تبلیغات اینترنتی

امروزه تبلیغات اینترنتی نقش بسیار مهمی در بازاریابی محصولات و خدمات مختلف کسب و کارها بازی می کند. تبلیغات هدفمند می تواند به طرز باورنکردنی باعث آگاهی از برند و یا برند سازی شود. تبدیل شدن به برند با وجود تعداد زیادی از کسب و کارهای مختلف کاری بسیار چالش برانگیز می باشد اما قطعا شدنی است و راهکارهای مختلفی از جمله تبلیغات اینترنتی می تواند باعث افزایش شانس کسب و کار شما برای موفقیت شود.

تبلیغات اینترنتی چیست؟

تبلیغات اینترنتی در واقع می تواند انواع تبلیغات در اینترنت و فضای مجازی باشد که برای رسیدن به اهداف مختلف یک کسب و کار مورد استفاده قرار می گیرد. تبلیغات اینترنتی می تواند به روش های مختلف و گوناگون صورت گیرد و هر کدام از روش های تبلیغاتی اینترنتی می تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد. کسب و کارها می توانند از یک یا چند نوع تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنند.

تبلیغات اینترنتی

تعرفه تبلیغات اینترنتی

تعرفه تبلیغات اینترنتی می تواند متناسب با عوامل مختلفی متغییر باشد. برای مثال اینکه از پلتفرم های داخل کشور استفاده می کنید و یا پلتفرم های خارج از کشور ، تعرفه تبلیغات اینترنتی می تواند تفاوت قابل ملاحظه ایی داشته باشد. اگر به دنبال مخاطبان بین المللی هستید ، پیشنهاد می شود که از پلتفرم های تبلیغاتی محبوب مانند اینستاگرام و یا تبلیغات در گوگل استفاده کنید که می توان علاوه بر جذب مشتری های بین المللی ، ابزارهای مختلفی برای تحلیل و آنالیز داده های تبلیغات ،مشابه گوگل آنالیتیکس در اختیار داشت.

تبلیغات در اینترنت برای کسب و کار

تبلیغات اینترنتی می تواند شامل انواع مختلفی باشد که در ادامه به مهترین انواع تبلیغات اینترنتی خواهیم پرداخت که می توانند برای انواع کسب و کار مفید و هدفمند باشند.

تبلیغات اینترنتی کلیکی

امروزه محبوبیت تبلیغات اینترنتی کلیکی بسیار افزایش یافته است. شاید یکی از این دلایل ارائه این نوع از تبلیغات از طرف گوگل باشد و یا شاید این محبوبیت به دلیل روشی باشد که برای تبلیغات استفاده می کند. تبلیغات کلیکی گوگل بر خلاف انواع تبلیغات دیگر تنها شما زمانی ملزم به پرداخت هزینه می کند که کاربران بر روی تبلیغات شما کلیک کرده باشند. این نوع از تبلیغات کلیکی گوگل به پلتفرم تبلیغاتی جست و جوی گوگل معروف می باشد. در واقع گوگل با ارائه این نوع از تبلیغات ، شرایطی را فراهم کرده است تا کسب و کارهای مختلف بتوانند با قرارگیری در رتبه های برتر گوگل طعم خوش جذب ترافیک ورودی بیشتر را بچشند !

برای قرارگیری در رتبه های برتر نتایج کاربران گوگل برای کلیدواژه های مختلف باید آشنایی کاملی با موارد و مسائل سئو داشته باشید. سئو در واقع یکی از مهمترین مسائل مربوط به سئو سایت می باشد که می تواند منجر به قرارگیری وب سایت در رتبه های بهتر گوگل شود. علاوه بر اینکه وب سایت شما باید از لحاظ بهینگی در سطح مناسبی قرار داشته باشد باید تبلیغات اینترنتی مناسبی هم برای وب سایت خود داشته باشید. چراکه طبیعتا اگر حتی با کیفیت ترین مقالات هم در وب سایت شما منتشر شوند در صورتی که مخاطبی نداشته باشند نمی توانند بازدهی مورد نظر را داشته باشند.

