انواع تبلیغات در گوگل

انواع تبلیغات در گوگل

در دنیای دیجیتال امروزه ، تبلیغات نقش بسیار مهمی در جذب مشتری و افزایش سرمایه بازی می کند. بدون داشتن استراتژی های تبلیغاتی هدفمند ، تصور داشتن کسب و کاری موفق به دور از ذهن می باشد ! یکی از راه های مناسبی که می تواند تقریبا برای هر کسب و کاری راه گشا باشد ، تبلیغات گوگل می باشد. تبلیغات گوگل در حال حاضر یکی از پر کاربردترین نوع تبلیغات می باشد که کسب و کارهای زیادی با این پلتفرم تبلیغاتی به درآمد های بالا دست یافته اند. در ادامه این مقاله به انواع تبلیغات در گوگل می پردازیم و هر کدام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید بهترین راه را برای تبلیغات خود بشناسید و از آن برای کسب درآمد بیشتر استفاده کنید.

انواع تبلیغات در گوگل چیست ؟ 

در حال حاضر می توان از پنج نوع تبلیغات گوگل استفاده کرد که هر کدام می تواند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. قطعا هر کدام از انواع تبلیغات در گوگل می تواند مزایای خاصی را برای کسب و کارهای مختلف به دنبال داشته باشد و یا حتی می توان از ترکیبی از این پنج روش برای جذب مشتری بیشتر استفاده کرد. این پنج روش شامل شبکه جست و جو ، شبکه نمایش ، ویدیویی ، فروشگاهی و اپلیکیشن می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

شبکه جست و جو (تبلیغات کلیکی در گوگل)

این نوع تبلیغات گوگل تمرکز بر روی نتیجه جست و جو های کاربران دارد ، در واقع هر زمان که کاربران جست و جویی مرتبط با تبلیغات شما در گوگل می کنند ، تبلیغات شما در رتبه بندی خاصی که توسط گوگل ارزیابی می شود به مخاطب و کاربران نمایش داده می شود. تبلیغات شبکه جست و جو به صورت متنی هستند و می توانند در انتهای صفحات جست و جو هم قرار بگیرند. علاوه بر این ها گوگل برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر ، ترکیبی از شبکه جست و جو با نمایش را هم ارائه می کند که ویژگی های کمتری نسبت به تبلیغات شبکه جست و جو دارد.

تعداد کلمات تبلیغات در گوگل

تعداد کلمات مورد استفاده از عنوان تبلیغات شبکه جست و جو می تواند تا 60 کاراکتر باشد و برای توضیحات هر تبلیغ هم می توان تا 80 کاراکتر استفاده کرد. در هنگام عنوان نویسی تبلیغات گوگل خود به این نکته توجه داشته باشید که باید عنوان انتخابی شما به صورت کاملا واضحی باشد تا مخاطب شما بتواند سرویس و یا خدمات ارائه شده شما را کمالا در نگاه اول درک کند و طبیعتا با انتاخب عنوانی مناسب می توانید تعداد کلیک های بیشتر و همچنین ورودی بیشتری به وب سایت خود داشته باشید.

تبلیغات سایتها در بالای صفحه گوگل

تبلیغات سایتها در بالای صفحه گوگل

کمپین های تبلیغاتی که از شبکه جست و جو استفاده می کنند نسبت به ترکیبی از شبکه های جست و جو و نمایش می تواند ویژگی ها و قابلیت شخصی سازی بیشتری ارائه کند از جمله این موارد می توان به قابلیت نصب اپلیکیشن ، قابلیت ایجاد درگیری بیشتری کاربران با اپلیکیشن ها ، تبلیغات پویا اشاره کرد. وجود این ویژگی ها و سهولت استفاده از آن ها باعث می شود که این نوع شبکه تبلیغاتی گوگل برای کاربران و صاحبان کسب و کارهایی که به تازگی با گوگل اد آشنا شده اند ، مناسب تر باشد. ویژگی های شبکه جست و جو با افزونه هایی هم همراه هستند که تعداد آن ها از ترکیب شبکه نمایش با شبکه جست و جو بیشتر می باشد.

همه این ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردیم ، باعث می شود که شبکه جست و جو گوگل ، یکی از بهترین شبکه های موجود تبلیغاتی برای بسیاری از کسب و کارهای مختلف محسوب شود و کسب و کارهای کوچک و بزرگ می توانند از ان برای افزایش مخاطب و کسب درآمد بیشتر استفاده کنند.

چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل استفاده کنیم ؟

تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل می تواند برای هر کسب و کاری با هر نوع بودجه ایی متناسب باشد ، بنابراین دیگر خبری از نگرانی در مورد بودجه تبلیغات نخواهد بود چرا که تبلیغات شبکه جست و جوی گوگل می تواند هر بودجه ایی را پوشش دهد ، همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که شبکه جست و جو را به یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای اکثر کسب و کارها تبدیل کرده است.

