طراحی سایت اینترنتی

امروزه طراحی سایت اینترنتی یکی از ضرورت ها برای هر نوع کسب و کاری محسوب می شود ، بنابراین طراحی سایت اینترنتی باید در اولویت های هر کسب و کاری باشد که به دنبال مخاطبان و سود بیشتر می باشد. برای طراحی سایت اینترنتی باید عوامل مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند و همچنین نیازمند دانش و تجربه بالایی در زمینه های مختلف می باشد. در حاضر کسب و کارهایی که ارائه محصولات و در واقع فروش محصولات دارند باید طراحی سایت فروش اینترنتی را در اولویت های اول خود قرار دهند .

طراحی سایت اینترنتی

چگونگی طراحی سایت اینترنتی

 

همانطور که اشاره کردیم برای طراحی سایت اینترنتی نیاز به دانش بالا و تجربه کافی می باشد. طبیعتا متناسب با زمینه های کاری مختلف طراحی ها می توانند تفاوت های بسیاری داشته باشند برای مثال طراحی سایت فروش اینترنتی در مقایسه با طراحی سایت مجله اینترنتی ، می تواند تفاوت های بسیاری داشته باشد. اگر به موضوع رنگ که می تواند از مفاهیم اولیه طراحی وب سایت باشد اشاره کنیم ، طراح وب سایت باید حساسیت بالایی نسبت به انتخاب رنگ داشته باشد. برای مثال برای طراحی فروشگاه های اینترنتی ، استفاده از رنگ آبی می تواند اعتماد بیشتری را برای مشتریان به دنبال داشته باشد و این موضوع می تواند حتی موجب افزایش مشتری های یک وب سایت هم شود !

موضوعات مختلفی در طراحی وب سایت دخیل هستند که انتخاب رنگ تنها یکی از آن هاست. بعد از انتخاب رنگ مناسب که می تواند به نوع کسب و کار بسیار وابسته باشد ، نوبت به انتخاب نوع فونت می رسد. نوع فونت هم می تواند تاثیر بسیار زیادی در جلب نظر مشتری و مخاطبان داشته باشد. از آنجایی که وب سایت های خبری ، معمولا توجه ویژه ایی به موضوع خوانایی مطالب دارند ، انتخاب نوع فونت می تواند نقش حیاتی برای این گونه از وب سایت ها داشته باشد.

چگونگی طراحی سایت اینترنتی

بعد از انتخاب موارد اولیه برای طراحی نوبت به اصل طراحی می رسد. برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی می توان از ابزارهای طراحی مختلفی مانند فتوشاپ و.. استفاده کرد و معمولا نرم افزار فتوشاپ از ابزارهای اصلی طراحی فروشگاه اینترنتی و یا هر نوع وب سایتی می باشد. بنابراین اگر به دنبال فرا گرفتن طراحی وب سایت هستید باید در زمینه فتوشاپ در سطح متوسط به بالا قرار داشته باشید.

نحوه طراحی سایت اینترنتی

بعد از طراحی کلی و جزئی وب سایت ، نوبت به کدنویسی قسمت تحت وب و عملکردهای مختلف وب سایت می رسد. معمولا افراد متخصص در حوزه وب سایت به دو دسته طراح و برنامه نویس تقسیم می شوند و معمولا روند کار به این صورت می باشد که طراح با ارائه طرح های خود به برنامه نویس ، باعث ساخت وب سایت می شود از بعد از تحویل طرح حای کامل شده وب سایت ، برنامه نویس می تواند شروع به کدنویسی وب سایت کند. کدنویسی وب سایت هم می تواند به دو دسته کدنویسی ظاهری و سمت سرور تقسیم بندی شود.

نحوه طراحی سایت اینترنتی

طراح تنها وظیفه طراحی طرح را دارد و می تواند در زمینه کدنویسی آگاهی چندانی نداشته باشد اما دانستن کدنویسی می تواند به طراحی بهتر هم کمک کرده و ناسازگاری های کدنویسی با طراحی را هم کاهش دهد ، چرا که ممکن است طراح ، طرح مناسبی را طراحی و خلق کرده باشد اما امکان کدنویسی ان از سمت برنامه نویس مهیا نباشد و یا برنامه نویس دانش کافی برای پیاده سازی طرح ، طراح را نداشته باشد ، بنابراین دانستن دانش کدنویسی برای طراح هم می تواند باعث کاهش ناسازگاری ها شود.

زمانی که طرح به برنامه نویس تحویل داده می شود ، برنامه نویس معمولا به سراغ اجرا و یا  کامپوننت های ظاهری وب سایت می رود تا بعد از ایجاد آن ها ، عملکردهای اختصاصی آن ها را هم تعیین کند. برای مثال برنامه نویس مشخص می کند که با فشار دادن یک دکمه توسط کاربر ، چه رخدادی صورت گیرد و کاربر با چه عکس العملی مواجه شود. برای انجام این وظایف برنامه نویس باید به زبان های جاوا اسکریپت و از جمله ی این زبان ها آشنایی کافی داشته باشد.