تبلیغات اینترنتی کلیکی

تبلیغات اینترنتی در ایران

با گسترش و طراحی سایت های مختلفی در ایران ، تبلیغات اینترنتی در ایران هم دچار تحوالات مختلفی شده است. همانطور که اشاره کردیم ، اگر مخاطبان شما تنها ایرانیان داخل کشور هستند ، می توانید هم از سرویس های تبلیغاتی داخل کشور استفاده کنید و هم از مزایای مختلف سرویس های خارج از کشور برای کسب و کار خود بهره مند شوید. به طور معمول نمی توان استراتژی یکسانی برای همه انواع کسب و کارها تعیین کرد. چرا که اصولا عوامل زیادی می توانند در تعیین استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کارها تاثیر داشته باشند.

تبلیغات در اینترنت به صورت منطقه ایی

تبلیغات اینترنتی منطقه ایی یا  Geographical locations یکی از روش های نوین تبلیغاتی و بازاریابی محسوب می شود. تبلیغات منطقه ایی می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد و اصولا بسیاری از کسب و کارها به دنبال جذب مشتری های منطقه ایی خاصی هستند. انتخاب تبلیغات اینترنتی منطقه ایی می تواند دلایل متنوعی داشته باشد برای مثال ، کسب و کارها بعضی از محصولات خود را تنها برای منطقه ایی خاص تولید می کنند که می توانند با انتخاب تبلیغات اینترنتی منطقه ایی ، مخاطبان منطقه مورد نظر را از محصولات خود آگاه کنند.

انواع روش های تبلیغات اینترنتی منطقه ایی

امروزه پلتفرم های مختلفی امکان تبلیغات اینترنتی منطقه ایی را فراهم کرده اند ، یکی از این پلتفرم ها اینستاگرام و یا در واقع فیسبوک می باشد. تبلیغات فیسبوک می تواند گزینه های شخصی سازی زیادی را برای بازاریاب ها و صاحبان کسب و کارها به دنبال داشته باشد. در واقع فیسبوک تبلیغات پروموشن ارائه می کند.

تبلیغات پروموشن

تبلیغات پروموشن ، تبلیغاتی هستند که به صورت هدفمند ، تنها برای مخاطبانی خاص ارائه می شوند. در واقع تبلیغات پروموشن می توانند هم منطقه ایی باشند و هم به مخاطبان بین المللی نمایش داده شوند اما چیزی که بین این مخاطبان مشترک می باشد ، این است که همگی این مخاطبان به دنبال محصول خاصی هستند و یا به محصول خاصی علاقه دارند که باعث می شود احتمال خرید این مخاطبان به طرز چشمگیری افزایش یابد.

تبلیغات پروموشن

تبلیغات اینستاگرام

امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به محبوبیت باورنکردنی دست یافته است و در واقع تعداد زیادی از مخاطبان در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند. از آنجایی که مخاطبان اینستاگرام روز به روز در حال افزایش هستند و در واقع میلیون ها کاربر در این شبکه اجتماعی حضور گسترده دارند ، می توان از این موقعیت عالی برای کسب و کار خود استفاده کرد. اینستاگرام از تبلیغات فیسبوک استفاده می کند و این موضوع به این معنی خواهد بود که می توانید علاوه بر نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف خود ، گزینه های زیادی برای شخصی سازی تبلیغات داشته باشید. برای مثال می توانید تبلیغات خود را تنها به مخاطبانی نمایش دهید که در منطقه جغرافیایی خاصی زندگی می کنند و بسیاری از گزینه های دیگر…

تبلیغات اینستاگرام به روش های مختلفی ارائه می شوند ، برای مثال می توان از تبلیغات پست اینستاگرام استفاده کرد و یا حتی تبلیغات را در قالب استوری به مخاطبان نمایش داد. در این مورد هم اینستاگرام گزینه های متعددی در اختیار صاحبان کسب و کارها قرار داده است که می توانید از یک یا ترکیبی از روش های ارائه شده برای تبلیغات خود استفاده کنید.