علاوه بر این ها ، اگر بخواهید بر روی گوگل مپ هم تبلیغات داشته باشید ، می توانید از این شبکه تبلیغاتی گوگل بهره مند شوید و در آخر بهترین ویژگی تبلیغات شبکه جست و جو که باعث می شود وب سایت شما در ابتدای نتایج جست و جوی کاربران به نمایش درآید و طبیعتا می تواند مخاطبان و کاربران زیادی را برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشد. برای قرار گیری در صفحه اول نتایج گوگل با استفاده از روش معمول آن که سئو و بهینه سازی وب سایت و مطالب می باشد ، ممکن است این موضوع تا سال ها زمان ببرد و حتی شاید وب سایت شما به نتیجه دلخواه هم نرسد ! اما با استفاده از تبلیغات گوگل ادز می توانید به راحتی در رتبه های اول تبلیغات گوگل قرار بگیرید و شاهد افزایش ورودی های وب سایت خود باشید .

ترکیب شبکه جست و جو با نمایش

این نوع از تبلیغات به صاحبان کسب و کارها اجازه می دهد که متن تبلیغاتی خود را در جست و جو های کاربران قرار دهند و همچنین تبلیغاتی بنری هم در شبکه نمایش داشته باشند. در واقع این نوع از تبلیغات ، تبلیغات چند منظوره ایی هستند که شامل متن و بنر برای تبلیغات هدفمندتر هستند. بنرهایی که در این نوع از تبلیغات گوگل ادز مورد استفاده قرار می گیرند شاید نتوانند مانند بنرهای تبلیغاتی شخصی سازی شده باشند اما برای ایجاد تبلیغاتی بدون دردسر و سریع می توانند برای کسب و کارها بسیار کارآمد باشند .

این نوع از تبلیغات گوگل ادوردز تنها دو ویژگی کلی کمپین تبلیغاتی را ارائه می کند که شامل نوع استاندارد و همه ویژگی ها می باشد. نوع اول یعنی نوع استاندارد برای تازه کارها و صاحبان وب سایت هایی که با تبلیغات گوگل آشنایی ندارند ، می تواند گزینه مناسب تری باشد چرا که تبلیغات را متناسب با ویژگی های استاندارد ایجاد می کند و موارد و ویژگی های پیشرفته را به صورت پیشفرض تنظیم می کند ، اگر قصد دارید تا تبلیغات خود را بیشتر شخصی سازی کنید ، می توانید تبلیغات خود را از نوع  همه ویژگی ها انتخاب کنید تا بتوانید موارد بیشتری مانند چرخش تبلیغات ، زمان بندی تبلیغات و گزینه های آدرس تنظیم کنید .

چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جو به همراه نمایش گوگل استفاده کنیم ؟

معمولا این نوع از تبلیغات گوگل برای شرکت ها و کسب و کارهایی که بودجه بیشتری دارند ، می تواند مناسب تر باشد و در واقع این نوع از تبلیغات می تواند بودجه هایی متناسب با بودجه های تبلیغاتی متوسط تا زیاد را پوشش دهد. معمولا کسب و کارهایی که نوپا هستند و یا مدت زیادی از کسب و کار آن ها سپری نشده است می توانند از این تبلیغات هم برای جذب مشتری استفاده کنند و هم برای برند سازی و افزایش آگاهی از برند .

علاوه بر این ها در صورتی که قصد دارید تا در منطقه جغرافیایی خاصی اقدام به جذب مشتری و مخاطب کنید ، این نوع از تبلیغات گوگل ادوردز می تواند به کسب و کار شما کمک زیادی کند. بنابراین اگر بودجه نسبتا بیشتری دارید می توانید از این نوع تبلیغات به همراه شبکه جست و جو استفاده کنید که با افزایش مخاطبان ، درآمد بیشتری را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت .

شبکه نمایش

شاید در بسیاری از مواقع برای شما پیش آمده باشد که در وب سایت های مختلف شاهد تبلیغاتی از سوی گوگل بوده اید. در واقع گوگل با بررسی وب سایت هایی که بازدید زیادی دارند و همچنین با بررسی عوامل کیفی دیگر تعدادی از وب سایت ها را انتخاب می کند و تبلیغات خود را در آن وب سایت ها قرار می دهد. زمانی که صاحبان کسب و کارها و یا افرادی که به دنبال افزایش ترافیک ورودی وب سایت خود هستند تبلیغی از نوع شبکه نمایش ایجاد می کنند ، تبلیغات تصویری ان ها در این وب سایت های مورد نظر گوگل به نمایش در خواهد امد و تعداد زیادی از مخاطبان این وب سایت ها می توانند تبلیغات ایجاد شده صاحبان کسب و کارها را ببینند .

