بهینه سازی شاخص های سئو وب سایت و در واقع سئو سایت  برای متورهای جست و جو موضوعی تازه نیست. امروزه کسب و کارهای بسیاری به دنیای آنلاین و اینترنت وارد شده اند و تعداد این کسب و کارها هم روز به روز در حال افزایش می باشد. اما شاید سوالی که ذهن صاحبان کسب و کارهای حال حاضر را درگیر کرده است ، چگونگی موفقیت در بین این همه رقیب می باشد که کار آسانی نخواهد بود اما قطعا شدنی است .

اهمیت سئوشاخص های سئو

برای موفقیت در دنیای آنلاین امروزه ، باید بتوانید از قدرت سئو برای وب سایت خود بهره مند شوید. سئو در واقع به وب سایت شما کمک می کند که در رتبه های بهتری از نتایج جست و جو های کاربران در موتورهای جست و جو نظیر گوگل قرار بگیرد و همنی موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد چرا که با داشتن مخاطب های بیشتر امکان ارائه محصولات و یا خدمات وب سایت شما به افراد بیشتر فراهم خواهد شد و می توانید به موفقیت های مهمی در کسب و کار آنلاین خود برسید.

شاید این نکته کمی تعجب برانگیر باشد اما جالب است که بدانید در حدود بیش از 50 درصد از ترافیک های وردی وب سایت های مختلف از نتایج موتورهای جست و جو می باشد و این موضوع می تواند برای کسب و کارهای انلاین یک امتیاز هم تلقی شود چرا که معمولا افرادی که در موتورهای جست و جو سرچ می کنند دنبال خدمات و محصولات خاصی می گردند که با دیدن وب سایت های مختلف ، این وب سایت ها این شانس را خواهند داشت تا این افراد را به مشتری های خود تبدیل کنند .

شاخص های سئو چیست ؟

شاخص های سئو در واقع موارد و نکاتی مرتبط با سئو هستند که می توانند منجر به بهینه شدن وب سایت و در نتیجه رتبه های بهتر موتورهای جست و جو شود. تعداد این شاخص ها می تواند نسبتا زیاد باشد و برای انجام آن ها احتمالا به دانش سئو نیاز خواهید داشت اما برخی از این شاخص ها می توانند به راحتی انجام شوند و باعث بهینگی وب سایت شوند .

اگر تخصص و یا وقت کافی برای بهینه کردن وب سایت خود را ندارید ، پیشنهاد می کنیم که از متخصص های سئو استفاده کنید ، تا در کمترین زمان ممکن وب سایت شما به حداکثر میزان بهینگی برسد و بتوانید مخاطب های بیشتری را از موتورهای جست و جو دریافت کنید .

شاخص های سئو چیست ؟

آموزش شاخص های سئو

همانطور که اشاره کردیم ، عوامل مختلفی می توانند باعث قرار گرفتن یک وب سایت در رتبه های بهتر موتورهای جست و جو شود. این عوامل می توانند شامل مواردی از جمله ، بک لینک ها ، عنوان ها ، تگ متاها ، سرعت وب سایت ، کیفیت محتوا ، مستمر بودن محتوای تولیدی و… باشد که این عوامل باعث می شوند وب سایت شما بهینه تر شود و قطعا می تواند در رتبه وب سایت شما در گوگل تاثیر داشته باشند . البته ناگفته نماند که برای گرفتن نتیجه نهایی ، باید کمی صبور باشید چرا که بررسی همه وب سایت ها می تواند برای موتورهای جست و جو زمان بر باشد اما این مدت زمان زیادی نخواهد بود و با پیشرفت هایی که در زمینه هوش مصنوعی شاهد هستیم ، این مدت زمان می تواند حتی کمتر هم باشد .

بک لینک و شاخص های سئو

بک لینک ها از زمان پیدایش موتورهای جست و جو جزو مهمترین عواملی بوده اند که برای موتورهای جست و جو حائز اهمیت بوده اند ، بنابراین اگر بگوییم که امروزه هم به عنوان مهمترین عوامل سئو شناخته می شوند ، شاید جای تعجبی نباشد !

بک لینک ها لینک هایی هستند که یک وب سایت را به وب سایت های دیگر لینک می کنند و یا در واقع یک وب سایت دیگر را به عنوان مرجعی برای مطالب خود در نظر می گیرند. این لینک ها خارجی محسوب می شوند. لینک سازی امروزه به عنوان معیار سنجشی برای میزان اعتبار یک وب سایت مورد ارزیابی قرار می گیرند. در واقع موتورهای جست و جو از تعداد بک لینک ها برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کنند و هر چقدر که تعداد بک لینک ای با کیفیت وب سایت شما بیشتر باشد می توانید شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر گوگل را داشته باشید .

ساخت بک لینک را می توان از دو نوع فالوو و آنفالوو  و بک لینک داخلی و خارجی هم در نظر گرفت. معمولا لینک های فالوو برای موتورهای جست و جو ارزشمند هستند و لینک های آنفالوو ارزش چندانی برای موتورهای جست و جو ندارند البته می توان از لینک های انفالوو برای ترافیک بیشتر به وب سایت استفاده کرد اما نقش زیادی در رتبه بندی های موتورهای جست و جو نظیر گوگل نخواهد داشت. بنابراین یکی از شاخص های مهم سئو بک لینک ها هستند که باید تا حد امکان تعداد آن ها به صورت استراتژیک افزایش یابد تا با قرار گرفتن وب سایت در رتبه های بهتر ، ترافیک وردوی بیشتری به وب سایت خود داشته باشید .

علاوه بر بک لینک ها که جزو مهمترین عوامل سئو هستند ، سایر مواردی که به آن ها اشاره کردیم و حتی سایر عوامل می توانند تاثیر مستقیمی در رتبه بندی های گوگل وب سایت شما داشته باشند ، بنابراین با رفع یک مشکل نمی توان انتظار داشت که رتبه گوگل وب سایت بهبود پیدا کند. علاوه بر این ها رابط کاربری و تجربه کاربردی در وب سایت شما هم می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. برای مثال وب سایت هایی که سرعت لود و بارگذاری بالایی دارند می توانند شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر موتورهای جست و جو داشته باشند.

آموزش شاخص های سئو

سرعت وب سایت می تواند به عوامل مختلفی وابسته باشد ، حتی هاستی که از آن برای وب سایت خود استفاده می کنید هم می تواند در سرعت لود وب سایت تاثیر داشته باشد و در نتیجه می تواند بر رتبه گوگل وب سایت شما تاثیر مستقیمی داشته باشد .