آپدیت جدید الگوریتم گوگل 2021

آپدیت جدید الگوریتم گوگل ، فرصتی مناسب برای رتبه های برتر گوگل !

الگوریتم جدید گوگل

الگوریتم های موتورهای جست و جو دائما در حال آپدیت و به‌روز‌‌رسانی هستند که باعث می شود تعدادی از وب سایت ها در رتبه های بهتری از رتبه بندی گوگل قرار بگیرند و تعداد بسیاری هم شاهد کاهش رتبه گوگل باشند. وب سایت هایی که در رتبه های بهتر گوگل قرار می گیرند ، متناسب با آپدیت ها و به‌روزرسانی های مختلف موتور جست و جوی گوگل ، وب سایت و در واقع تولید محتوای خود را به‌روز می کنند. اگر به دنبال افزایش رتبه گوگل وب سایت خود هستید ، ادامه مطلب را از دست ندهید !

آپدیت جدید گوگل منتشر شده در دسامبر 2020

تقریبا از اوایل دسامبر ، خبرهایی از انتشار آپدیت گوگل منتشر شده بود و تنها چند هفته بعد از این خبرها ، گوگل با انتشار توییت رسمی این موضوع را تایید کرد. Marie Haynes یکی از مشاوران سئوی شرکت گوگل این موضوع را تایید کرد که در ادامه توجه شما را به توییت مورد نظر جلب می کنیم :

“صبح امروز را به بررسی وب سایت هایی پرداختم که توسط آپدیت دسامبر تحت تاثیر قرار گرفته بودند و متوجه شدم که بسیاری از وب سایت هایی که با زمینه و موضوع درمانی ایجاد شده اند ، تحت تاثیر تغییراتی قرار گرفته اند. با این وجود تعدادی از وب سایت ها با تغییرات مثبتی مواجه شده اند ، در حالی که تعدادی دیگر تغییرات مثبتی نداشته اند.

برای اشتراک گذاری اطلاعات بیشتر هنوز کمی زود به نظر می رسد اما منتظر خبرهای مرتبط باشید !”

 بعد از این آپدیت و به‌روزرسانی بسیاری از وب سایت ها متوجه تاثیرات مثبت قابل توجهی در افزایش ترافیک ورودی به وب سایت خود شدند و طبیعتا به این نتیجه رسیده اند که به دوران طلایی بازگشته اند.

اما..

سه روز بعد از آپدیت دسامبر گوگل که برای بسیاری از وب سایت ها شگفت انگیز به نظر می رسید ، گوگل آپدیت های دیگری را هم به آپدیت های خود اضافه کرد. بسیاری از صاحبان وب سایت هایی که بعد از افزایش رتبه گوگل خود ابراز خوشحالی کرده بودند ، تنها چند روز بعد با آپدیت های جدید گوگل ، متوجه از بین رفتن افزایش رتبه گوگل خود بعد از اولین آپدیت دسامبر بودند و حتی برای تعدادی از وب سایت ها ، این آپدیت نه تنها باعث افزایش رتبه گوگل نشده بود ، بلکه حتی آن را بدتر هم کرده بود !

 
آپدیت جدید گوگل

راهکارهای افزایش رتبه گوگل

پیشنهاد ما به صاحبان وب سایت ها ، تولید محتوای مناسب و با کیفیت برای بهبود رتبه گوگل می باشد و در این بین باید سعی کنند که از هرگونه اقدام نامناسب و در واقع اقدامات گول زننده دوری کنند تا با آپدیت های مداومی که گوگل برای موتور جست و جو خود منتشر می کند ، وب سایت آن ها با مشکل و کاهش رتبه گوگل مواجه نشود !

در واقع هدف اصلی آپدیت منتشر شده دسامبر 2020 ، افزایش رتبه گوگل وب سایت هایی است که تولید محتوای با کیفیت دارند ، اما آنطوری که باید مورد توجه قرار می گرفتند ، قرار نگرفتند ! بنابراین متاسفانه و یا خوشبختانه ، بسیاری از وب سایت ها در این بین رتبه گوگل خود را از دست می دهند و شاهد کاهش آن خواهند بود. 

