آژانس بازاریابی دیجیتالی

امروزه کسب و کارهای بسیاری به دنبال جذب بیشتر مشتری در دنیای مجازی به وسیله آژانس بازاریابی دیجیتالی هستند. دنیای مجازی امروزه می تواند پتانسیل بسیاری برای انواع کسب و کار داشته باشد. استفاده از این پتانسیل نیازمند دیجیتال مارکتینگ و همچنین آژانس بازاریابی دیجیتالی خواهد بود. بدون داشتن استراتژی مناسب و هدفمند ، تصور موفقیت در دنیای آنلاین با وجود رقابت سنگین می تواند دور از انتظار باشد.

آژانس تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال

آژانس های تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال می توانند نقش مستقیمی در اثر گذاری یک کسب و کار بر مخاطبان داشته باشند. در واقع در اژانس های تبلیغاتی برنامه ریزی های بلند مدت و کوتاه مدتی برای انواع کسب و کار ارائه می شود. داشتن استراتژی برای بازاریابی دیجیتال یک امر بسیار مهم تلقی می شود. بدون داشتن برنامه و البته هدف ، در دنیای دیجیتال موفق شدن چالش برانگیز و سخت خواهد بود.

در آژانس های تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال ، متناسب با عملکرد گذشته ی کسب و کار و در نظر گرفتن شرایط دیگر استراتژی های بلند و کوتاه مدت به کسب و کارها ارائه می شود و ادامه داستان می تواند هم در دستان آژانس بازاریابی باشد و هم صاحب کسب و کار. استراتژی های ارائه شده برای هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد. برای مثال شاید یک کسب و کار با دو ماه دنبال کردن اسراتژی مناسب به هدف خود برسد و یا یک کسب و کار دیگر با چندین سال دنبال کردن چندین استراتژی به هدف خود برسد. علاوه بر اینکه هدف کسب و کار ها می تواند در رسیدن به موفقیت تاثیر داشته باشد ، استراتژی کسب و کار هم در این موضوع نقش بسیار مهمی دارد.

بنابراین انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب می تواند تضمینی برای موفقیت کسب و کار شما در دنیای آنلاین و فضای مجازی باشد.

آژانس بازاریابی دیجیتالی چیست؟

آژانس بازاریابی دیجیتالی چیست؟

آژانس بازاریابی دیجیتالی معمولا از چندین متخصص تشکیل شده است. این متخصص ها می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشند. برای مثال برای دیجیتال مارکتینگ موفق نیاز به چندین بازاریاب و کارشناس فضای مجازی می باشد و حتی به متخصص  سئو نیز نیاز می باشد. در واقع یکی از راه های موفقیت در دنیای مجازی علاوه بر دیجیتال مارکتینگ ، داشتن وب سایتی سئو شده و بهینه شده می باشد. علاوه بر دیجیتال مارکتینگ موارد سئو هم می تواند در جذب مخاطبان تاثیر داشته باشد.

سئو سایت به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو می باشد ، بنابراین وب سایت هایی که بتوانند وب سایت بهینه تری برای موتورهای جست و جو داشته باشند و در واقع ایجاد کنند ، می توانند شانس بیشتری برای قرارگیری وب سایت خود در رتبه های برتر نتایج گوگل را داشته باشند. با این اوصاف بهینگی وب سایت می تواند کمک بسیار به جذب مخاطب کند و دقیقا هدف از دیجیتال مارکتینگ هم می تواند همین موضوع ، یعنی جذب بیشتر مخاطب باشد.

سئو یا دیجتال مارکتینگ ؟

همانطور که اشاره کردیم ، هر دوی این موضوعات می توانند منجر به یک هدف یعنی جذب بیشتر مخاطب و مشتری شود اما معمولا دیجیتال مارکتینگ می تواند تاثیر بسیار بیشتری در زمینه اگاهی از برند و یا برند سازی داشته باشد. تبلیغات آنلاین می توانند اثیر مستقیمی بر تصمیمات کاربران داشته باشند و هر چقدر که آژانس بازاریابی دیجیتالی قوی تری برای یک کسب و کار صورت گرفته باشد ، می توان انتظار بیشتری برای جذب بیشتر مشتری و افزایش درآمد داشت.

اگر هدف شما از فعالیت در دنیای مجازی تنها جذب مشتری باشد ، می توانید با استفاده از بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو و یا رعایت موارد سئو  مانند لینک سازی و … به هدف خود دست یابید ، اما اگر هدف دیگری مانند جذب مشتری به همراه برندینگ را در نظر دارید ، باید کمپین های مختل تبلیغاتی داشته باشید و از قدرت دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار خود بهره مند شوید.

سئو یا دیجتال مارکتینگ ؟

اهمیت استراتژی دیجیتال مارکتینگ

همانطور که اشاره کردیم ، دیجیتال مارکتینگ بدون استراتژی می تواند عملا کاری بیهوده و با بازدهی پایین باشد چرا که می توانستید با داشتن استراتژی مشخص و در واقع نقشه راه مشخص بازدهی پایین تبلیغات خود را به بالاترین میزان ممکن برسانید. برای رسیدن به اهداف مختلف در فضای مجازی نیازمند استراتژی خواهید بود چرا که بدون داشتن نقشه راه رسیدن به هدف با مشکلاتی همراه خواهد بود و نمی توان به هدف رسید و یا با صرف زمان بیشتری می توان به اهداف رسید.

