تبلیغات گوگل اد

تبلیغات گوگل اد

اگر از صاحبان کسب و کارهای آنلاین باشید ، حتما به دنبال راه های مختلفی برای بهتر عرضه کردن محصولات و یا خدمات خود به مشتریان بوده اید. تبلیغات گوگل اد امروزه به عنوان یکی از بهترین و البته بهینه ترین راه های کسب مخاطب ، مشتری و افزایش درآمد می باشد. برای استفاده از خدمات تبلیغاتی گوگل باید با ان آشنایی لازم را داشته باشید تا با مشکلی روبرو نشوید و بتوانید بیشترین بهره و بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشید.

تبلیغات گوگل

تبلیغات گوگل ، یکی از پلتفرم های بزرگ تبلیغاتی به شمار می آید که توسط گوگل مدیریت می شود ، در واقع تبلیغات گوگل یکی از بزرگترین و پر استفاده ترین پلتفرم های تبلیغاتی است که در سراسر جهان ، میلیون ها کسب و کار از این پلتفرم استفاده می کنند تا به مشتری های بیشتر و در نتیجه درآمد بیشتری برسند. تبلیغات گوگل نه تنها توسط کسب و کارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرد ، بلکه حتی کسب و کارهای بزرگ و حتی برندهای مطرح جهان هم از این پلتفرم تبلیغاتی برای بیشتر دیده شدن استفاده می کنند. تبلیغات گوگل به هر نوع کسب و کاری اجازه می دهد که رشد کند و به مخاطب های بیشتر دسترسی داشته باشد. 

مطمئنا اگر استراتژی معین و حساب شده ایی برای بازاریابی محصولات و یا خدمات خود نداشته باشید ، در ادامه کار و یا حتی شروع آن با مشکلات زیادی مواجه خواهید بود و قطعا به سختی می توانید کسب و کار خود را مدیریت و ادامه دهید ! امروزه تبلیغات گوگل بستری بسیار مناسب و بهینه برای همه نوع کسب و کاری محسوب می شود و در هر زمینه ایی که فعالیت داشته باشید ، می توانید از تبلیغات گوگل برای کسب و کار خود بهره مند شوید.

نحوه تبلیغ در گوگل اد

نحوه تبلیغ در گوگل اد
نحوه تبلیغ در گوگل اد

صاحبان کسب و کاری که تصمیم می گیرند تا گوگل هم جزئی از استراتژی تبلیغاتی ان ها باشد و یا کلا تبلیغات گوگل را مد نظر قرار می دهند با دو نوع سبک تبلیغاتی گوگل مواجه خواهند شد. تبلیغات گوگل برای انعطاف پذیری بیشتر در دو نوع شبکه نمایش و شبکه جست و جو ارائه می شوند که هر کدام از این روش های تبلیغاتی گوگل می تواند مزیت های اختصاصی خودش را داشته باشد که در ادامه به معرفی کامل این دو نوع تبلیغات گوگل می پردازیم.

شبکه جست و جو (تبلیغات کلیکی گوگل)

شبکه جست و جو که به تبلیغات کلیکی گوگل هم ملقب شده است ، امروزه توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع تبلیغات گوگل می تواند به منظور و هدف افزایش ترافیک ورودی به وب سایت های کسب و کارها مورد استفاده قرار بگیرد. البته ناگفته نماند که می توان از این روش برای افزایش آگاهی از برند و یا برند سازی و سایر مقاصد بازاریابی استفاده کرد اما بسیاری از کسب و کارها معمولا به منظور افزایش ورودی به وب سایت خود از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند که می تواند موفقیت آن ها در کسب و کار را تا حد خوبی بالاتر و یا حتی تضمین کند. 

یکی از مهمترین نکاتی که در مورد تبلیغات گوگل باید به آن پیش از هر مورد دیگری بپردازیم ، موضوع میزان کلیک کاربران بر روی تبلیغات می باشد. میزان کلیک کاربران می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی تغییر کند که معمول ترین این عوامل می تواند به محتویات تبلیغاتی شما و رتبه قرار گیری تبلیغات شما باشد. محتویات تبلیغاتی که طبیعتا هر چقدر خلاقانه تر باشد می تواند موفقیت بیشتری را برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد و در مورد رتبه بندی تبلیغات هم باید پیشنهادهایی که به گوگل داده می شود را رصد کرده و بهترین پیشنهاد را ارائه کنید تا در رتبه بهتری ، تبلیغات شما توسط گوگل در جستو جوهای کاربران قرار داده شود.

نحوه کار کردن با گوگل اد

برای سهولت بیشتر کاربران ، گوگل پنل مدیریتی ساده ایی برای صاحبان کسب و کارها در نظر گرفته است که به راحتی می توان از آن برای ارائه تبلیغات استفاده کرد. تبلیغات کلیکی گوگل به این صورت هستند که با در نظر گرفتن یک یا چند کلیدواژه برای تبلیغات ، برای هر کدام از کلیدواژه ها مبلغی را به عنوان مبلغ پیشنهادی به گوگل ارائه می کنید. این کار توسط سایر کسب و کارها هم صورت می گیرد و در انتها متناسب با مبلغ پیشنهادی و کیفیت صفحات ورودی کاربران (لندینگ پیچ) ، تبلیغات رتبه بندی و به کاربران نمایش داده می شوند. 