کدنویسی تحت سرور

کدنویسی تحت سرور

کدنویسی تحت سرور یکی از وظایف اصلی برنامه نویسان تلقی می شود که باید بتوانند ارتباط های بین دیتابیس ها ، جداول و سایر قسمت های وب سایت را برقرار کنند و همچنین درخواست های مختلف کاربران را مدیریت کنند. بخش اصلی وب سایت ها و یا در واقع هسته مرکزی وب سایت ها معمولا قسمت تحت سرور آن می باشد که باید توجه ویژه ایی به آن ها داشت. وجود هر گونه اشکال در این قسمت می تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد. کدنویسی تحت سرور وب سایت ها می تواند با زبان های برنامه نویسی مختلفی از جمله php ، Nodejs ، C# و… صورت گیرد و استفاده از هر کدام از این زبان های برنامه نویسی می تواند مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد. اما امروزه تعداد زیادی از وب سایت ها با استفاده از php ساخته شده و می شوند. زبان php یکی از زبان های برنامه نویسی نسبتا قدیمی و پر قدرت می باشد که می تواند انعطاف پذیری مناسبی را به برنام نویسان تحت سرور وب سایت ها ارائه کند.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با php

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با php

همانطور که اشاره کردیم ، php یکی از زبان های پر قدرت تحت سرور می باشد که تقریبا برنامه نویسان را از سایر زبان ها بی نیاز می کند. از زبان پر قدرت php می توان برای ساخت فروشگاه های اینترنتی استفاده کرد و بهترین خروجی و نتیجه را انتظار داشت. اگر در مورد سیستم های مدیریت محتوا شنیده باشید ، یکی از این سیستم های مدیریت محتوا که نسبت به سایرین از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد ، وردپرس می باشد.

وردپرس

همانطور که اشاره کردیم ، تعداد زیادی از وب سایت های امروزه با استفاده از زبان برنامه نویسی قدرتمند php ساخته می شوند. وردپرس هم یکی از سیستم های مدیریت محتواست که با استفاده از php ساخته شده است. تنها چند سال پس از عرضه سیستم مدیریت محتوای وردپرس ، وردپرس به یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا تبدیل شد  توانست افتخار میزبانی وب سایت های بسیاری را داشته باشد. طراحی وب سایت با استفاده از وردپرس می تواند زمان کمتری را از برنامه نویس بگیرد چرا که این سیستم مدیریت محتوای محبوب بسیاری از عملکردهای مختلفی که برنامه نویسان به ان احتیاج دارند را به صورت اماده در اختیار برنامه نویسان قرار داده است و می توان به راحتی از آن ها استفاده کرد.

وردپرس امکانات بسیار حرفه ایی و ویژه ایی را در اختیار وب مسترها و برنامه نویسان قرار می دهد که این موضوع باعث می شود ، در زمان و همچنین هزینه صرفه جویی های بسیاری شود. وردپرس نصب نسبتا اسانی دارد و اگر تنها یک بار اقدام به نصب وردپرس کنید ، می توانید به راحتی دفعات بعدی به راحتی آن را بر روی هر هاستی که در منظر دارید نصب کنید. بعد از نصب وردپرس می توانید قالب های مختلفی را ایجاد کنید و در اختیار مشتری های خود قرار دهید.

وردپرس

افزونه های وردپرس

یکی از امکانات بسیار عالی که وردگرس به کاربران خود ارائه می کند ، امکان استفاده و اضافه کردن انواع افزونه به پنل مدیریتی وردپرس می باشد. افزونه ها و یا پلاگین ها هر کدام عملکرد اختصاصی و ویژه ایی به صاحبان وب سایت هایی که از وردپرس استفاده می کنند ، ارائه می کند. برای مثال یکی از افزونه های محبوب وردپرس یائوست می باشد که به صاحبان وب سایت ها این اجازه را می دهد که بتوانند مطالب که برای وب سایت های خود تولید می کنند از لحاظ سئو بهینه باشد. این ابزار می تواند کمک بسیاری به افرادی که از سئوی وب سایت اطلاع چندانی ندارند کند و در واقع راهنمایی های بسیار جامعی به کاربران خود ارائه می کند.

امنیت وردپرس

علاوه بر این ها وردپرس امنیت بسیار بالایی هم دارد که می تواند تضمین خوبی به کاربران خود در مورد امنیت دهد. علاوه بر این ها افزونه های امنیتی بسیاری برای وردپرس نوشته و آماده شده اند که می توان در صورت نیاز از آن ها هم بهره مند شد.

