تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل

امروزه علاوه بر اینکه گوگل یکی از غول های تکنولوژی و یکی از بهترین موتورهای جست و جو را دارد ، تبلیغات کلیکی بسیار هدفمندی نیز دارد که توانسته است کمک زیادی به کسب و کارها کند. تبلیغات کلیکی گوگل می تواند به راحتی و در مدت زمان نسبتا کمتری نسبت به سایر انواع تبلیغات ، کسب و کارها را به اهدافشان که معمولا جذب بیشتر مشتری می باشد ، برساند.

تبلیغات کلیکی به چه معناست ؟

امروزه شاهد انواع و اقسام تبلیغات هستیم ، از تبلیغات در سطح شهر گرفته تا تبلیغات در دنیای اینستاگرام ، هر کدام از این تبلیغات می تواند در شرایط و موقعیت های مختلف و متناسب با زمینه های کاری مختلف ، بازدهی و نتیجه های متفاوتی داشته باشد. این نوع تبلیغات معمولا با پرداخت هزینه ایی ثابت انجام می شوند و شما به عنوان صاحب کسب و کار برای مدت محدودی ، هزینه ایی را برای تبلیغات پرداخت می کنید. بازدهی این تبلیغات می تواند متناسب با کیفیت تبلیغات و عوامل مختلف دیگر متفاوت باشد و هیچگاه نمی توان در مورد بازدهی آن ها اطمینان خاطر داشت. از این رو تبلیغات کلیکی گوگل عملکرد متفاوتی را نسبت به سایر انواع تبلیغات ارائه می کنند.

تبلیغات کلیکی گوگل به صورت CTR هستند که به معنای میزان کلیک کاربران می باشد. بنابراین متناسب با تعداد کلیک هایی که کاربران بر روی تبلیغات شما خواهند داشت ، ملزم به پرداخت هزینه خواهید بود. قطعا مهمترین ویژگی تبلیغات گوگل همین موضوع کلیکی بودن آن می باشد چرا که به جای پرداخت هزینه ایی ثابت برای تبلیغات ، متناسب با هر کلیک کاربر هزینه ایی را پرداخت خواهید کرد. این موضوع می تواند بازدهی تبلیغات را به طرز قابل توجهی بالا ببرد و همچنین می تواند باعث صرفه جویی در بودجه تبلیغاتی شما شود. میزان یک درصد از کلیک های کاربران بر روی تبلیغات به این معنی خواهد بود که به ازای هر 100 بازدید از تبلیغات شما در گوگل که معمولا کاربران با سرچ و جست و جو به آن رسیدند ، کاربران یک بار بر روی تبلیغات شما کلیک کرده اند و همانطور که اشاره کردیم ، شما تنها هزینه همان یک کلیک را خواهید پرداخت و 99 بازدید دیگر برای شما هزینه ایی در بر نخواهد داشت. 

تبلیغات کلیکی در گوگل

تبلیغات در گوگل معمولا می توانند در دو پلتفرم متفاوت گوگل به نمایش در آیند. یکی از این پلتفرم ها ، پلتفرم معمول گوگل می باشد که تبلیغات شما را در بین و یا در ابتدا و یا حتی در انتهای جست و جو های کاربران قرار می دهد ، هدف این نوع از تبلیغات معمولا جذب ترافیک و رودی و هدایت کاربران به وب سایت می باشد. نرخ کلیک بر روی این تبلیغات معمولا و به صورت میانگین 2 درصد می باشد که به این معناست که به ازای هر 100 بازدید کاربران دو نفر از کاربران بر روی آن کلیک کرده اند. بالاتر و بیشتر از نرخ 2 درصد ، به معنای بازدهی بالاتر از میانگین خواهد بود و می تواند نتیجه استراتژی تبلیغاتی مناسب باشد.

شبکه نمایش گوگل

یکی دیگر از پلتفرم های گوگل ، پلتفرم شبکه نمایش می باشد. امروزه احتمالا مشاهده کرده اید که بسیاری از وب سایت هایی که ترافیک ورودی زیادی دارند از این تبلیغات گوگل در وب سایت خود استفاده می کنند. شبکه نمایش گوگل معمولا به طور میانگین 1 درصد میزان و نرخ کلیک دارد که یک درصد کمتر از پلنفرم معمول گوگل می باشد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که معمولا از شبکه نمایش گوگل برای افزایش آگاهی از برند استفاده ی شود و معمولا هدف از این تبلیغات جذب مخاطب و هدایت آن به وب سایت نیست. بنابراین برای افزایش آگاهی از برند خود و یا برند سازی می توانید از شبکه نمایش گوگل برای تبلیغات خود استفاده کنید. شبکه نمایش گوگل به این دلیل که معمولا در وب سایت های پر بازدید قرار داده می شود می تواند بازدید های زیادی از تبلیغات شما به همراه داشته باشد که در نتیجه می تواند برای برند سازی کسب و کار شما بسیار سودمند واقع شود.

