فیلم برداری هوایی

فیلم برداری هوایی

تاریخچه این نوع فیلم برداری به زمانی بر می گردد که دوربین را به بالن متصل کرده و فیلم برداری می کردند. فیلم برداری هوایی یک از قدیمی ترین انواع تصویر برداری و فیلم برداری در دنیا است. فیلم برداری هوایی سیر تکاملی اش را طی کرد و از بالن به هواپیما ، هلی کوپتر و کایت به کواد کوپتر و پهپاد های هدایت شونده از راه دور رسیده است. فیلم برداری هوایی را در آغاز به نام هلی شات می شناختند ، به این دلیل که آن زمان اکثرا فیلم برداری با کمک هلیکوپتر انجام می شد و اکنون هم این اصطلاح روی این نوع فیلم برداری مانده است با ما همراه باشید تا با این رشته جذاب بیشتر آشنا شوید!

کاربرد فیلم برداری هوایی

شاید بارز ترین مثال برای فیلم برداری هوایی ، فیلم برداری فیلم ها و سریال های تلویزیونی باشد. فیلم برداری هوایی در سینما کاربرد بسیار زیادی دارد و با استفاده از آن می توان نما های بسیار زیبا و چشم نواز را ثبت کرد.

همچنین این نوع فیلم بردای در کار های تبلیغاتی مانند ساخت تیزر نیز کاربرد دارد. برای مثال زمانی که یک گروه تبلیغاتی می خواهد برای تبلیغ یک کارخانه یا محصولش یک نمای لانگ شات یا حتی اکستریم لانگ شات ثبت کند از فیلم برداری هوایی استفاده می کند البته که اگر بخواهد این فیلم برداری از بالای کارخانه انجام شود.

این نوع فیلم برداری نیاز به تجهیزات مناسب و خوب و همچنین یک تیم حرفه ای دارد که تیم ما آماده خدمت رسانی کامل به شما عزیزان است. ما با تجربه فراوانی که طی سال های فعالیتمان کسب کرده ایم ، می توانیم کار شما را به نحو احسن انجام دهیم.

فیلم برداری هوایی

حتما تا به حال در ابتدای یک فیلم دیده اید که بعد از تمام شدن تیتراژ آغازین ، راوی شروع به تعریف داستان می کند ، موسیقی هم در پس زمینه نواخته می شود اما جایی که کار زیبا می شود ، فیلم برداری هوایی است.

دوربین بالای شهر قرار گرفته و شما می توانید مکانی که شخصیت ها در آن زندگی می کنند را کامل ببینید. دوربین کم کم پایین تر می آید و جزئیات بیش تر نمایان می شوند ، تا این که می رسد به شخصیت اصلی داستان و ادامه ماجرا!

بعضی از بهترین نماهای سینمای جهان نماهایی بودند که با فیلم برداری هوایی به ثبت رسیده اند. برای نمونه می توانید تعداد بسیاری از این نما ها را در سریال فوق العاده زیبای کارآگاه حقیقی تماشا کنید.

نماهای هوایی این سریال از جاده ها و خیابان ها معروف است ، نما هایی که به زیبا ترین شکل ممکن توسط کارگردان و فیلم بردار به ثبت رسیده است.

هلی شات و دست یابی به صعب العبور ترین مکان ها

فیلم برداری از یک آتشفشان کار سختی است ، نه؟ از آبشار نیاگارا چه؟ آن هم باید سخت باشد یا حتی غیر ممکن.

اما راه حلی که این جا خودنمایی می کند فیلم برداری هوایی است ، با فیلم برداری هلی شات دیگر هیچ کاری سخت نیست.

می توان بهترین و زیبا ترین نماها را با جزئیات کامل ثبت کرد ، بدون این که خطری تیم فیلم برداری را تهدید کند. شما با هلی شات می توانید دهانه آتشفشان ها را تماشا کنید یا این که به دل آبشار نیاگارا بروید.

بسیاری از کار های غیر ممکن با هلی شات ممکن می شود. نقشه برداری از شهر ها یا از هر مکان دیگری قبلا بسیار سخت بود اما اکنون و با وسایل پیشرفته و با استفاده از هلی شات می توان به راحتی نقشه برداری را به طور کاملا دقیق انجام داد.

استفاده از فیلم برداری هوایی روی زمین!

برای گرفتن برخی نماهای طولانی باید ریل گذاری شود. برای مثال سکانس آغازین فیلم بمب ، یک عاشقانه پیمان معادی را در نظر بگیری. برای این سکانس چند صد متر ریل گذاری شده است. شخصیت فیلم حرکت می کند و دوربین هم همراه با او جلو می رود. هزینه آن همه ریل گذاری و وقتی که نیاز دارد بماند ، سختی اش هم یک مساله دیگر است.

اینجاست که برخی کارگردان ها از پهپاد ها استفاده می کنند. به جای ریل گذاری و دوربین فیلم برداری بزرگ ، کافی است یک پهپاد قرار بگیرد که به راحتی می توان آن را کنترل کرد و تصویر برداری را انجام داد.

هلی شات ، یک فیلم برداری حرفه ای

پرنده هایی که در فیلم برداری هوایی استفاده می شوند حتی از پرنده های واقعی هم باهوش تر هستند. برخی از آن ها این قابلیت را دارند که اگر زمان فیلم برداری ارتباطشان با کنترل کننده قطع شد ، به مکانی که از ان پرواز کردند ، بازگردند! این نوع پهپاد ها مختصاتی که از آن پرواز کردند را به خاطر می سپارند و در صورت نیاز زمان قطع ارتباط از آن استفاده می کنند. به همین دلیل است که فیلم برداری هوایی را یک فیلم برداری پیشرفته و با کلاس می نامند!