آموزش تبلیغات در گوگل ادوردز

آموزش تبلیغات در گوگل ادوردز

دو نوع مختلف برای انتخاب تبلیغات با شبکه نمایش وجود دارد که یک گزینه با درخواست های مارکتینگ همراه می باشد و گزینه دیگر بدون درخواست های مارکتینگ. درخواست ها و در واقع هدف های مارکتینگ و یا بازاریابی به تبلیغ کنندگان این اجازه را می دهد تا بتوانند کمپین های تبلیغاتی خود را متناسب با اهدافی ایجاد کنند. از جمله این اهداف می توان به تعداد بازدیدها ، تعداد خریدها ، تعداد تماس ها اشاره کرد که می توان کمپین های تبلیغاتی شبکه نمایش گوگل را بر اساس این موارد تنظیم کرد. با انتخاب هر یک از این ویژگی ها و اهداف گزینه های دیگری برای شما فعال خواهد شد که می توانید شخصی سازی بیشتری برای تبلیغات خود داشته باشید . 

چه زمانی باید از تبلیغات شبکه جست و جو به همراه نمایش گوگل استفاده کنیم ؟

از آنجایی که معمولا تبلیغات شبکه های نمایش بازدیدهای میلیونی دارند ، اکثر کسب و کارها از آن برای افزایش آگاهی از برند خود یا همان برند سازی استفاده می کنند. همچنین اگر قصد داشته باشید تا وب سایت خاصی تبلیغات شما را به مخاطبان خود نمایش دهد می توانید از تبلیغات شبکه نمایش استفاده کنید. علاوه بر این ها با استفاده از شبکه تبلیغاتی گوگل می توانید شاهد تبلیغات خود در یوتیوب هم باشید.

تبلیغات ویدیویی 

تبلیغات ویدیویی گوگل شامل نمایش تبلیغات در پلتفرم یوتیوب می باشد ، بنابراین می توانید با استفاده از گزینه هایی که گوگل در اختیار شما قرار می دهد ، تبلیغات ویدیویی خود را در ابتدای هر ویدیو نمایش دهید و یا تبلیغات خود را در بین ویدیوها جاسازی کنید. این نوع تبلیغات معمولا برای تبلیغاتی که ویدیویی هستند استفاده می شود و می تواند جایگاه کسب و کار شما را ارتقاء ببخشد .

تبلیغات فروشگاهی

تبلیغات فروشگاهی گوگل برخلاف سایر انواع تبلیغات گوگل از ویژگی های شخصی سازی زیادی برخوردار نیست اما این نوع از تبلیغات می تواند برای کسب و کارهایی که خدمات آنلاین و یا فروش محصولات به صورت آنلاین دارند ، بسیار کارآمد باشد و به این صورت می توانند فروش محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

تبلیغات گوگل برای اپلیکیشن ها

این نوع از کمپین های تبلیغاتی گوگل برای افزایش کاربران اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع کسب و کارهایی که نوپا هستند و یا اپلیکیشن های آن ها کاربران زیادی ندارد می توانند با استفاده از تبلیغات اپلیکیشن گوگل ، اپلیکیشن های خود را به صورت بهینه و هدفمند تبلیغ کنند و شاهد افزایش کاربران اپلیکیشن های خود باشند. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش از راه اپلیکیشن های تجاری خود هستید ، تبلیغات اپلیکیشن گوگل می تواند به شما در رسیدن به اهداف کسب و کاریتان کمک بسیاری کند .

تعرفه تبلیغات در گوگل

تعرفه تبلیغات در گوگل می تواند بسیار متغییر باشد اما طبق آمار و یا تحیقیات صورت گرفته به طور میانگین برای هر کلیدواژه 2 تا 3 دلار تعیین شده است که این قیمت می تواند برای کسب و کارهای مختلف و زمینه های کاری مختلف ، متفاوت باشد .

برآورد هزینه تبلیغات در گوگل

حداقل هزینه ایی که امروزه برای کلیدواژه ها به گوگل پیشنهاد داده می شود تقریبا یک دلار می باشد و این رقم می تواند تا 8 یا 9 دلار هم متغییر باشد. همانطور که اشاره کردیم هزینه تبلیغات در گوگل ، برای کسب و کارهای مختلف متفاوت می باشد ، برای مثال شاید در زمینه کاری پوشاک برای کلیدواژه “خرید پوشاک” نیاز به پرداخت 5 دلار باشد در صورتی که در زمینه های کاری دیگر برای کلیدواژه های اصلی رقم بسیار پایین تری پیشنهاد شود .