اصول تبلیغات گوگل

اصول تبلیغات گوگل

امروزه تبلیغات باید با توجه به اصول و ظوابط خاصی ایجاد شود و اگر بدون هیچ اصولی باشد نمی تواند بازدهی مناسب و مورد نظرا داشته باشد. تبلیغات گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست و برای داشتن کمپین های تبلیغاتی مفید و کارامد باید در مورد اصول تبلیغات گوگل اطلاعات لازم و کافی را داشته باشید. تبلیغات گوگل می تواند برای بسیاری از کسب و کارها مفید باشد چرا که همانطور که می دانید ، تقریبا امروزه همه ی افراد برای یافتن پاسخ های سوال های خود به گوگل مراجعه می کنند و یا به عبارتی ساده تر و عام تر آن را گوگل می کنند. بنابراین این فرصت بسیار عالی برای کسب و کارها وجود دارد تا بتوانند با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ، مخاطبان زیادی را جذب کسب و کار خود کنند.

تبلیغات کلیکی گوگل و اهمیت آن

همانطور که از اسم تبلیغات گوگل می توان فهمید ، تبلیغات کلیکی گوگل به معنای پرداخت هزینه برای هر کلیک کاربر می باشد ، بنابراین نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تبلیغات ندارید ، چرا که گوگل تنها هزینه هر کلیک کاربران را از شما دریافت خواهد کرد. یکی از مهمترین عواملی که می توان بازدهی تبلیغات گوگل را با آن سنجید ، میزان کلیک های کاربران می باشد. طبیعتا هر چقدر که کلیک های کاربران بیشتر باشد ، مخاطبان شما هم بیشتر خواهد بود و در نتیجه باید برای هر کلیک و یا ورودی به وب سایت خود هزینه ایی را به گوگل پرداخت کنید. 

یکی از عواملی که می توان با آن در مورد بازدهی تبلیغات ، پیش بینی هایی داشت ، تعداد کاربران پلتفرم مورد نظر می باشد. امروزه گوگل به محبوب ترین موتور برای جست و جوی کاربران تبدیل شده است و بدون داشتن رقیبان جدی در حال ادامه فعالیت می باشد. بنابراین با توجه به حضور گسترده کاربران اینترنتی و همچنین جست و جوهای بیلیونی در روز می توان از این فرصت عالی برای گسترش کسب و کار خود استفاده کرد. همانطور که اشاره کردیم ، امروزه کسب و کارهای بسیاری به دنبال افزایش درآمد خود هستند و این تعداد روز به روز افزوده می شود ، بنابراین رقابت برای رتبه های گوگل هم طبیعتا سخت تر خواهد شد.

با این وجود تعدادی از کسب و کارها به دنبال افزایش رتبه گوگل خود به صورت ارگانیک هستند که این مورد با توجه به رقابت شدید ، می تواند تا سال ها به طول بیانجامد و در صورتی می توان موفق شد که به طور مرتب تولید محتوای اختصاصی صورت گیرد و همچنین این محتوا از سئوی مناسبی م برخوردار باشد ، به همین ترتیب بسیاری از کسب و کارها در میانه راه شکست را قبول می کنند و دست از تلاش کردن بر می دارند. با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل می توان در کمترین زمان ممکن ، به رتبه بندی های اول گوگل رسید و شاهد افزایش ترافیک وب سایت خود بود. البته با استفاده از تبلیغات گوگل می توانید وب سایت خود را در زمینه سئو ، بهبود یافته تر کنید !

هزینه تبلیغات گوگل 

هزینه تبلیغات گوگل 

هزینه تبلیغات کلیکی گوگل می تواند متفاوت باشد. طبق امارها و نتایج به دست آمده از کسب و کارهای مختلف که از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کرده اند ، می توان گفت که تبلیغات گوگل می تواند هم در کوتاه و هم بلند مدت هزینه کمتر و بازدهی بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات داشته باشد ، چرا که همانطور که اشاره کردیم ، شما تنها برای هر کلیک هزینه پرداخت می کنید ، بنابراین در هزینه و بودجه شما صرفه جویی می شود و از انجایی که تعداد کاربران گوگل بسیار بیشتر از سایر وب سایت ها و یا پلتفرم ها می باشد می توان انتظار بازدهی بیشتری داشت. البته این مورد در صورتی می باشد که با اصول تبلیغات گوگل آشنایی لازم را داشته باشید و همچنین در مورد بازاریابی و پنل ها و ابزارهای گوگل هم اطلاعات کافی داشته باشید. 

اصول تبلیغات گوگل

برای داشتن تبلیغات کلیکی پر بازده باید سعی کنید که به دو عامل اهمیت بیشتری بدهید. افزایش نرخ تبدیل ، کاهش هزینه های مربوط به هر کلیک. هر مورد و یا عوامل دیگر را می توان جزئی از این دو مورد دانست و بدون داشتن این دو هدف در استراتژِ تبلیغاتی خود ، نمی توان انتظار موفقیت در تبلیغات کلیکی گوگل را داشت !

اگر نگران از دست دادن سرمایه خود هستید باید بدانید که امروزه تبلیغات گوگل یکی از بهترین نرخ های تبدیل کاربر به مشتری را برای کسب و کارها به دنبال دارد. طبق آمارها و مطالعات ، گوگل ادز حتی از شبکه های اجتماعی و یا بک لینک ها هم موفق تر عمل کرده است و از بین روش های تبلیغاتی ، بهترین میزان تبدیل کاربر به مشتری را دارد و می تواند به انواع کسب و کار برای داشتن مشتری های بیشتر کمک کند.