به دلیل حضور و فعالیت گسترده مخاطبان در اینستاگرام می توان انتظار بازدهی بالایی از تبلیغات اینترنتی اینستاگرام داشت. در واقع هر چقدر که تعداد بازدیدهای یک تبلیغ بالاتر باشد می توان انتظار بازدی بیشتری داشت ، البته تعداد بازدید تنها یکی از عوامل می باشد و علاوه بر آن بایدکیفیت تبلیغات هم مدنظر باشد تا مخاطبان با نگاه اول تحت تاثیر تبلیغ قرار بگیرند.

تبلیغات گوگل

در ابتدای این مقاله به تبلیغات کلیکی گوگل اشاره کردیم و در مورد مزایای آن بحث کردیم اما پلتفرم جست و جوی گوگل و یا تبلیغات کلیکی گوگل ، تنها نوع تبلیغات گوگل نیست. علاوه بر تبلیغات کلیکی ، صاحبان کسب و کارها می توانند از انواع تبلیغات دیگر گوگل هم بهره مند شوند. پلتفرم های تبلیغاتی دیگر گوگل مانند شبکه نمایش گوگل هم به عنوان یکی از پلتفرم های تبلیغاتی گوگل محسوب می شود.

تبلیغات گوگل

شبکه نمایش گوگل

احتمالا در وب سایت های مختلف با این نوع از تبلیغات گوگل آشنایی دارید. در واقع پلتفرم شبکه نمایش گوگل ، تبلیغات ارائه شده کسب و کارها را در وب سایت های تحت قرارداد خود قرار می دهد. گوگل با وب سایت هایی که کاربران زیادی دارند و در واقع تعداد بازدید های روزانه زیادی دارند ، کار می کند و تبلیغات گرفته شده خود را با استفاده از پلتفرم خود در این وب سایت ها به نمایش مخاطبان می گذارد.

شبکه نمایش گوگل می تواند مزایای عالی برای کسب و کارها داشته باشد و امروزه از این تبلیغات معمولا برای آگاهی از برند و یا برند سازی استفاده می کنند چرا که همانطور که اشاره کردیم این تبلیغات در وب سایت های پر بازدید به نمایش در می آیند. میزان کلیک بر روی این تبلیغات در مقایسه با پلتفرم جست و جوی گوگل از مقدار کمتری برخوردار می باشد بنابراین تعداد کمتری از افراد بر روی این تبلیغات در مقایسه با تبلیغات کلیکی کلیک خواهند کرد ، اما همانطور که اشاره کردیم ، می توان انتظار تعداد بازدید های بیشتری نسبت به تبلیغات شبکه جست و جو داشته باشیم.

علاوه بر شبکه نمایش ، پلتفرم های دیگری هم برای تبلیغات گوگل وجود دارند برای مثال می توان از تبلیغات ویدیویی یوتیوب استفاده کرد. اگر تبلیغات شما به صورت ویدیویی هستند توصیه می کنیم که از اینگونه تبلیغات استفاده کنید و اگر هم که به دنبال برند سازی و آپاهی از برند خود هستید ، شبکه نمایش گوگل می تواند کسب و کار شما را برای رسیدن به اهداف مختلف یاری کند. تلبیغات اینستاگرام و تبلیغات گوگل هر دو ابزارهایی را برای تجزیه و تحلیل داده های تبلیغاتی ارائه می کنند که می توانید از آن ها برای بازخورد های تبلیغات اینترنتی خود استفاده کنید و ببینید که کدام تبلیغات توانسته اند موفقیت بیشتری برای کسب و کار شما به دنبال داشته باشند.