توجه ویژه ایی شود. همانطور که می توان از نام این متاها فهمید ، متای عنوان در واقع عنوان صفحات را بیان می کند و متای توضیحات هم در مورد مطالب کلس وب سایت توضیحات مختصری در اختیار موتورهای جست و جو و یا کاربران قرار می دهد.

بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی !

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که بازاریابی دیجیتال و شبکه های اجتماعی چه تاثیری می توانند در رتبه الکسا داشته باشند ؟ در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که کاربران و تعداد مخاطبان جزو عوامل اصلی کاهش و یا افزایش رتبه الکسا هستند و هر چقدر مخاطبان شما بیشتر باشند طبیعتا رتبه الکسا شما هم بهتر خواهد بود. با بازاریابی دیجیتال و اشتراک گذاری مطالب خود در شبکه های اجتماعی می توانید مخاطبان زیادی را به سمت وب سایت خود هدایت کنید. امروزه اکثر کسب و کارها و مشاغلی که به دنبال فروش و درآمد بیشتری هستند از شبکه های اجتماعی استفاده زیادی می کنند تا مشتری های بیشتری جذب کنند. شما هم می توانید با جذب مخاطب از شبکه های اجتماعی ترافیک ورودی وب سایت خود را افزایش دهید و شاهد کاهش رتبه الکسای خود باشید و اگر که هنوز به قدرت شبکه های اجتماعی باور ندارید ، باید بدانید که حدود 3 بیلیون کاربر به صورت روزانه از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و فعالیت مستمر دارند بنابراین قطعا می توانید ترافیک مناسبی برای وب سایت خود با استفاده از شبکه های اجتماعی داشته باشید.   

تولید محتوای مستمر

اگر به دنبال کاهش رتبه الکسا از راه سئو هستید ، یکی از اولین اقداماتی که باید به ان توجه داشته باشید تولید محتوا و در واقع فعالیت مستمر می باشد. همانطور که اشاره کردیم ، افزایش ترافیک از راه سئو تقریبا نیاز به زمان زیادی دارد و ملزم به تولید محتوای مستمر می باشد. موتورهای جست و جو و الگوریتم های الکسا ، به وب سایت هایی که به صورت مستمر فعالیت دارند و به صورت روزانه وب سایت خود را آپدیت می کنند توجه ویژه ایی دارند ، بنابراین از این نکته نباید غافل شد !

ورودی و ترافیک بیشتر وب سایت

اگر نکاتی که به آن ها اشاره کردیم را به درستی انجام داده باشید قطعا این مورد به خودی خود به وجود خواهد آمد و وب سایت شما ترافیک زیادی دریافت خواهد کرد ، با افزایش ترافیک ، الگوریتم الکسا وب سایت شما را آنالیز کرده و وب سایت را در رتبه بالاتری قرار خواهد داد.

اهمیت الکسا برای کسب و کارهای مختلف ایرانی

الکسا یکی از معتبرترین وب سایت های سنجش میزان محبوبیت وب سایت های مختلف می باشد که با انالیز و تحلیل عوامل مختلف وب سایت ها را در رتبه های مختلف قرار می دهد. بنابراین قطعا برای کسب و کارهای ایرانی هم از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چرا که می تواند یک امتیاز بسیار عالی و بین المللی برای وب سایت های ایرانی محسوب شود.

وب سایت هایی که خدمات انلاین به مشتریان ارائه می کنند با داشتن رتبه الکسای مناسب در بین وب سایت های ایرانی می توانند ، نماد اعتماد باشند و مخاطبان جدید با دیدن رتبه الکسای تک رقمی و حتی دو رقمی اعتماد بیشتری نسبت به خدمات شما خواهند داشت چرا که مراجعه و محبوبیت نمی تواند تصادفی باشد !

در این مقاله عکس های زیادی از نمونه آمار های الکسای حرفه ای از وبسایت دیجی کالا را مشاهده میکنید:

آمارهای الکسا

آمارهای الکسا

علاوه بر این ها وب سایت هایی که خدمات دانلود و یا اطلاع رسانی به مخاطبان ارائه می کنند هم می توانند از مزیت های داشتن رتبه الکسای مناسب بهره مند شوند به این صورت که اسپانسرها و بازاریابان با دیدن رتبه الکسای شما تا حد زیادی در مورد تبلیغات با وب سایت شما تصمیم می گیرند و اگر رتبه تک رقمی و یا دور رقمی داشته باشید قطعا این دسته از افراد به سمت وب سایت شما جذب شده و به دنبال همکاری های مختلف با شما خواهند بود.

استفاده از الکسا و در واقع فهمیدن رتبه الکسای وب سایت های مختلف کار ساده ایی می باشد و برای انجام این کار کافی است که به وب سایت الکسا مراجعه کنید و نام وب سایت خود را وارد کنید. اگر که اطلاعات جمع آوری شده از وب سایت شما به اندازه کافی باشد اطلاعات به شما نمایش داده خواهد شد اما اگر سایت نسبتا نوپایی داشته باشید برای قرارگیری در رتبه الکسا باید به حد نصابی از بازدیدهای روزانه برسید.

با انجام نکاتی که وب سایت شما را بهینه می کند و همچین دیجیتال مارکتینگ می توانید تا حد مناسبی رتبه الکسای خود را بهبود ببخشید اما اگر زمان مناسب و تجربه کافی در این زمینه را ندارید باید به فکر به کار گرفتن افراد متخصص در این زمینه باشید تا مشکلی در روند پیشرفت وب سایت شما به وجود نیاید و بتوانید با صرف مدت زمان بسیار کمتری مشتری های بیشتر و درآمد بیشتری داشته باشید.

برای کاهش رتبه الکسای وب سایت خود می توانید از افراد حرفه ایی در این زمینه کمک بگیرید ، چرا که کاهش رتبه الکسا نیازمند استراتژی های مختلف بازاریابی وبهینه سازی های مختلف می باشد و قطعا در مدت زمان کوتاهی نمی توان به اهداف بهبود رتبه الکسا رسید. بنابراین با استخدام افراد حرفه ایی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و بهینه سازی وب سایت می توانید در مدت زمان مناسبی به اهداف خود برسید.