امروزه ابزارهای مختلفی مانند کیورد پلنر ها برای سئو سایت ها وجود دارد که می توانند صاحبان وب سایت ها از این ابزار استفاده کنند و یا به صورت پیشرفته تر با متخصص سئو در ارتباط باشند. گوگل ابزارهای بسیار کاربردی و مختلفی را برای وب مسترها و متخصصان سئو گسترش داده است که با به کارگیری این ابزار می توان وب سایت های مختلف را برای موتورهای جست و جو بهینه کرد . یکی از این ابزارهای بسیار کاربردی ، کیوردپلنر گوگل می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت . کیورد پلنر

کیورد پلنر چیست؟

کیوردپلنر یک ابزار خارق العاده و قدرتمند برای جست و جوی کلمات کلیدی می باشد که توسط گوگل توسعه یافته است . کیوردپلنر را می توان ترکیبی از سایر ابزارهای کاربردی گوگل دانست که با اینترفیس و یا رابط کاربری جذاب تر تولید شده است . کیوردپلنر می تواند برای بهینه سازی وب سایت و همچنین تولید محتوا بسیار کاربردی باشد. در واقع با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی که پر استفاده بوده اند را جست و جو کنید و با استفاده از این کلمات ، محتوای سئو شده تری برای وب سایت خود تولید کنید که در نتیجه می تواند منجر به افزایش ترافیک ورودی وب سایت شما شود .

آموزش کیورد پلنر

با استفاده از کیورد پلنر گوگل می توان به سه طریق به جست و جوی کلیدواژه های مرتبط پرداخت. این سه طریق شامل جست و جو برای کلیدواژه ها و گروه های تبلیغاتی ، تخمین میزان محبوبیت یک یا چند کلیدواژه و همچنین اضافه کردن کلمات کلیدی بیشتر برای مقایسه میزان محبوبیت کلیدواژه های وارد شده می باشند که استفاده از هر کدام این روش ها می تواند به بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا کمک بسیاری کند . آموزش کیورد پلنر

آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی در کیورد پلنر جدید

استفاده از کلیدواژه های پیشنهادی گوگل در مقاله های تولیدی برای وب سایت شما می تواند منجر به افزایش رتبه وب سایت شما در نتایج جست و جو های کاربران شود . البته نا گفته نماند که برای استفاده از خدمات کیوردپلنر ، نیازمند به داشتن اکانت گوگل ادز می باشد که می توانید آن را ایجاد کنید. با استفاده از این ابزار می توانید ایده های مختلفی را برای وب سایت خود داشته باشید . این کلیدواژه ها معمولا بر اساس محبوبیت هستند و در واقع کلیدواژه های ارائه شده توسط گوگل از محبوب ترین و پر استفاده ترین کلمات کلیدی هستند ، که کاربران از آن ها استفاده کرده اند ، بنابراین استفاده از این کلمات می تواند منجر به افزایش سئو وب سایت شما شود .

اهمیت کیورد پلنر و چرا بازاریاب ها از آن به عنوان یکی از بهترین ابزارها یاد می کنند ؟

اگر با مسائل سئو آشنایی ندارید ، باید بدانید که جست و جو و انتخاب کلیدواژه مناسب برای مطالب مختلف یکی از مهمترین گام هایی است که باید در زمینه سئوی مطالب بردارید. در واقع انتخاب کلیدواژه مناسب می تواند به اندازه کیفیت مقاله اهمیت داشته باشد. اگر کیفیت مقاله های تولید شده توسط شما و یا گروه تولید محتوای شما بسیار بالا باشد ، زمانی که افراد کمی می توانند آن را مشاهده و یا بخوانند قطعا نمی تواند به اندازه کافی برای کسب و کار شما مفید واقع شود . در این موقعیت ها ، می توان نقش بازاریاب ها را بهتر درک کرد. بازاریاب ها و یا دیجیتال مارکترها نقش مهمی در ابتدای تولید مطلب و هم انتهای تولید مطلب دارند . قبل از تولید محتوا ، بازاریابان باید با جست و جوی کلیدواژه های مهم و پر کاربرد آن ها را در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار دهند . این موضوع می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در این مرحله بازاریاب ها می توانند از ابزارهای مختلفی از جمله کیوردپلنر استفاده کنند. به دلیل امکانات بسیار مناسبی که کیوردپلنر به بازاریاب ها ارائه می کند ، این ابزار یکی از پرکاربرد ترین ابزارهای بازاریابان تبدیل شده است . بعد از انتخاب کیوردها و تحویل آن به تولید کننده محتوا ، تولیدکننده محتوا محتوای مورد نظر را ایجاد می کند و بعد از تولید مطلب هم بازاریاب باید بتواند مطلب را برای موتورهای جست و جو بهینه کند و آن را به افراد و مخاطبان بیشتری معرفی کند . در واقع بازاریاب ها می توانند نقش بسیار مفیدی بر روند تولید محتوا داشته باشند و آن را برای موتورهای جست و جو با ارزش تر کنند .