علاوه بر تولید محتوای با کیفیت باید سعی کنید که اطلاعات اضافی به مطالب خود اضافه کنید تا کاربران در حین مطالعه مطالب وب سایت شما بتوانند همه اطلاعاتی را که به دنبال آن بودند ، دریافت کنند و به جست و جوهای بیشتری نیاز نداشته باشند. علاوه بر این ها باید مطالب شما بیشتر به صورت جامع و متمرکز باشند و نباید محتوای شما پراکنده باشد.

با رعایت این نکات میتوانید ، مطالب جامع تری ایجاد کنید که همین موضوع مورد توجه گوگل قرار می گیرد و شانس وب سایت شما را برای افزایش رتبه گوگل و در ادامه آن ترافیک ورودی بیشتر ، افزایش می دهد. 

به نظر می رسد که آپدیت های دسامبر به طور رسمی به پایان نرسیده باشند و قطعا به دنبال آن آپدیت های بسیار بیشتر و فراگیرتری منتشر خواهند شد.

با توجه به توییت هایی که در دنباله منتشر شدن آپدیت دسامبر با دیگران به اشتراک گذاشته شدند و همچنین الگوریتم های مختلف برای ارزیابی رتبه گوگل وب سایت ها ، می توان به این نتیجه رسید که این آپدیت توانست بسیاری از وب سایت ها در زمینه های مختلف را تحت تاثیر قرار دهد ، البته این آپدیت برای همه وب سایت ها تاثیر منفی نداشت و تعداد قابل توجهی از وب سایت هایی که در رتبه های پایین تر گوگل قرار داشتند ، در حال حاضر در رتبه های برتر گوگل قرار دارند که می تواند نشانه خوبی باشد.

با توجه به اطلاعاتی که تا به امروز منتشر شده اند و همچنین بررسی فروم های سئو مختلف ، می توان به این نتیجه رسید که آپدیت منتشر شده در دسامبر بسیار قابل توجه تر از آپدیت ماه می بوده است. این احتمال وجود دارد که گوگل به دنبال همه‌گیری بیماری کوید 19 ، متوجه این موضوع شده باشد که الگوریتم موتور جست و جو ، نیاز به تغییرات نسبتا قابل توجهی دارد.

به هر حال موضوع تاثیر جهانی آپدیت گوگل بر وب سایت ها و همچنین صنعت های مختلف قابل چشم پوشی نیست و می توان به راحتی نوسانات مرتبط با این آپدیت را مشاهده کرد.

توییت رسمی منتشر شده از طرف شرکت گوگل بیان می کند که تغییراتی که با ارائه آپدیت مشاهده شده اند ، موقتی خواهند بود و حتی این تغییرات می توانند با ارائه آخرین آپدیت ها ، تاثیرات کاملا متفاوتی بر وب سایت های مختلف داشته باشند ، بنابراین اگر قصد انجام کارهایی برای افزایش رتبه گوگل خود دارید باید مراقب آپدیت های ارائه شده توسط گوگل باشید تا اقدامات شما اثر منفی بر رتبه وب سایت مورد نظر نداشته باشند.

افزایش رتبه گوگل

تغییرات رتبه بندی گوگل

بعد از گذشت چندین ماه ، سرانجام شرکت گوگل آپدیت دسامبر خود را معرفی و منتشر کرد و همانطور که اشاره کردیم ، توییت رسمی این موضوع را تایید کرد. طبق این توییت “همانطور که به صورت هر ساله آپدیت های مختلفی برای موتور جست و جو ارائه و منتشر می کنیم ، امروز هم شاهد ارائه آپدیت دسامبر برای موتور جست و جوی گوگل هستیم که به دنبال آن جزئیات بیشتری ارائه خواهد شد.”

