سئو سایت چیست

سئو سایت چیست

امروزه سئو وب سایت یکی از مسائل مهم در روند طراحی  سایت به شمار می رود که البته بسیاری از صاحبان کسب و کارها و حتی وب مسترها ، اطلاعات چندانی از سئو سایت ندارند. در این مقاله این موضوع را بررسی خواهیم کرد که سئو سایت چیست و می تواند چه مزایایی برای وب سایت شما داشته باشد.

سئو سایت چیست

سئو سایت چیست و چه مزایایی دارد ؟

معمولا وب سایت ها به عنوان مرجع اصلی یک کسب و کار برای مخاطبان محسوب می شوند و به همین دلیل وب سایت هر کسب و کاری باید با بالاترین میزان دقت طراحی و ساخته شود. معمولا صاجبان کسب و کارها سعی می کنند که وب سایت های خود را به بالاترین میزان ترافیک ورودی برسانند اما معمولا به دلایل مختلفی موفق نمی شوند که یکی از مهمترین این دلایل هم عدم توجه به سئوی وب می باشد. سئوی وب سایت می تواند یک وب سایت را محبوب کند و یا از محبوبیت یک وب سایت بکاهد !

سئو در طراحی سایت چیست ؟

معمولا صاحبان کسب و کارهای مختلف که قصد راه انداری وب سایت تجاری دارند تا زمانی که وب سایت آن ها آماده تحویل نشده باشد به موضوع سئو فکر نمی کنند و یا اهمیت کمتری برای ان قائل می شوند. این وب سایت ها معمولا سئوی بهینه نشده و بازاریابی ضعیفی دارند ، علی رغم این موضوع که شاید طراحی آن ها به صورت حرفه ایی کار شده باشد. اگر از قدرت سئوی وب سایت در طراحی و ساخت وب سایت استفاده نشود ، می تواند صاحب کسب و کار را وادار به تجدید نظر در مورد وب سایت کند که می تواند باعث هدر رفتن مقدار زیادی از هزینه و زمان شود.

سئو وب سایت باعث می شود که موتورهای جست و جوی مختلف بتوانند وب سایت شما را راحت تر ایندکس کنند و آن را به صورت دقیق تری مورد بررسی قرار دهند و طبیعتا هر چقدر که به سئو اهمیت بیشتری داده باشید ، می توانید انتظار ترافیک ارگانیک بیشتری هم از سمت موتورهای جست و جو داشته باشید. امروزه موتورهای جست و جو ، سهم زیادی از ترافیک های ورودی وب سایت ها را تشکیل می دهند و این ترافیک های ورودی می تواند نقش تعیین کننده ایی در جذب مشتری و حتی اگاهی از برند داشته باشد.

منظور از سئو سایت چیست ؟

منظور از سئو سایت چیست

موتور جست و جوی گوگل ، دارای ربات های متعددی است. googlebot که هر کدام به طور مستمر در حال بررسی محتویات جدید منتشر شده در دنیای اینترنت هستند. این ربات ها با خواندن و در واقع بررسی محتویات هر وب سایت ، آن ها را در اختیار سرور های گوگل قرار می دهند. طبیعتا هر چقدر که این ربات ها بتوانند سریع تر محتوای وب سایت شما را بررسی کنند ، می توان انتظار ترافیک ورودی بیشتری از سمت گوگل داشت. بنابراین باید اقداماتی انجام داد تا این ربات ها بتوانند با سرعت بیشتری وب سایت کسب و کار شما را بررسی کنند.

سئو  داخلی چیست ؟

ساخت وب سایتی بهینه از نظر سئو می تواند کمی پیچیده تر از تصور شما باشد و تقریبا نمی توان برای همه انواع وب سایت ها و کسب و کارها یک استراتژی ثابت و یکسان مشخص کرد و همچنین برای بهینه کردن وب سایت باید عوامل مختلف زیادی مورد بررسی قرار بگیرد.

برخی از عوامل تاثیرگذار بر سئوی وب سایت ها 

همانطور که اشاره کردیم ، عوامل مختلف داخلی و یا خارجی زیادی می تواند در سئوی وب سایت تاثیر بگذارد. برخی از این عوامل که عمدتا داخلی هستند می توانند به راحتی قبل از ایجاد وب سایت تصحیح و بهبود یابند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

نام دامنه

یکی از اولین اقدام هایی که معمولا برای راه اندازی وب سایت انجام می شود ، انتخاب نام دامنه و تعیین آن می باشد. نام دامنه یکی از مهمترین بخش های سئو داخلی وب سایت به شمار می آید و می توانید در همان ابتدای کار آن را انتخاب کنید. انتخاب نام مناسب برای دامنه می تواند باعث افزایش سئوی وب سایت شما شود و همچنین اگر نام دامنه مناسبی برای وب سایت خود انتخاب نکرده باشید ، می توان انتظار سئوی کمتری را داشت.

علاوه بر نام دامنه ، نام زیر دامنه ها و پیج ها و صفحات وب سایت هم باید به درستی انتخاب شوند تا موتورهای جست و جو بتوانند با سهولت بیشتری ، ارتباطات وب سایت شما را به وسیله سایت مپ درک کنند. شاید فکر کنید که برای نام دامنه ، از یکی از کلمه های کلیدی مرتبط استفاده خواهم کرد که البته این موضوع می تواند برای منطقه کاری محدود مناسب باشد اما برای مدوده گسترده تر نه ! بنابراین در هنگام انتخاب نام دامنه سعی کنید که بیشترین حساسیت ممکن را به خرج دهید تا مجبور به پرداخت های اضافی برای دامنه جدید نباشید.

