متخصص سئو : امروزه زمانی که از بهینه سازی وب سایت سخن گفته می شود معمولا پشت سر آن هم بحث بهینه سازی برای گوگل و متخصص سئو مطرح می شود. در دنیای اینترنت و ارتباطات بسیاری از کسب و کارها به دنبال ارائه خدمات خود به صورت آنلاین و اینترنتی هستند. از این رو جذب مخاطب می تواند به یکی از چالش های بزرگ کسب و کارها تبدیل شود چرا که کسب و کارهای بسیاری به طور مستمر در حال فعالیت در فضای آنلاین هستند. متخصص سئو در واقع می تواند راه گشای وب سایت ها و یا کسب و کارهای نوپا باشد.

متخصص سئو

سئو چیست ؟

سئو (SEO) به معنای بهینه سازی وب سایت های مختلف برای موتورهای جست و جو می باشد. سئو می تواند مزایای بسیار زیادی برای وب سایت ها به همراه داشته باشد. با این اوصاف ، وب سایت هایی که از نظر بهینگی در سطح مناسبی قرار نداشته باشند ، نمی توانند در عرصه رقابت با سایر کسب و کارهای هم رده بمانند و در واقع پیشرفت قابل توجه ای داشته باشند.

سئو می تواند شامل مسائل ساده و همچنین پیچیده باشد که نیازمند متخصص سئو برای رفع این مشکلات خواهید بود. برای مطلب کامل سئو سایت چیست اینجا کلید کنید.

متخصص سئو چیست ؟

متخصص سئو در واقع به کسی گفته می شود که بتواند قسمت های مختلف یک وب سایت را مورد بررسی قرار دهد و در صورت وجود ناهماهنگی و یا عدم بهینگی ، اصلاحات لازم را انجام دهد. طبیعتا بعضی از قسمت های وب سایت ها نیازمند به دانش و تجربه مناسب و کافی برای درک عدم بهینگی دارند که متخصص سئو باید بتواند از پس این چالش ها به راحتی بر بیاید.

علاوه بر بهینگی کدنویسی وب سایت ها که یکی از وظایف متخصص های سئو به حساب می آید ، متخصصان سئو باید بتوانند وب سایت را برای برخی از کلیدواژه های اختصاصی هم بهینه کنند. بهینگی وب سایت برای کلیدواژه های مرتبط با زمینه کسب و کار می تواند باعث افزایش ترافیک و ورودی به وب سایت ها شود و هچنین وب سایت های بهینه شده را در رتبه های بهتری از نتایج موتورهای جست و جو قرار دهد.

با این وجود ، شاید متخصص سئو بودن کار چندان راحتی به نظر نیاید ، چرا که موتورهای جست و جو دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند و با این اوصاف ، متخصص سئو هم باید بتواند خود را با این شرایط وقف دهد. امروزه موتورهای جست و جو نظیر گوگل پیشرفته ای بسیار قابل توجهی در زمینه رتبه بندی وب سایت ها داشته اند ، برای مثال شاید قبلا موضوع بهینه سازی برای موتورهای جست و جو از اهمیت کمتری نسبت به امروز برخوردار بوده باشد ، اما امروزه می بینیم که یک تخصص ویژه برای قرار دادن وب سایت ها در رتبه های بهتر موتورهای جست و جو به وجود آمده است که به آن سئو گفته می شود.

سئو چیست ؟

درآمد متخصص سئو

درآمد متخصص سئو می تواند به عوامل بسیار زیادی وابسته باشد. برای مثال شاید یک وب سایت تنها با یک ساعت بررسی ، بتوان آن را در رتبه های بهتری از موتورهای جست و جو قرار داد و یا همچنین این امکان وجود دارد که برای یک وب سایت ساعت ها زمان صرف شود و نتوان دلیل دقیق پایین بودن رتبه موتورهای جست و جوی ان را درک کرد. اما اگر در مورد سئو تجربه و دانش کافی را داشته باشید می توانید درآمد بسیار خوبی از آن داشته باشید ، چرا که امروزه صاحبان وب سایت های بسیار زیادی وجود دارند که به دنبال افزایش ترافیک و ورودی های وب سایت خود هستند ، بنابراین اگر متخصص سئو باشید می توانید به راحتی کسب درآمد کنید.

عوامل مختلفی که می توانند در سئوی وب سایت ها تاثیر داشته باشند

همانطور که اشاره کردیم ، برای اینکه بتوانید به یک متخصص سئوی کاربلد تبدیل شوید ، نیازمند درک بالایی از کدنویسی وب سایت و مسائل سئو دارید که می تواند سال ها از شما وقت بطلبد. برای متخصص شدن به دانش های مختلفی نیاز دارید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

باید های ابتدایی سئو که در وبسایت سپنته به آن پرداختیم و میتواند به شما به عنوان متخصص سئو کمک کند

دانش کدنویسی وب سایت متخصص سئو

از آنجایی که گاهی اوقات ، مشکل عدم بهینگی وب سایت می تواند از قسمت کئنویسی ان باشد ، برای تبدیل شدن به متخصص سئو باید زبان های برنامه نویسی تحت وب را به خوبی بشناسید. از جمله این زبان ها می توان به جاوا اسکریپت و همچنین زبان های تحت سرور یعنی php ، Nodejs و سایر زبان ها اشاره کرد. البته شاید برای بعضی از وب سایت ها ، نیاز به دانستن زبان های برنامه نویسی به طور کامل نباشید اما دانستن کامل و درک بالایی از زبان های برنامه نویسی تحت وب می تواند به پیشرفت شما در زمنیه سئو کار شدن کمک بسیاری کند. زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت معمولا می تواند هم در ظاهر وب سایت ها به کار برده شود و هم در قسمت سرور وب سایت ها استفاده شود ، بنابراین با دانستن زبان جاوا اسکریپت می توانید با یک تیر دو نشان بزنید ، اما قطعا همه وب سایت ها به زبان جاوا اسکریپت پیاده سازی نشده اند !

درآمد متخصص سئو

بک لینک ها

بک لینک ها یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت به شمار  می آیند. در واقع تعداد بک لینک ها می تواند اعتبار و یا ارزش یک وب سایت را برای بازاریابان و سئو کارها مشخص کند ، علاوه بر این ها موتورهای جست و جو هم ارزش بالایی برای تعداد و همچنین کیفیت بک لینک ها قائل هستند و طبیعتا وب سایت هایی که تعداد بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشند می توانند شانس بیشتری برای قرار گرفتن در نتایج موتورهای جست و جو داشته باشند .

متخصص سئو معمولا از چند ابزار برای بررسی بک لینک های یک وب سایت استفاده می کنند ، چرا که معمولا یک ابزار نمی تواند کامل باشد و نمی تواند اطلاعات کاملی از یک وب سایت را به متخصصان سئو ارائه کند ، به همین دلیل استفاده از چند ابزار بررسی بک لینک استفاده می شود تا دقت کار بالاتر رود .

ابزار ها و باید های سئو

قطعا ابزار های سئو از دلایل موفقیت کسانی که سئو سایت انجام میدهند میباشد. این ابزار ممکن اس عبارت باشند از :