آموزش طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

آموزش طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

علاوه بر راه هایی که در این مقاله به آن ها برای طراحی و ساخت وب سایت های اینترنتی اشاره کردیم ، راه های دیگری هم برای ساخت و راه اندازی وب سایت وجود دارد. یکی از راه هایی که امروزه در حال محبوب شدن و در واقع ترند شدن می باشد ، ساخت وب سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و یا غیر آنلاین می باشد. امروزه این ابزارها بیشتر از گذشته رواج یافته اند چرا که به افراد این اجازه را می دهند که بتوانند به راحتی با کشیدن و رها کردن وب سایت های خود را طراحی و بسارند.

ابزار های آنلاین ساخت سایت چه مزایایی دارند؟

یکی از مزایای این ابزار های آنلاین ساخت سایت این است که به صورت خودکار سایت مپ و robots.txt را میسازند و نیازی به ساخت دستی آنها نیست. همچنین این ابزار ها به سادگی با گوگل آنالیتیکس و دیگر نرم افزار های آنالیز ترافیک ورودی سایت مچ میشوند و نیاز به داشتن دانش فنی ندارند.

اکثر این ابزارها به صورت پولی هستند و اگر قصد استفاده از آن ها را دارید باید هزینه ایی را به صورت ماهیانه و یا به صورت یک جا پرداخت کنید. ابزارها می توانند برای افرادی که قصد راه اندازی وب سایت خود بدون دانش برنامه نویسی دارند مناسب باشد اما این ابزارها می توانند محدودیت هایی را به دنبال داشته باشند و یا حتی مشکلات مختلفی را به همراه داشته باشند. از آنجایی که کد وب سایت هایی که با این ابزارها ساخته می شوند ، به صورت ثابت ایجاد می شود نمی توان انتظار بالایی از بهینگی را از این وب سایت ها داشت.

معمولا برنامه نویسانی که وب سایت طراحی و می سازند ، با مفاهیم سئو هم آشنایی مناسبی دارند و می توانند همزمان با کدنویسی وب سایت ، کدهای بهینه و سازگاری را  برای وب سایت ها در نظر بگیرند.

قیمت طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

قیمت طراحی وب سایت می تواند از چند میلیون تومان تا چند صد میلیون تومان باشد. راه اندازی وب سایت با کیفیت و کاربرپسند قطعا با وب سایتی معمولی می تواند تفاوت قیمت زیادی داشته باشد. می توانید با چند میلیون وب سایتی معمولی راه اندازی کنید و مخاطبان زیادی هم نداشته باشید و یا با طراحی وب سایتی حرفه ایی به روند پیشرفت خود در دنیای اینترنت کمک بسیاری کنید.

معمولا طراحی وب سایت با استفاده از ابزارهای آماده می تواند هزینه های کمتری را به دنبال داشته باشد اما هر کدام از روش های طراحی و ساخت وب سایت می تواند مزایا و معایب اختصاصی خود را داشته باشد و باید متناسب با بودجه و نیاز خود یکی از روش های بیان شده در این مقاله را انتخاب کنید و به پیشرفت کسب و کار خود کمک کنید.

طراحی سایت اینترنتی با سپنته

بسیاری از کسب و کارهایی که روش های سنتی فروش را دنبال می کنند ، زمانی که اهمیت دنیای مجازی و میزان درآمد از آن را درک می کنند به سراغ طراحی وب سایت اینترنتی می روند. معمولا راه اندازی وب سایت برای کسب و کار جزو کارها و اقدامات اولیه کسب وکارهای نوپا محسوب می شود چرا که مخاطبان باید بتوانند به کسب و کار اینترنتی اعتماد کنند.

همانطور که اشاره کردیم برای طراحی وب سایت به ابزارها و متخصص های کاربلدی نیاز می باشد و متخصصان باید علاوه بر داشتن دانش کافی ، تجربه مناسبی هم در این زمینه داشته باشند. شرکت سپنته با سال ها تجربه در زمینه طراحی سایت اینترنتی و بهبود رتبه الکسا سایت ها، این امکان را برای مخاطبان و مشتری های خود فراهم کرده است تا بتوانند با هزینه ایی مناسب کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند و از درآمد اینترنتی خود لذت ببرند.

علاوه بر این ها شرکت سپنته به همراه خدمات طراحی وب سایت خود ، خدمات مختلف دیگری هم ارائه می کند که می تواند برای بسیاری از کسب و کارها مفید و کاربردی باشد ، برای مقال می توانید بعد از اتمام طراحی وب سایت خود ، اقدام به طراحی اپلیکیشن اینترنتی خود کنید که ساخت اپلیکیشن هم می تواند روند پیشرفت شما را بسیار تسریع کند.

اگر برای طراحی سایت اینترنتی خود  و تبلیغات در گوگل نیاز به مشاوره و یا راهنمایی دارید ، می توانید با مشاوران و متخصصان شرکت سپنته در ارتباط باشید .