طبق این آپدیت وب سایت هایی که در حال حاضر در رتبه های برتر نتایج جست و جو های گوگل قرار داشتند ، مورد بازنگری دوباره قرار می گرفتند تا وب سایت های با کیفیت دیگر از رقابت جا نمانند ، در واقع این آپدیت باعث شد که وب سایت هایی که مطالب و محتواهای با کیفیتی برای وب سایت خود منتشر میکنند ، شاهد افزایش رتبه وب سایت خود در نتایج جست و جوهای کاربران در گوگل باشند. اگرچه همانطور که اشاره کردیم ، وب سایت هایی هم در این بین شاهد کاهش رنک و رتبه گوگل خود بودند که این وب سایت ها باید به دنبال دلایلی باشند که باعث این موضوع شده است.

طبق بیانیه های شرکت گوگل ، وب سایت هایی که بعد از این آپدیت شاهد بدتر‌شدن رتبه گوگل خود بودند ، الزاما محتوای بد و یا بی کیفیتی ندارند ، بلکه این موضوع می تواند به این برگردد که وب سایت های رقیب بیکار ننشسته و برای محتواهای خود آپدیت های جدیدی منتشر کرده اند و یا در واقع به صورت مستمر به محتوای خود مطالب بیشتری اضافه کردند که باعث می شود کاربران به آن مقاله ها علاقه بیشتری داشته باشند.

یکی از نکات قابل توجه این می باشد که این آپدیت بعد از مدت زمانی نسبتا طولانی منتشر می شود و تقریبا این آپدیت هفت ماه پس از آخرین آپدیت منتشر می شود. طبق روالی که گوگل برای منتشر کردن آپدیت های الگوریتم های خود دنبال می کند ، باید هر سه ماه یک بار شاهد آپدیت جدیدی برای موتورهای جست و جو و الگوریتم ها باشیم اما در سال 2020 این روال متفاوت دنبال شد و شاهد ارائه آپدیت گوگل بعد از هفت ماه هستیم.

آپدیت غیر رسمی گوگل ( 16/08/ 2020)

تنها چند روز پس از منتشر کردن الگوریتم کافئین گوگل ،  شاهد به وجود آمدن باگ ها و مشکلات نسبتا زیادی بودیم که باعث می شد ، نتایج نامرتبطی برای کاربران به نمایش دربیاید و در حال حاضر به نظر می رسد که گوگل به دنبال ارائه آپدیت نسبتا بزرگی باشد که باعث رفع این مشکلات شود.

متناسب با داده هایی که از الگوریتم های مختلفی گرفته شده اند ، آپدیت جدید که تا به حال هم رسمی نشده است ، باعث ایجاد تغییرات نسبتا قابل توجهی در نتایج جست و جو خواهد شد و این موضوع هم طبیعتا می تواند طبعات مختلفی برای وب سایت ها داشته باشد و می تواند ترافیک ورودی وب سایت ها را تحت تاثیر قرار دهد.

این تاثیرات نوسانی نشان دهنده ایجاد تغییرات قابل توجهی در الگوریتم موتور جست و جوی گوگل می باشد که هر چند یک بار در طول سال این تغییرات صورت می گیرند که در واقع این تغییرات می توانند نشانه ی ارائه آپدیت های اصلی باشند

آپدیت غیر رسمی گوگل ( 23/06/ 2020)

اگر آپدیت های ارائه شده برای موتور جست و جوی گوگل را دنبال کرده باشید ، متوجه شده اید که معمولا گوگل بعد از هر چندین آپدیت ، آپدیتی به عنوان آپدیت اصلی ارائه و منتشر می کند ، هر چند که از این آپدیت ها به عنوان آپدیت های رسمی یاد نمی شود ، اما نشانه ها و یا سیگنال هایی وجود دارد که بیانگر این موضوع می باشد.

آپدیت الگوریتم گوگل

آپدیت رسمی ماه می 2020 گوگل ( 04/05/ 2020)

بعد از چندین ماه که خبری از آپدیت های مختلف گوگل نبود ، سرانجام صاحبان وب سایت ها و کسانی که اخبار سئو را دنبال می کنند ، خود را برای آپدیت اصلی گوگل آماده کردند. این خبر هم توسط توییتر رسمی Search Liaison برای دیتاسنترهای مختلف منتشر شد.

“همانطور که ما به صورت سالانه آپدیت های اصلی مختلفی ارائه می کنیم در روز بعد آپدیت اصلی خود را منتشر خواهیم کرد که آپدیت اصلی ماه می 2020 نام خواهد داشت.”