لیست کیورد پلنر های رایگان

در زیر میتوانید لیست کیورد پلنر های رایگانی که برای شما تدارک دیدیم را ملاحظه بفرمایید:
  1. Keyword Generator
  2. Keyword Sheeter
  3. Answer the Public
  4. Keyword Surfer
  5. Keyworddit
  6. Google Search Console
  7. Questiondb
  8. Bulk Keyword Generator
  9. Google
جست و جوی کلیدواژه های مرتبط یکی از کارهای اصلی در سئو و یا بهینه سازی برای موتورهای جست و جو محسوب می شود که با استفاده از آن می توان فهمید که برای چه کلیدواژه هایی مطلب تولید کرد و در واقع بر روی چه مطالبی سرمایه گذاری کرد. بسیاری از کسب و کارها معمولا لیستی از کلیدواژه های مرتبط با کسب و کار خود را تهیه می کنند ، این اقدام می تواند قدم مثبتی برای بهینه تر کردن مطالب باشد اما اینکه بدانید کدام کلیدواژه ها می توانند ارزش بیشتری داشته باشند می تواند بیشتر از تهیه لیست حائز اهمیت باشد.

لینک سازی با کیورد پلنر ها

به وسیله اطلاعاتی که این کیورد پلنر ها به شما میدهند میتوانید کلمات کلیدی مناسب را در وبسایت ایجاد و لینک سازی کنید. خصوصا در لینک سازی داخلی بسیار مناسب است. استفاده از کیورد ها و کلمات کلیدی مناسب جهت ساخت بک لینک جز مفاهیم سئو اولیه میباشد. همچنین جست و جوی کلیدواژه ها با استفاده از ابزار قدرتمند کیوردپلنر می تواند موضوعات مختلف و مرتبط با کلیدواژه های مورد نظر را هم مشخص کند ، علاوه بر این ها جست و جوی کلمات مرتبط می تواند به استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما هم کمک کند. با استفاده از ابزار گوگل کیورد پلنر می توان علاوه بر جست و جوی کلمات پر استفاده کاربران برای جست و جو ، اطلاعات مفید دیگری هم بدست آورد . برای مثال می توان فهمید که یک یا چند کلیدواژه به صورت میانگین چند بار در ماه استفاده شده اند. این موضوع می تواند بسیار حائز اهمیت باشد چرا که تولید محتوا برای کلمات کلیدی که افراد کمی به دنبال ان هستند می تواند شانس شما را برای قرار گرفتن در نتایج جست و جوهای گوگل کمتر کند . با این وجود اگر بتوانید کلمات کلیدی که بیشتر محبوب هستند و در واقع بیشتر توسط افراد استفاده می شوند را با استفاده از گوگل کیوردپلنر شناسایی کنید می توانید مقاله های بسیار کاربردی تر تولید کنید .

ابزار هایی که آژانس بازاریابی دیجیتال از آن استفاده میکنند

ابزار های یافتن کلیدواژه تنها نرم افزار هایی نیستند که شرکت های دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده میکنند. از ابزرای های دیگر میتوان به پتلفرم تبلیغات گوگل، گوگل آنالیتیکس، الکسا و …. استفاده میکنند تا بتوانند بهترین شاخص های بهتر سئو را در سایت بدست آورند تا در کورس رقابت باقی بمانند.