مفاهیم سئو

مفاهیم سئو

مفاهیم سئو می تواند نقش حیاتی در روند جذب مخاطبان یک وب سایت داشته باشد و آشنایی با مفاهیم اولیه سئو می تواند کسب و کار اینترنتی و آنلاین شما را نسبت به سایر رقبا متمایز کند. عوامل مختلفی می توانند در افزایش و یا کاهش سئوی یک وب سایت دخیل باشند ، اما می توان تعدادی از مشکلات سئو را به راحتی حل و یا بهتر کرد. در این مقاله به بررسی مفاهیم سئو می پردازیم.

مفاهیم سئو چیست ؟

به بیانی ساده می توان گفت که سئو مجموعه ایی از عوامل و نکاتی است که با رعایت آن ها می توان مطالب و مقالات وب سایت را برای موتورهای جست و جو بهینه کرد که این بهینه سازی منجر به قرار گرفتن در رتبه بندی های بهتر نتایج موتورهای جست و جو می شود. همانطور که اشاره کردیم ، می توان تعدادی از مسائل مربوط به سئو را بهینه تر کرد و ترافیک بیشتری از موتورهای جست و جو گرفت. اما قبل از اینکه به آشنایی با مفاهیم سئو بپردازیم ، باید در مورد اینکه کلا چرا به سئو نیاز داریم بحث کنیم.

مفاهیم سئو چیست

چرا کسب و کارهای اینترنتی و وب سایت ها باید از سئو استفاده کنند ؟

با استفاده از مسائل سئو می توان لینک های قوی برای ارتباط بهتر بین صفحات یک وب سایت ایجاد کرد که مجموعه ایی از این موارد می تواند باعث شود که موتورهای جست و جو بتوانند راحت تر صفحات وب سایت ها را بررسی کنند که این موضوع می تواند منجر به افزایش رتبه نتایج موتورهای جست و جو و در نتیجه افزایش مخاطبان یک وب سایت شود.

سئو می تواند به تجربه کاربری بسیار مرتبط باشد ، بنابراین هنگامی که یک وب سایت می تواند تجربه کاربری مناسبی به کاربران خود ارائه کند ، از نظر موتورهای جست و جو نیز سئوی بهتری خواهد داشت و در نتیجه می تواند در نتایج جست و جوهای کاربران رتبه بهتری کسب کند. علاوه بر این ها با توجه به اینکه بخش زیادی از ورودی های وب سایت های مختلف از موتورهای جست و جو هستند ، اهمیت سئو بیشتر از پیش می شود ، چرا که داشتن سئوی بهینه می تواند موفقیت یک کسب و کار اینترنتی و آنلاین را تضمین کند.

برای درک بهتر اهمیت سئو می توانیم به آمارهای منتشر شده اشاره کنیم که حاکی از ان هستند که بیش از 60 درصد کاربران یک وب سایت از طریق موتورهای جست و جو به وب سایت وارد شده اند و سایر چهل درصد این ترافیک های ورودی از سایر منابع مانند شبکه های اجتماعی و یا تبلیغات گوگل و … هستند. پس می توان به این نتیجه رسید که با داشتن وب سایتی بهینه ، موفقیت در دنیای اینترنت تضمین شده خواهد بود.

آشنایی با مفاهیم سئو

موتورهای جست و جو سعی می کنند که نزیک ترین جواب به سوال های کاربران را در رتبه بندی های مختلف به کاربران نمایش دهند ، بنابراین در هنگام تولید محتوا باید سعی کنید که بیشترین میزان ارتباط با کلیدواژه ی مورد نظر را در تولید محتوا لحاظ کنید تا موتورهای جست و جو بتوانند مطالب شما را در رتبه های بالاتری نسبت به سایر رقبا قرار دهند. اینکه به چه صورت موتورهای جست و جو مطالب و مقاله های مرتبط با یک کلیدواژه و موضوع را اولویت بندی می کنند ، به صورت دقیق قابل بیان نیست چرا که موتورهای جست و جو الگوریتم های اختصاصی خود را دارند ، اما آن چیزی که واضح می باشد برای مثال نکاتی مانند میزان مرتبط بودن مطالب ، محل کاربر و.. می تواند در نتایج بدست آمده تاثیر داشته باشد.

آشنایی با سئو

مفاهیم اولیه سئو

برای یادگیری مفاهیم اولیه سئو باید بدانید با گسترش تکنولوژی ، گوگل هم به صورت دائمی و مستمر در حال آپدیت کردن الگوریتم های مورد استفاده خود در زمینه سئو و رتبه بندی مطالب و محتواهای تولید شده می باشد. در گذشته ایی نه چندان دور ، تولیدکنندگان محتوا با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط بیشتر می توانستند مطالب خود را به راحتی در رتبه های بالاتری از نتایج گوگل قرار دهند و این موضوع باعث شده بود که مطالب بیشتر مناسب موتورهای جست و جو باشد تا کاربران ! به همین دلیل الگوریتم های گوگل روز به روز در حال به روز شدن هستند تا جایی که امروزه با تولید محتوای مناسب و با کیفیت می توان به نتایج بهتری از رتبه های گوگل دست یافت. 