تبلیغات در گوگل ادز

تبلیغات کلیکی گوگل می تواند متناسب با نوع صنعتی که در آن در حال فعالیت هستید ، قیمت و هزینه های متفاوتی داشته باشد. طبیعتا هر چقدر که رقابت در صنعت شما بالاتر باشد ، هزینه تبلیغات هم می تواند بالاتر باشد. البته علاوه بر اینکه صنعت نکته مهمی برای هزینه تبلیغات به شمار می آید ، میزان محبوبیت کلمه کلیدی هم از اهمین زیادی برخوردار می باشد. هر چقدر که کلمات کلیدی مورد نظر شما ، محبوب تر باشند و یا به عبارتی دیگر ، بیشتر جست و جو شده باشند می توانند هزینه بیشتری برای شما به دنبال داشته باشد. معمولا کلیدواژه هایی که محبوبیت بیشتری دارند ، نرخ کلیک بیشتری هم دارند چرا که معمولا جست و جو های بیشتری برای این کلیدواژه ها صورت می گیرد و احتمال کلیک بر روی این تبلیغات هم به طبع بالاتر خواهد بود.

نحوه استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل

برای استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل ، پیشنهاد می کنیم که از یک متخصص تبلیغات و بازاریابی کمک بگیرید ، چرا که امروزه کسب و کارها وبرنده ای نسبتا زیادی تبلیغات گوگل دارند و رقابت با آن ها نیازمند استراتژی مناسب و فکر شده می باشد. برای استفاده بهتر از تبلیغات گوگل ، گوگل ابزارهای مختلفی را در اختیار صاحبان وب سایت ها و کسب و کارها قرار می دهد که با استفاده از آن ها می توان تبلیغات را آنالیز و تحلیل کرد.

تبلیغات کلیکی ارزان گوگل

متاسفانه با توجه به شرایط امروز ، ثبت تبلیغات گوگل برای کسب و کارهای ایرانی تقریبا به کاری چالش برانگیز تبدیل شده است و به همین دلیل چالش های زیادی بر سر کسب و کارهای ایرانی قرار دارد. با توجه به این موضوع باید تبلیغات گوگل خود را به شرکتی بسپارید که بتواند به صورت مطمئن و حساب شده تبلیغات گوگل را برای کسب و کار شما انجام دهد. شرکت سپنته یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تبلیغات و بازاریابی انلاین می باشد که به کسب و کار شما اجازه می دهد بیش از پیش بدرخشد. شرکت سپنته با سال ها تجربه در زمینه بازاریابی و تبلیغات و تعداد زیادی از مشتری های راضی ، کسب و کارهای زیادی را از خطر برشکستگی نجات داده است و به آن ها جان تازه ایی بخشیده است ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات کلیکی گوگل با مشاوران سپنته در تماس باشید.

چه عواملی می تواند در نرخ کلیک کاربران تاثیر داشته باشد ؟ 

همانطور که اشاره کردیم ، تبلیغات گوگل می تواند در دو پلتفرم مختلف گوگل به نمایش در آید. اگر شبکه نمایش گوگل را برای تبلیغات خود انتخاب کرده باشید ، عواملی که می تواند در کلیک کاربران تاثیر بگذارد می تواند پیچیده تر هم شود. در مورد عواملی که می تواند در تعداد کلیک کاربران بر روی تبلیغات گوگل تاثیر داشته باشد می توان به عنوان تبلیغ ، توضیحات ، رتبه تبلیغ ، خلاقیت به کار رفته در تبلیغ و عوامل دیگر اشاره کرد.

عنوان تبلیغات کلیکی گوگل

عنوان تبلیغات گوگل معمولا اولین موردی هستند که کاربران به آن ها توجه می کنند و به همین دلیل عنوان تبلیغات کلیکی گوگل باید مختصر و مفید باشد تا با همان نگاه اولی که کاربر به آن ها دارد ، مفهوم تبلیغات به کاربران منتقل شود. عنوان تبلیغات تا 60 کاراکتر می تواند باشد و همانطور که اشاره کردیم ، به این دلیل که در وهله اول نگاه کاربر به آن ها خواهد بود باید مستقیما به اصل موضوع اشاره شود. اگر می خواهید تبلیغات شما توسط کاربران نادیده گرفته نشود ، باید عنوان مناسبی برای تبلیغات خود انتخاب کنید و به همین دلیل عنوان تبلیغات تاثیر مستقیمی بر افزایش نرخ کلیک خواهد داشت. 

توضیحات 

توضیحات تبلیغات کلیکی گوگل دقیقا زیر عنوان قرار دارد و می تواند تا 80 کاراکتر باشد. در این قسمت می تواند اطلاعات بیشتری در مورد تبلیغات خود به کاربران ارائه کنید. این قسمت هم می تواند در صورتی که عنوان جذابی انتخاب کرده باشید مهم باشد. در این قسمت می توانید برتری های محصولات و یا خدمات شرکت خود را نسبت به سایر رقبا بیان کنید و دقیقا به کاربران توضیح دهید که چرا باید از خدمات شما استفاده کنند.

رتبه تبلیغ

تبلیغات کلیکی گوگل به صورت رتبه بندی و اولویت بندی شده هستند و معمولا از یک تا سه یا چهار تبلیغ در هر صفحه به کاربران نمایش داده می شود. این تبلیغات می تواند در ابتدای جست و جوها و یا در انتهای آن ها قرار بگیرد. رتبه تبلیغات شما می تواند تاثیر زیادی در جلب توجه کاربران داشته باشد. طبیعتا هر تبلیغ کسب و کاری که در رتبه های بالاتر قرار بگیرد ، می تواند انس بیشتری برای دریافت کلیک های کاربران داشته باشد.

  با استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل می توانید کسب و کار خود را در معرض دید میلیون ها کاربر گوگل قرار دهید و افزایش آگاهی از برند خود را بیشتر کرده و مخاطب های بیشتری جذب کنید که در نتیجه فروش بیشتر را برای کسب و کار شما به دنبال خواهد داشت.