بنابراین اولین قدم در داشتن آژانس بازاریابی دیجیتالی هدفمند ، ایجاد و یا خلق استراتژی مناسب برای کسب و کار مورد نظر می باشد.  استراتژی برای هر نوع از کسب و کاری متناسب با زمینه های کاری مختلف می تواند نسبت به دیگری متفاوت باشد و در واقع نمی توان از یک استراتژی مشخص برای دستیابی به انواع هدف در مورد کسب و کارهای دیگر استفاده کرد.

انواع راه های دیجیتال مارکتینگ

با مراجعه به آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ ، به شما راه های مختلفی برای دستیابی به اهداف مختلف پیشنهاد می شود و قطعا همه راه های بازاریابی شاید مناسب اهداف شما نباشد. راه های مختلفی برای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که هر کدام می تواند مزایا و معایب خود را به دنبال داشته باشد و انتخاب این راه ها بر عهده آژانس تبلیغاتی مورد نظر شما خواهد بود.

تبلیغات اینترنتی

یکی از راه هایی که امروزه می تواند برای انواع کسب و کار باعث جذب بیشتر مشتری شود ، تبلیغات اینترنتی می باشد. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب می باشد که امکان اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو های مختلف را به کاربران خود می دهد. امروزه تعداد زیادی از افراد از این شبکه اجتماعی محبوب استفاده میکنند که این تعداد هم روز به روز در حال افزایش می باشد. بعد از خریداری اینستاگرام توسط فیسبوک این امکان برای کسب و کارها فراهم شد که بتوانند با استفاده از پنل های مدیریتی تبلیغات فیسبوک برای اینستاگرام به کاربران خود تبلیغات ارائه کنند.

از آنجایی که تبلیغات در گوگل  و فیسبوک می توانند گزینه های شخصی سازی زیادی را به صاحبان کسب و کارها ارائه کند ، می توان از این قابلیت ها در تبلیغات ایمستاگرام هم استفاده کرد. در واقع برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی اینستاگرام نیاز به اکانت فیسبوک خواهید داشت تا بتوانید از اکانت فیسبوک خود ، تبلیغات اینستاگرامی خود را مدیریت و کنترل کنید. تبلیغات اینستاگرام می تواند به شیوه های مختلفی صورت گیرد و بازاریابان می توانند برای کسب و کارهای مورد نظر خود از انواع راه های مختلف تبلیغاتی استفاده کنند.

تبلیغات پروموشن

تبلیغات فیسبوک هدفمند و پروموشن هستند ، این موضوع به این معنی خواهد بود که می توان از تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام برای نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف استفاده کرد که این موضوع می تواند بازدهی تبلیغات را بالاتر ببرد. تبلیغات پروموشن امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در واقع جایگزین تبلیغات سنتی شده اند. تبلیغات سنتی در واقع برای همه ی افراد نمایش داده می شوند که در واقع نمی تونست بازدهی بسیار بالایی به همراه داشته باشد. اما تبلیغات پروموشن می تواند به کسب و کارها کمک بسیاری برای جذب مخاطب و مشتری کند. برای مثال اگر یک فرد به دنبال خرید کفش باشد ، تبلیغات پروموشن به این صورت عمل می کنند که تبلیغات مرتبط با کفش را برای فرد مورد نظر نمایش می دهند و امکان خرید این کاربران می تواند بسیار بیشتر از سایر افراد باشد چرا که این افراد به دنبال خرید هستند و اگر تبلیغات بتواند نظر ان ها را جلب کند می تواند منجر به خرید شود.

کمپین های پروموشن

آژانس بازاریابی دیجیتالی استراتژی

در واقع یکی از وظایف آژانس های تبلیغاتی هم ایجاد کمپین هایی پروموشن مانند می باشد تا بازدهی تبلیغات در حد بالایی قرار داشته باشد. علاوه بر این ها آژانس های تبلیغاتی باید از ابزارهای مختلفی برای تحلیل و آنالیز داده های مرتبط با تبلیغات استفاده کنند. تحلیل و بررسی تبلیغات می تواند یکی از قدم های بزرگ در آژانس بازاریابی دیجیتالی محسوب شود. در واقع علاوه بر داشتن استراتژی باید تحلیل و انالیز هم برای کمپین های تبلیغاتی مهم محسوب شود.

تحلیل و بررسی تبلیغات

تحلیل و بررسی تبلیغات می تواند به اندازه ی کیفیت تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار باشد ، چرا که معمولا می توان متناسب با تحلیل های داده های تبلیغاتی تصمیمات مهم بعدی را اتخاذ کرد. برای مثال شاید یک نوع از تبلیغات نتواند برای یک کسب و کار مفید واقع شود که با آنالیر و بررسی های مختلف می توان نوع دیگری از تبلیغات را برای موفقیت کسب و کار مورد نظر گرفت.

آژانس بازاریابی دیجیتالی سپنته

آژانس بازاریابی دیجیتالی نیازمند تجربه و دانش بالا و مختلفی می باشد که نیازمند زمان و مطالعات بسیاری می باشد. برای داشتن کمپین های تبلیغاتی هدفمند و همچنین تبلیغات با بازدهی بالا می توانید از آژانس های تبلیغاتی و بازاریابی معتبر استفاده کنید که می توانند کسب و کار شما را به صورت دقیق مورد آنالیز قرار داده و بهترین راه های ممکن برای رسیدن به اهداف مختلف را به شما معرفی می کنند. شرکت سپنته با سال ها تجربه در زمینه دیجیتال مارکتینگ می تواند کمپین های تبلیغاتی هدفمندی برای کسب و کار شما ایجاد کند و کسب و کار شما را به موفقیت برساند.