چگونه از گوگل اد اسفاده کنیم

چگونه از گوگل اد اسفاده کنیم

شاید بپرسید که تا چه میزان باید پیشنهاد داد و یا به عبارتی دیگر چند دلار باید برای هر کلیدواژه پیشنهاد دهیم ؟ پاسخ به این سوال می تواند کمی متفاوت و پیچیده باشد. امروزه با وجود تعداد زیادی از کسب و کارها ، رقابت هم برای تبلیغات گوگل سخت تر شده است ، بنابراین میزان هزینه برای تبلیغات گوگل نسبت به زمینه کاری شما می تواند متغییر باشد. اما طبق آمار و تحقیقات صورت گرفته ، به طور میانگین برای هر کلیدواژه چیزی در حدود 2 دلار می تواند تبلیغات شما را در رتبه بندی بهتری قرار دهد. البته این دو دلار می تواند برای بعضی از صنایع سه دلار و یا یک دلار باشد و حتی پیشنهادهای داده شده برای هر کلیدواژه تا هشت یا نه دلار هم می تواند برسد ، بنابراین تعیین یک عدد خاص برای پیروزی در مزایده گوگل کار سختی می باشد. برای درک بهتر میزان قیمت پیشنهادی ، یکی از راه ها کسب تجربه می باشد که با چند ماه کار کردن با گوگل اد می توانید تا حد بسیار خوبی با قیمت مناسب پیشنهادی آشنایی پیدا کنید. 

شبکه نمایش گوگل

شبکه نمایش گوگل ، یکی دیگر از پلتفرم های ارائه شده گوگل برای تبلیغات می باشد که می تواند مانند شبکه جست و جو ، برای بسیاری از کسب و کارها مفید واقع شود. شبکه نمایش گوگل مانند شبکه جست و جو گوگل از کاربران بسیاری از سراسر جهان برخوردار می باشد. در واقع این شبکه نمایش به بیش از 90 درصد کاربران جهانی نمایش داده می شود و همین موضوع نشان دهنده پتانسیل بسیار قوی شبکه نمایش برای تبلیغات کسب و کارها می باشد. شبکه نمایش گوگل از شبکه جست و جو گوگل میزان کلیک کمتری دارد و از این پلتفرم بیشتر برای برند سازی استفاده می شود. بنابراین اگر به دنبال برند سازی هستید و به ترافیک ورودی وب سایت خود اهمیت کمتری می دهید ، شبکه نمایش گوگل می تواند گزینه بهتری باشد و اگر به ترافیک ورودی اهمیت بیشتری می دهید ، با توجه به میزان کلیک کاربران ، شبکه جست و جو پیشنهاد می شود. 

نحوه ساخت اکانت گوگل اد

نحوه ساخت اکانت گوگل اد بسیار ساده می باشد. برای ساخت اکانت گوگل اد ، می توانید از جیمیل از قبل ساخته شده خود استفاده کنید و یا از اکانت جیمیل جدیدی برای تبلیغات خود استفاده کنید. بعد از ساخت اکانت با تنظیم کردن چندین مورد ساده مانند منطقه و نحوه پرداخت ، می توانید تبلیغات کلیکی خود را آغاز کنید. البته اگر با Ip ایران قصد اقدام دارید ، می تواند چالش برانگیز و یا حتی غیرممکن باشد. 

چگونه می توان از خدمات گوگل استفاده کرد ؟

برای استفاده از خدمات گوگل می توانید به صورت انفرادی و یا تیمی عمل کنید و یا برای این کار از افراد حرفه ایی کمک بگیرید. اگر تا به حال تجربه تبلیغات گوگل را نداشته اید ، پیشنهاد می شود که از افراد حرفه ایی برای ارائه تبلیغات گوگل به کاربران جهانی استفاده کنید ، چرا که علاوه بر ارائه تبلیغات باید در مورد تحلیل تبلیغات هم دانش تخصصی داشته باشید. فرآیند تبلیغات معمولا بعد از ارائه تبلیغات تازه شروع می شود و باید در ادامه بیشتر از قبل کار به تبلیغات خود توجه داشته باشید تا بتوانید بازدهی تبلیغات خود را بیش از پیش بالا ببرید.

موفق شدن در زمینه تبلیغات و بازاریابی می تواند به عوامل مختلفی همچون تجربه و دانش کافی وابسته باشد و اگر تجربه کافی در زمینه تبلیغات ندارید ، حتما پیشنهاد می شود که از متخصصان حرفه ایی کمک بگیرید ، چرا که کسب و کارهایی که در میانه راه شکست میخورند ، در دنیای امروزی نسبتا زیاد می باشد و این شکست هم می تواند ناشی از عدم داشتن تجربه لازم در تبلیغات و بازاریابی باشد و یا حتی به دلیل عدم داشتن دانش کافی برای تحلیل تبلیغات باشد. همگی این موارد به همراه سایر موارد می توانند موجب شکست کسب و کارهای کوچک و بزرگ شوند که با به کار گرفتن نیروی متخصص این مشکل می تواند به راحتی بر طرف شود.

شرکت سپنته یکی از موفق ترین شرکت های ایرانی در زمینه ارائه تبلیغات کلیکی گوگل می باشد که با سال ها تجربه در این زمینه توانسته است ، کسب و کارهای زیادی را به موفقیت برساند. برای داشتن تبلیغاتی مفید و هدفمند باید در زمینه تحلیل تبلیغات هم دانش کافی داشته باشید که مشاوران و متخصصان شرکت سپنته ثابت کرده اند که یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده تبلیغات گوگل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران سپنته در تماس باشید تا بتوانید به کسب و کار خود جان تازه ایی ببخشید.