این آپدیت هم مانند سایر آپدیت ها به مدت یک هفته زمان برای کامل شدن نیاز خواهد داشت و همچنین برای مشاهده تاثیرات آن بر روی وب سایت های مختلف باید چندین روز منتظر ماند. برخلاف آپدیت های روزانه گوگل برای الگوریتم ها و موتور جست و جوی خود ، آپدیت هایی که به نام آپدیت های اصلی می شناسیم ، می توانند تاثیر بسیاری بر ترافیک های ارگانیک وب سایت ها داشته باشند و به عبارتی دیگر یک وب سایت را از فرش به عرش و دیگری را از عرش به فرش برساند که همانطور که اشاره کردیم ، این موضوع متناسب با عوامل مختلفی خواهد بود که برای وب سایت های مختلف نیاز به بررسی های اختصاصی خواهد داشت.

طبق اعلام گوگل ، اگر این آپدیت های اصلی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهند ، نمی توان در کوتاه مدت این مشکل را به طور کامل حل کرد و طبیعت این موضوع به این معنی نخواهد بود که وب سایت شما مشکلات اصلی در مبحث سئو دارد ، بلکه این موضوع می تواند به این معنی باشد که وب سایت های دیگر مطالب بهتری نسبت به مطالب و یا محتواهای شما دارند. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای وب سایت هایی که با آپدیت های گوگل تحت تاثیر قرار می گیرند ، بهتر کردن محتوا و همچنین تولید محتواهای با کیفیت تر می باشد و علاوه بر کیفیت ، محتوای شما باید بتواند ارزش بالایی برای گوگل داشته باشد که معمولا برای بدست آوردن ارزش بالا برای محتواهای خود باید آن ها را برای موتورهای جست و جو نظیر گوگل بهینه و یا به عبارتی دیگر سئو سازی کنید. سئوسازی تنها به معنای اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط به مطلب نیست و عوامل بسیار دیگری می توانند در سئوی مطالب شما نقش مستقیم و یا حتی غیر مستقیم داشته باشند.

تغییرات غیرمنتظره در زمانی غیرمنتظره

از زمان همه‌گیری کویید 19 الگوریتم های گوگل دچار تغییرات و نوسانات بسیاری شدند که باعث ایجاد سردرگمی برای بسیاری از افراد شده بود. افرادی که این تغییرات را دنبال می کردند ، نمی توانستند به طور قطعی در مورد دلیل این موضوع اظهار نظر کنند چرا که این نوسانات می توانست هم به دلیل تغییرات گوگل ایجاد شده باشد و هم به دلیل همه‌گیری کویید 19.

با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل محلی در کشورهای مختلف به صورت موقتی بسته شده اند ، نتایج جست و جوهای محلی گوگل هم دستخوش تغییراتی شد. گوگل مپ هم با توجه به این تغییرات ، نوسانات زیادی داشت که به دلیل همه‌گیری کویید 19 ایجاد شده بود.

به احتمال بسیار زیاد این شرایط بعد از گذر از کویید 19 می تواند به روال سابق برگردد و در واقع الگوریتم های گوگل هم تا حدی که به تغییرات وابسته نباشند به عملکرد سابق خود برگردند .

گوگل برای اینکه خبرها و در واقع شایعات مختلف از طریق گوگل منتقل نشود ، تغییرات نسبتا قابل توجهی را در مورد نتایج کاربران ایجاد کرده است و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از وب سایت هایی که در زمینه درمانی مشغول به ارائه خدمات هستند ، با نوسانات مختلفی روبرو شوند و یکی از دلایلی که باعث این نوسانات شده است هم به دلیل عملکرد کلی گوگل می باشد که همواره به دنبال نمایش وب سایت هایی با ارزش بالاتر می باشد در صورتی که به دنبال این همه‌گیری بسیاری از وب سایت ها شاید ارزش بالایی از لحاظ سئو نداشته باشند ، اما گوگل به دنبال نمایش این وب سایت ها در این زمان غیر منتظره می باشد. بنابراین گوگل سعی دارد که برای نمایش نتایج به کاربران حد وسطی را در نظر بگیرد که همین موضوع باعث ایجاد سردرگمی و این نوسانات شده است .