اصول تبلیغات گوگل

مهندسی معکوس

مهندسی معکوس به عبارت ساده به فرآیندی گفته می شود که طی آن دانش و یا اطلاعات مختلف از یک محصول ساخته شده به دست انسان استخراج می شود و با استفاده از همان اطلاعات و یا با ترکیبی از اطلاعات دیگر محصول و یا وسیله ایی جدید ساخته می شود و این فرآیند معمولا با تبدیل محصول به قسمت های کوچک تر انجام می شود. شاید از خود بپرسید که مهندسی معکوس چه ربطی به تبلیغات کلیکی گوگل دارد ؟ 

در جواب به این سوال باید بگوییم که شما می توانید با مطالعه فرآیندی که طبق آن یک کسب و کار به نتیجه نهایی مطلوب از تبلیغات گوگل رسیده است به نتیجه دلخواه خود برسید. البته این روش می تواند زمان بیشتری را از شما بگیرد اما می تواند تا حد زیادی شما را به موفقیت در تبلیغات گوگل نزدیک تر کند.

برای مثال اگر شما بدانید که چگونه می توان لیستی هزار تایی از کاربرانی که عضو خبرنامه شما هستند را ایجاد کرد ، قطعا می توانید در هر زمینه کاری دیگری چنین لیستی ایجاد و تهیه کنید چرا که راه حل دستیابی به مخاطبان را می دانید و می توانید به راحتی از آن برای جذب کاربران بیشتر در هر زمینه کاری استفاده کنید. علاوه بر این ها برای اینکه بتوانید نرخ تبدیل به مشتری خود را بیشتر کنید باید بدانید که دقیقا چه هدفی دارید و چه کانال های تبلیغاتی می توانند در ادامه کار به شما کمک کنند. برای دستیابی به چنین اطلاعاتی باید علاوه بر مطالعه های مختلف ، از قدرت تحلیل و آنالیز مناسبی هم برخوردار باشد که بازهم با مطالعه و تجربه می توان آن را بدست اورد.

تبدیل کاربر به مشتری در تبلیغات گوگل هم از این قاعده مستثنی نیست و باید اطلاعات کاملی در مورد اصول تبلیغات گوگل بدانید. البته راه آسان تری هم برای افراد و صاحبان کسب و کاری که وقت زیادی ندارند هم وجود دارد و آن هم استفاده و در واقع استخدام افراد حرفه ایی می باشد که می توانند در مدت زمان کمتری تبلیغات کلیکی پر بازدهی را برای شما راه اندازی و مدیریت کنند.

کاهش هزینه های هر کلیک 

کاهش هزینه های هر کلیک تبلیغات گوگل می تواند کمی پیچیده باشد. تبلیغات گوگل به صورت مزایده ایی می باشد به این معنی که هر صاحب کسب و کار و یا وب سایتی برای جذب مخاطب برای یک کلیدواژه پیشنهادی به گوگل ارائه می کند ، بنابراین برای یک کلیدواژه ، گوگل می تواند صدها و یا هزاران پیشنهاد داشته باشد. این پیشنهاد توسط دو عامل مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند که شامل کیفیت صفحه لندینگ و میزان پیشنهاد شما می باشد. در مورد کیفیت صفحه لندینگ تبلیغات (صفحه ایی که بعد از کلیک ، کاربران به آن صفحه منتقل می شوند) ، می توانید به راحتی صفحات مورد نظر را با استفاده از متخصص سئو و برنامه نویسی وب سایت بهینه تر کنید تا امتیاز تبلیغات شما بالاتر برود.

درمو رد ارائه پیشنهاد به گوگل برای هر تبلیغ ، طبیعتا هر چقدر که میزان پیشنهاد شما بالاتر باشد ، می توانید شانس خود را برای قرار گرفتن در رتبه های بالاتر تبلیغات گوگل افزایش دهید اما دقیقا مشکلی که در همین حین بوجود می آید میزان هزینه می باشد. در مورد پیشنهادها نمی توان به عدد خاصی اشاره کرد اما با توجه به آمارها و تحقیقات برای هر زمینه کاری یک میانگین مشخص و البته متغییر وجود دارد که می تواند به شما در ارائه پیشنهاد بهتر کمک کند اما قطعا نمی تواند عدد خاصی را معین و مشخص کند.

امروزه کسب و کارها معمولا با توجه به تجربه ایی که از تبلیغات گوگل بدست می آوردند اقدام به ارائه پیشنهاد می کنند ، اما همانطور که اشاره کردیم ، راه آسان تر دیگری هم وجود دارد که همه کسب و کارها می توانند از آن استفاده کنند و آن هم استخدام افراد حرفه ایی در زمینه تبلیغات گوگل می باشد که به شما در گسترش و رونق کسب و کارتان کمک بسیاری می کند.

شرکت سپنته با سال ها تجربه در زمینه بازاریابی و ارائه تبلیغات آنلاین ، یکی از پیشرو ترین شرکت های فعال در این زمینه می باشد که می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران سپنته در تماس باشید و به کسب و کارتان جان تازه ایی ببخشید .