با این اوصاف باید سعی کنید که محتواهای تولید شده در بالاترین کیفیت ممکن قرار داشته باشند تا کاربران بتوانند علاوه بر لذت بردن از خواندن مقاله ، از آن استفاده های بیشتری داشته باشند. با تولید محتوای با کیفیت که کاربران از آن لذت می برند ، می توانید با ایجاد لینک های مرتبط به سایر صفحات وب سایت ، کاربران را بیشتر در وب سایت خود نگه دارید که در نتیجه باعث می شود کاربران بیشتری به وب سایت شما از طرف موتورهای جست و جو وارد شوند. 

سرعت مناسب وب سایت

همانطور که در مفاهیم سئو اشاره کردیم ، موتورهای جست و جو به دنبال وب سایت هایی هستند که می توانند تجربه کاربری بهتری را به کاربران ارائه کنند ، بنابراین اگر سرعت سایت شما پایین باشد ، نمی توان انتظارات زیادی موتورهای جست و جو داشت. سرعت وب سایت می تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد ، برای مثال استفاده از الگوریتم های غیر بهینه و زمانبر می تواند سرعت وب سایت را کاهش دهد و یا حتی سرعت هاست هم می تواند یکی از این عوامل کندی وب سایت باشد .

اگر وب سایت شما از سرعت مناسب و بالایی برخوردار نباشد ، احتمالا نه از طراف کاربران و نه از طرف موتورهای جست و جو از آن استقبال زیادی نخواهد شد ، بنابراین باید سرعت وب سایت خود را تا حد ممکن افزایش دهید تا علاوه برا افزایش تجربه کاربری کاربران ، موتورهای جست و جو هم کاربران بیشتری را به وب سایت شما هدایت کنند .

مناسب برای انواع دیوایس

وب سایت ها معمولا به دو صورت ایستا و پویا برنامه نویسی می شوند ، وب سایت هایی که به صورت ایستا هستند ، بر روی همه دوایس ها به یک صورت به نمایش در خواهند آمد ، بنابراین تفاوتی ندارد که کاربران با گوشی های همراه خود وارد وب سایت شده اند و یا با دوایسی بزرگ تر در حال مشاهده وب سایت هستند. این نوع از وب سایت ها امروزه از محبوبیت کمتری برخوردار هستند و کمتر وب سایتی از این نوع دیده می شود ، چرا که علاوه بر ارائه تجربه کاربری نامناسب ، از لحاظ مفاهیم سئو و بهینه سازی هم در سطح پایین تری قرار خواهد داشت .

وب سایت هایی که به صورت پویا برنامه نویسی می شوند می توانند متناسب با تغییر طول و عرض صفحه نمایش کاربر ، تغییر کنند و معمولا در دوایس های مختلف ظاهری متفاوت دارند. امروزه بیشتر از این نوع وب سایت ها برای کسب و کارها استفاده می شود چرا که تعداد بسیار زیادی از کاربران معمولا با گوشی های همراه خود از وب سایت ها استفاده می کنند بنابراین طراحی سایت های پویا و رسپانسیو منطقی به نظر می رسد. علاوه بر این ها وب سایت هایی که به صورت پویا هستند ، سئو سایت بهینه تر نسبت به وب سایت های ایستا خواهند داشت و در نتیجه می توانند مخاطبان بیشتری جذب کنند .

لینک سازی داخلی 

لینک سازی داخلی 

لینک سازی تقریبا یکی از مهمترین نکات و مفاهیم سئو محسوب می شود. لینک سازی به معنای ایجاد ارتباط میان صفحات یک وب سایت می باشد که می تواند هم از نوع داخلی باشد و هم از نوع خارجی. برای بهینه سازی مطالب و سئوی کلی وب سایت باید هردو لینک سازی به صورت هدفمند صورت بگیرند. لینک سازی داخلی می تواند مزیت های مختلفی برای وب سایت و همچنین کاربران داشته باشد. از جمله این مزایا می توان به ادامه دار کردن فعالیت کاربر در وب سایت اشاره کرد. با استفاده از لینک های داخلی می توان کاربران را از یک صفحه وب سایت به صفحه دیگری منتقل کرد و در واقع کاربران را بیشتر در وب سایت خود نگه داشت .

علاوه بر این ها لینک سازی هدفمند باعث می شود که برای تعدادی از کلیدواژه ها ، رنکینگ و یا رتبه بندی مطالب وب سایت در رتبه بهتری قرار بگیرد. لینک سازی داخلی می تواند به ربات های گوگل کمک کند تا بتوانند راحت تر مطالب وب سایت ها را ایندکس کنند و در اختیار الگوریتم های گوگل قرار دهند ، بنابراین هر چقدر که تعداد بک لینک های بیشتر با کیفیت تری برای وب سایت ایجاد شود می تواند مطالب وب سایت را در رتبه های بهتری در نتایج موتورهای جست و جو قرار دهد که قرار گرفتن در رتبه بندی های بهتر می تواند باعث افزایش ارگانیک ترافیک ورودی به وب سایت شما شود. 

با استفاده از نکات و مفاهیم سئو که در این مقاله به آن ها اشاره کردیم ، می توان تا حد بسیار خوبی وب سایت را برای موتورهای جست و جو بهینه کرد اما برای بهینه سازی اختصاصی باید از متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت استفاده کنید .