اگر با الگوریتم ها و در واقع ابزارهای مختلف برای ردیابی و بررسی عملکرد الگوریتم گوگل کار کرده باشید ، در این روزها می توانید نوسانات بسیاری را مشاهده کنید ، به همین ترتیب نوسانات الگوریتم گوگل باعث ایجاد نوساناتی در جست و جو های کاربران می شود و به دنبال آن ترافیک ورودی وب سایت های مختلف می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. چنین نوساناتی در اینترنت و همچنین در الگوریتم های گوگل بی سابقه بوده اند و برای افزایش رتبه و در واقع بهبود رتبه گوگل وب سایت خود باید بسیار محتاطانه عمل کنید .

با توجه به این توضیحات ، اگر در وب سایت خود نوسانات قابل توجهی را مشاهده می کنید ، پیشنهاد می کنیم که در این زمان تغییرات اساسی در سئوی وب سایت خود ایجاد نکنید و با استفاده از روش تولید محتوای با کیفیت به کار خود ادامه دهید تا این همه‌گیری به اتمام و یا وضعیت پایداری برسد. چرا که هر گونه اقدام قابل توجهی در مبحث سئو می تواند تاثیر کاملا برعکس و یا تاثیر دوره ایی مثبت داشته باشد و نمی تواند بازدهی صد در صدی برای وب سایت شما داشته باشد .

آپدیت غیر رسمی الگوریتم گوگل ماه فوریه 2020

اگر چه که در طول سال ، چندین آپدیت برای الگوریتم گوگل منتشر می شود ، اما به نظر می رسد که آپدیت اصلی جدیدی برای الگوریتم گوگل منتشر خواهد شد . در واقع در طی دو سال پیش گوگل یک رویه نسبتا ثابتی برای عرضه آپدیت های خود در پیش گرفته است و معمولا قبل از منتشر کردن آپدیت های اصلی ، یک سری از آپدیت ها را برای الگوریتم خود ارائه می کند. برای با خبر شدن از آپدیت های گوگل می توان به راحتی با دنبال کردن افراد مختلف و در واقع کارمندان گوگل در شبکه اجتماعی توییتر ، از آپدیت های کوچک و بزرگ با خبر شد .

آپدیت الگوریتم گوگل ماه ژانویه 2020

یکی از آپدیت های بسیار کاربر پسند و جالب گوگل ، Featured Snippet ها هستند. اگر با Snippet ها آشنایی ندارید ، در واقع خلاصه ایی از هر سوال کاربران هستند که در ابتدای صفحات جست و جوی کاربران نمایش داده می شود و می تواند جواب سوال های کاربران را در کوتاه ترین فرم ممکن نمایش دهد. در آپدیت ماه ژانویه 2020 گوگل تصمیم گرفت که آدرس های Snippet هایی که به نمایش کاربران در می آیند را در لیست نتایج نمایش ندهد و در واقع اگر یک وب سایت به صورت snippet برای نتایج کاربران نمایش داده می شد ، در بین سایر نتایج دیگر دیده نمی شد .

علاوه بر این ها این آپدیت مضمون دیگری هم داشت که آن هم نمایش نتایج مرتبط تر با خواسته های کاربران بود و همچنین snippet ها هم جزئی از نتایج جست و جوهای کاربران محسوب شدند.

اگر صفحه وب سایتی به صورت Snippet به کاربران نمایش داده شد ، این صفحه وب سایت جزئی از نتایج جست و جوها نخواهد بود. این قابلیت به کاربران کمک می کند که بتوانند مطالب مرتبط تر با موضوع جست و جوی خود را راحت تر مشاهده کنند و به این ترتیب Snippet ها به عنوان یکی از ده نتایج جست و جو ها به کاربران نمایش داده خواهد شد.

بعد از منتشر شده این توییت ، توییت دیگری هم از طرف گوگل منتشر شد که اعلام کرد ، این آپدیت به صورت رسمی منتشر شده و در واقع از این به بعد Snippet ها جزئی از نتایج برتر جست و جو های کاربران خواهد بود .