فیلم برداری هوایی را به تیم حرفه ای ما بسپارید

تیم با تجربه و حرفه ای ما آمادگی انجام هر گونه کاری در زمینه فیلم برداری و عکس برداری دارد. فیلم برداری هوایی یکی از سخت ترین و در عین حال زیبا ترین انوع فیلم برداری هاست که باید حتما توسط یک کادر مجرب انجام شود. ما ادعای عالی بودن داریم و با شما عالی تر هم می شویم. به ما اعتماد کنید و مطمئن باشید که نتیجه اعتمادتان را خواهید دید.

خدمات فیلم برداری با پهپاد یا همان هلیشات

با خدمات فوق العاده ای که ما در زمینه فیلم برداری هوایی به شما ارائه می دهیم ، می‌توانید صحرا ها را زیر پا بگذارید ، بر روی دریا ها و اقیانوس ها پرواز کنید ، شرکت یا کارخانه خود را به مشتریان خود به بهترین شکل معرفی کنید و هر نوع تصویری و فیلم دیگری که بخواهید به ثبت برسانید. ما با بهترین وسایل و خدمات تصاویر شما را در حد استاندارد های جهانی به ثبت می رسانیم. با ما همراه باشید و از یک عکاسی و فیلم برداری خوب لذت ببرید!

 

فیلم برداری هوایی و پلیس!

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پلیس هم از فیلم برداری هوایی استفاده می کند. حالا این استفاده می تواند برای تعقیب یک خلاف کار باشد (توسط نیروی انتظامی) یا برای فیلم برداری از ترافیک (توسط پلیس راهنمایی و رانندگی). فیلم برداری هوایی البته کاربرد بسیار گسترده تر و مهم تری هم دارد و استفاده برای جاسوسی است. حتما شما هم درباره پهپاد های جاسوسی چیز هایی شنیده اید! اینجاست که کاربرد فیلم برداری هوایی پی می بریم. البته که فیلم برداری هوایی کاربرد های بسیار دیگری هم دارد که ذکر آن ها در حوصله این مقاله نمی گنجد.

فیلم برداری هوایی و انواع پهپاد!

پهپاد هایی که برای فیلم برداری هوایی استفاده می شوند ، انوع مختلفی دارند که مورد استفاده آن ها بستگی به نوع فیلم برداری دارد. پهپاد ها ملخ دارد (ملخ های حال به هم زن نه ها! منظور ملخی است که پهپاد از آن برای پرواز استفاده می کند) تعداد آن ها از ۴ ملخ تا 6 ، 8 و یا حتی 10 ملخ ارتقا می یابد. برخی پهپاد ها از همان زمان خرید دوربین را به صورت پیش فرض دارند که نصب شده است اما بعضی دیگر قابلیت نصب هر نوع دوربینی را البته با وزنی قابل تحمل دارند. پهپاد ها تنوع شخصی سازی بسیاری دارند برای مثال بعضی یک کنترل برای فیلم برداری یا تصویر برداری دارند و یک کنترل جدا هم برای هدایت ولی در نوعی دیگر تمام کار ها یعنی تصویر برداری و هدایت پهپاد توسط یک کنترل انجام می شود.

فیلم برداری در هوا چگونه انجام می شود؟

اگر بخواهید حتی با یک دوربین ساده و روی زمین فیلم برداری کنید ممکن است لرزش هایی داشته باشید که باعث بشوند فیلم به خوبی گرفته نشود ، حال تصور کنید این کار قرار است در هوا انجام شود؟ به نظرتان امکان پذیر است فیلم برداری هوایی بدون لرزش و کامل انجام شود؟ چگونه این کار ممکن است وقتی روی زمین هم نمی توان آن را به طور کامل انجام داد؟ اینجاست که گیمبال به میدان می آید!

این شما و این هم گیمبال!

گیمبال یک استبیلایزر است ، این دستگاه با استفاده از روش ژیروسکوپ دوربین را ثابت نگه می دارد. گیمبال با چرخش از سه یا شش محور سعی می کند تا مانع حرکت هسته مرکزی اش شود. به زبان ساده بگوییم گیمبال دستگاهی است که کمک می کند تا تصویر برداری یا فیلم برداری بدون لرزش و به صورت کامل انجام شود. پاسخ پرسشی که بالا مطرح کردیم گیمبال است..

پهپاد یا پرنده ممکن است حرکت زیادی داشته باشد و بلرزد اما گیمبال مانع لرزش دوربین می شود. هر قدر که دوربین وزنش بیش تر باشد ، کار گیمبال هم سخت تر می شود. حتما باید این نکته را بدانید که حتی بعضی از پهپاد ها یا پرنده ها بسیار پیشرفته هم از لرزش در هوا و طوفان های شدید در امان نیستند اما به لطف پیشرفت روز به روز تکنولوژی این امکان فراهم شده تا تصویر برداری بی نقص انجام شود. دستگاه ها و تجهیزاتی که ما برای فیلم برداری هوایی داریم از بهترین ها هستند. ما همیشه سعی می کنیم تا بهترین خدمات و تجهیزات را به مشتری های عزیزمان تقدیم کنیم و خدا را شکر در این امر موفق بودیم.