سئو داخلی چیست

هاست مورد استفاده برای وب سایت

علاوه بر نام دامنه که می تواند تاثیر مستقیمی در سئوی وب سات داشته باشد ، هاست مورد استفاده برای وب سایت هم می تواند در سئوی وب سایت تاثیر داشته باشد. یکی از مهمترین عواملی که می تواند هم بر تجربه کاربر در وب سایت تاثیر داشته باشد و هم بر سئوی وب سایت ، سرعت سایت می باشد. سرعت کند وب سایت می تواند کاربران را ناراضی کند و باعث شود که کاربران شما دائمی نباشند و بعد از دیدن سرعت پایین وب سایت شما دیگر به ان سر نزنند ! بر عکس این موضوع یعنی بالا بودن سرعت بارگذاری و لود وب سایت می تواند به تجربه کاربر کمک کند و همچنین سئوی وب سایت را هم بالاتر ببرد. 

امروزه شرکت ها و کمپانی های تقریبا زیادی در حال فعالیت هستند که انتخاب هاست برای کسب و کارها را سخت تر می کند. از انجایی که هاست می تواند تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات و خدمات شما داشته باشد ، سعی کنید که بهترین هاست را متناسب با نوع کسب و کار خود انتخاب کنید.

سیستم مدیریت محتوا

بعد از انتخاب نام دامنه و هاست ، نوبت به سیستم مدیریت محتوا می رسد. سیستم مدیریت محتوا یک قالب از پیش طراحی شده برای استفاده کسب و کارها می باشد که از جمله معروف ترین آن ها می توان به وردپرس ، جوملا اشاره کرد. معمولا وردپرس می تواند برای بسیاری از کسب و کارها مناسب باشد و می تواند کسب و کار اینترنتی وردپرسی را در کمترین زمان ایجاد کرد. وردپرس با افزونه های زیادی که دارد می تواند محتواهای تولید شده را هم از لحاظ سئو مورد بررسی قرار دهد و می تواند روند تولید محتوا را هم ساده تر کند .

اگر قصد استفاده از سیستم های مدیریت محتوا را ندارید ، باید به فکر طراحی اختصاصی سیستم مدیریت محتوا باشید که می تواند با زبان های مختلف برنامه نویسی ایجاد شود. طراحی و ساخت سیستم مدیریت محتوای اختصاصی می تواند امکانات شخصی سازی بیشتری را در اختیار شما قرار دهد و طبیعتا برای طراحی و ساخت آن هم به زمان بیشتری نیاز خواهد بود. در صورتی که قصد راه اندازی سریع کسب و کار اینترنتی خود را دارید می توانید از سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس استفاده کنید .

سئو خارجی چیست ؟

در جواب به این سوال که سئو سایت چیست علاوه بر سئو داخلی و لینک سازی داخلی که می تواند متناسب با عوامل مختلفی باشد ، سئوی خارجی هم از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد. یکی از نمونه های بسیار مهم سئوی خارجی ، تعداد لینک ها و یا بک لینک های هر وب سایت می باشد . تعداد لینک های ورودی به وب سایت می تواند در سئوی وب سایت بسیار حائز اهمیت بیاشد. در حدود 40 درصد ترافیک ورودی به وب سایت ها به لطف لینک سازی می باشد بنابراین داشتن تعداد زیادی از بک لینک های با کیفیت و معتبر می تواند سئوی وب سایت شما را افزایش دهد و به دنبال آن تعداد مشتری ها و مخاطبان وب سایت شما افزایش خواهد یافت .

تعداد بک لینک ها به تنهایی نمی تواند عامل صد صدرصد تاثیرگذاری در سئو باشد چرا که تعداد لینک های بی کیفیت می تواند حتی باعث کاهش سئوی وب سایت شود. بنابراین ارزش یک لینک با کیفیت از صدها لینک بی کیفیت بیشتر می باشد و می تواند به طرز چشمگیری سئوی وب سایت را بهینه کند .

سئو خارجی چیست 

عوامل تاثیرگذار دیگر بر سئو وب سایت

علاوه بر نکات مطرح شده در مورد عوامل مختلفی که می توانند بر سئو سایت تاثیر بگذارند ، عوامل دیگری هم می توانند مهم باشند. برای مثال طراحی موبایل دوستانه وب سایت می تواند یکی از عوامل مهم تاثیرگذار در سئوی وب سایت باشد. امروزه تعداد زیادی از کاربران از گوشی های همراه خود اقدام به جست و جو و یا خرید محصولات خود می کنند ، بنابراین ساخت و طراحی وب سایتی برای کاربران موبایلی می تواند تاثیر چشمگیری بر تجربه کاربران داشته باشد. به همین دلیل موتورهای جست و جو مانند گوگل به موضوع موبایل دوستانه بودن وب سایت ها اهمیت ویژه ایی می دهند و طبیعتا وب سایت هایی که به این موضوع توجه داشته باشند می توانند انتظار ورودی و ترافیک بیشتری از موتورهای جست و جو باشند .