جستجوی گوگل

آپدیت اصلی الگوریتم گوگل ماه ژانویه 2020

آپدیتی در سیزدهم ژانویه به عنوان آپدیت اصلی الگوریتم گوگل منتشر شد و بلافاصله هم توییت های رسمی این موضوع را تایید کردند.

” ما در حال انتشار آپدیت اصلی الگوریتم گوگل هستیم که مانند روال گذشته ، در سال چندین بار منتشر می شود و این آپدیت به نام آپدیت ماه ژانویه خواهد بود. “

می توان گفت که معمولا گوگل در هر سال چندین آپدیت مختلف برای الگوریتم خود منتشر می کند ، اما آپدیت اصلی این ماه بعد از گذشت مدت زمان نسبتا قابل توجهی منتشر می شود و معمولا آپدیت های اصلی تاثیر قابل توجهی بر عملکرد وب سایت ها دارند و می توانند برای وب مسترها از اهمیت بالایی برخوردار باشند .

راهکارهای بهبود رتبه گوگل

قسمت اطلاعات نویسنده را به مطالب وب سایت خود اضافه کنید #نکته_مهم_سئو

الگوریتم گوگل با آپدیت های مختلفی که دریافت کرده است ، بیشتر از هر زمان دیگری هوشمند شده است و به دنبال اطلاعاتی است که شما شاید حتی فکرش را هم نمی کردید ! گوگل به دنبال دریافت اطلاعاتی در مورد نویسنده مطالب مختلف می باشد تا بتواند مطالب مختلف را بهتر مورد ارزیابی و بررسی قرار دهد ، بنابراین اگر حوزه فعالیتی وب سایت شما در زمینه هایی مانند اقتصادی و مالی ، سلامتی و داروها و.. باشد گوگل نیاز دارد که اطلاعات نویسنده را داشته باشد .

گوگل در واقع به دنبال نمایش مطالب با ارزش و در عین حال معتبر می باشد تا بتواند بهترین مطالب را به کاربران خود نمایش دهد. طراحی سایت های بسیاری وجود دارند که از این نکته غافل هستند و اطلاعات نویسندگان خود را در اختیار گوگل قرار نمی دهند که می تواند تا حدودی باعث تغییر در وضعیت رتبه گوگل وب سایت شما شود. بنابراین اگر در حوزه های فعالیتی مشغول به ارائه خدمات هستید که به آنها اشاره کردیم ، اطلاعات نویسندگان خود را در معرض دید کاربران و گوگل قرار دهید ، تا ارزش و اعتبار مقالات با سهولت بیشتری مورد ارزیابی الگوریتم های گوگل قرار بگیرد .

کاهش مطالب تکراری و یا بی ارزش

گوگل با بررسی پست های هر صفحه از وب سایت شما ، می تواند اطلاعات با ارزشی را برای رتبه بندی وب سایت شما جمع آوری کند. یکی از این اطلاعات می تواند تعداد صفحات و یا پست های بی ارزش و یا حتی تکراری وب سایت شما باشد. اگر از آن دسته از وب مستر ها باشید که ارزش چندانی برای مطالب یونیک و اختصاصی قائل نیستید ، به احتمال زیاد وب سایت های شما تحت تاثیر بسیاری قرار خواهند گرفت. گوگل همواره به دنبال وب سایت هایی است که تولید محتوای اختصاصی دارند ، تا بتواند به کاربران خود مطالب جدید و همچنین اختصاصی ارائه کند تا نیازی به مرجع های دیگر نداشته باشند ، بنابراین اگر گوگل متوجه شود که مطالب وب سایت شما از وب سایت دیگری برداشته شده است ، جریمه های قابل توجهی برای وب سایت شما لحاظ خواهد کرد و می توانید به مرور شاهد بدتر شدن وضعیت رتبه وب سایت خود در رتبه بندی گوگل باشید که این موضوع می تواند باعث کاهش مخاطبان و به دنبال آن درآمد شما از وب سایتتان شود !

بنابراین اگر مطالب تکراری و بی ارزشی در وب سایت خود دارید ، بهتر است که هر چه زودتر نسبت به حذف آن ها اقدام کنید و به تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت بپردازید. بعد از تولید محتوای با کیفیت می توانید در مدت زمان نسبتا کوتاهی شاهد بهبود رتبه وب سایت خود در گوگل باشید و به دنبال آن شاهد افزایش درآمد از وب سایت خود باشید .

کیفیت در برابر تعداد بک لینک ها

یکی از مسائل مهمی که همواره می تواند سئوی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد ، تعداد بک لینک های وب سایت شما می باشد. بنابراین هر چقدر که تعداد بک لینک های بیشتری داشته باشید می توانید شانس نسبتا بیشتری هم برای جذب ترافیک ورودی بیشتر به وب سایت خود داشته باشید. یکی از مسائلی که می تواند برای وبمسترها چالش برانگیز باشد ، موضوع تعداد بک لینک ها در برابر کیفیت بک لینک ها می باشد .

طبق بیانیه های گوگل ، داشتن تعداد کمتری بک لینک با کیفیت نسبت به تعداد زیادی بک لینک های بی کیفیت می تواند تفاوت های زیادی ایجاد کند. با این توضیحات باید سعی کنید که کیفیت بک لینک های خود را بیشتر کنید در واقع باید سعی کنید از وب سایت هایی بک لینک دریافت کنید که ارزش بالاتری نسبت به وب سایت شما در گوگل دارند ، این موضوع مورد توجه گوگل قرار می گیرد و وب سایت شما هم به دنبال شاهد بهبود رتبه در گوگل خواهد بود. یکی از استراتژی هایی که معمولا برای دریافت لینک های با کیفیت انجام می شود و مورد استفاده بسیاری از وب مسترها و سئو کارها قرار می گیرد ، استراتژی پیدا کردن لینک های شکسته می باشد .

در روش پیدا کردن لینک های شکسته می توانید با استفاده از ابزارهای مختلفی که در اینترنت وجود دارند ، لینکهای شکسته وب سایت های با ارزش را پیدا کنید و با خبر دادن به صاحبان وب سایت ها از آنها بخواهید که لینک های شکسته در وب سایت خود را با لینک های شما جایگزین کنند. این روش می تواند در مدت زمان کوتاهی به وب سایت شما لینک سازی با کیفیتی ارائه کند که باعث بهبود رتبه وب سایت شما در گوگل خواهد شد. بنابراین باید علاوه بر تعداد بک لینک ها به کیفیت آن ها هم توجه ویژه ایی داشته باشید .

استفاده از پروتکل Https

یکی از مسائل مهمی که باید به آن توجه داشته باشید ، امنیت وب سایت شما می باشد. در واقع گوگل هم به امنیت وب سایت هایی که آنها را در رتبه بندی خود قرار می دهد ، توجه ویژه ایی دارد و قطعا به دنبال قرار دادن کاربران خود در برابر هکرها نیست ! بنابراین در قدم اول باید وب سایت خود را ایمن کنید. یکی از اولین اقداماتی که می توانید برای ایمن تر کردن وب سایت خود انجام دهید ، استفاده از پروتکل Https می باشد .

پروتکل Https با استفاده از رمزگذاری اطلاعات مختلف را بین وب سایت و کاربران شما منتقل می کند و به این ترتیب وب سایت شما تا اندازه قابل توجهی ایمن تر می شود و همچنین کمتر مورد توجه هکرها قرار می گیرد. بنابراین وب سایت هایی که از پروتکل Https استفاده می کنند می توانند به مراتب شانس بیشتری برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر گوگل داشته باشند ، چرا که امروزه وب سایت هایی که از این پروتکل استفاده نمی کنند به عنوان وب سایت های ناامن تلقی می شوند و طبیعتا مخاطبان هم به دنبال خرید از وب سایت های ناامن نیستند چرا که اطلاعات مهم و حساس کاربران می تواند به راحتی در اختیار هکرها قرار بگیرد .

این مطلب بعد از هر تغییر گوگل آپدیت میشود

Resources